دانلود گزارش تخصصی چگونگی بر طرف کردن اختلال در نوشتن در دانش آموزان کلاسم

دانلود گزارش تخصصی چگونگی بر طرف کردن اختلال در نوشتن در دانش آموزان کلاسم

0 3.9k
دانلود گزارش تخصصی چگونگی بر طرف کردن اختلال در نوشتن در دانش آموزان کلاسم

گزارش تخصصی چگونگی بر طرف کردن اختلال در نوشتن در دانش آموزان کلاسم کاملترین گزارش تخصصی در‌ اینترنت با موضوع چگونگی بر طرف کردن اختلال در نوشتن در دانش آموزان کلاسم با فرمت word و قابل ویرایش در 24 صفحه برای معلمان اول آماده دانلود شده است گزارش تخصصی چگونگی بر طرف کردن اختلال در نوشتن در دانش آموزان کلاسم دارای نکات مهمی است که معلمان اول را در جهت چگونگی بر طرف کردن اختلال در نوشتن در دانش آموزان کلاسم یاری می کند

گزارش تخصصی چگونگی بر طرف کردن اختلال در نوشتن در دانش آموزان کلاسم 

فرمت فایل ورد و قابل ویرایش

تعداد صفحات 24 صفحه

قسمتی از فایل

فهرست مطالب

چکیده : 8

واژه های کلیدی: 8

مقدمه : 9

توصیف وضعیت موجود 12

ادبیات و پیشینه ی تحقیق. 14

پس از اجرای راهکارهای فوق نتایج ذیل بدست آمده است: 15

آموزش درست نویسی: 16

گردآوری اطلاعات: 16

تجزیه و تحلیل داده ها 17

ارائه ی راهکارهای عملی برای برطرف کردن مشکل اختلال نوشتاری دانش آموز. 15

اجرای طرح جدید و نظارت بر آن. 17

گردآوری اطلاعات(شواهد دو) 20

ارزشیابی تأثیر اقدام جدید و تعیین اعتبار آن. 25

پیشنهادات.. 28

منابع : 31

 

 

 

 

 

 

چکیده :

در بررسی علل اختلال نوشتاری دانش آموزان دوره ابتدایی، علاوه بر عوامل آموزشی وتربیتی موثر بر دست خط آنان ،بایدعوامل مربوط به وضعیت جسمی وروانی کودکان نیز مورد توجه قرار گیرد.

چه بسا اختلال نوشتاری دانش آموزان بدلیل ضایعات استخوانی، عصبی یا حالات عاطفی وروانی نامطلوب باشد.در این صورت آموزشهای معلم در زمینه خوشنویسی کافی نخواهد بودوارجاع به یک متخصص، امری ضروری است.از میان همه مهارتهای تحصیلی، نوشتن ملموسترین آنهاست .زیرا فرد با استفاده از این مهارت سندی از خود به جای می گذارد.به همین دلیل مهارت در خوشنویسی اهمیت بسزایی دارد.شناخت علل وعوامل موثر بر اختلال نوشتاری از آن جهت اهمیت دارد که با ریشه یابی ورفع آنها می توان تا حد زیادی به مهارت در خوشنویسی کمک کرد. اینجانب ،آموزگار پایه اول  در اوایل سالتحصیلی  با دیدن مشق و املای  " چند دانش آموز دارای مشکل اختلال نوشتن  "  متوجه مشکل اختلال نوشتاری آنها شدم که گاهی تا حد نارسا نویسی نیز می رسید ، شدم . با شواهدی که من از  مشکل چند دانش آموز دارای مشکل اختلال نوشتن  داشتم با همکارانم تصمیم گرفتیم در جهت بهبود خط نوشتاری اش به او کمک نماییم ما در این گزارش تخصصی سعی کردیم دانش آموز روش صحیح نوشتن ، مداد در دست گرفتن ، شکل صحیح حروف ، اندازه ی بیاض و سواد حروف ، ابتدا و انتهای نگارش حروف و ... را یاد بگیرد. و همچنین برای تقویت عضلات ماهیچه ای دست دانش آموز و هماهنگ تر شدن بیشتر چشم و دست او هنگام نوشتن،  فعالیت هایی را در زنگ های هنر و ورزش با همکاری و مساعدت های مدیر و مربی تربیت بدنی انجام دادیم.و همچنین برای رفع موانع فیزیکی،جسمی و نگارشی تا رسیدن به وضع مطلوب تلاش کردیم.

واژه های کلیدی:

نارسانویسی،خط نوشتاری،گزارش تخصصی

 

 

 

 

 

مقدمه :

امروزه یکی از ابزارهای برقراری ارتباط با محیط بیرونی، دست نوشته یا خط است. بنابراین لازم است بشر با قواعد و اصول صحیح نگارش آشنا شود. در قرون اخیر با آمدن چاپ و نگارش کتب و مجلات با خط نسخ چاپی، خط اصیل و زیبای فارسی مورد کم لطفی قرار گرفته است و با مرور زمان به خوشنویسی به اندازه دروس دیگر اهمیت نمی دهند. از آنجا که خط خوش در روحیه و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان تاثیر دارد،در پژوهش حاضر ، با توجه به این اصل که کودک بیشتر به بازی علاقه مند است ، اختلال نوشتاری دانش آموز اصلاح شده است . همچنین به صورت ریشه ای به مشکل پرداخته شده است ، نه این که متوسل به رو نویسی هایبی هدف و خسته کننده شود که در مواردی به تشدید مشکل منجر می شود .

این نوشتار شامل چندین بخش است که پس از بیان مسئله و ارائه ی شواهد و تحلیل داده ها ، راه حلهایی را بطور موقّت در نظر گرفته و سر انجام پس از گزینش روش مؤثّر با نظارت بر آن شواهدی دال بر بهبود مشکل ارائه کرده و پس از تأیید وضع مطلوب از جانب چند مرجع ، توصیه هایی شده است

10,000 تومان