دانلود تجربیات برتر و ابتکار فردی رفع مشکل بی نظمی و سرپیچی از فرمانهای گروه و قوانین مدرسه

دانلود تجربیات برتر و ابتکار فردی رفع مشکل بی نظمی و سرپیچی از فرمانهای گروه و قوانین مدرسه

0 2.6k
دانلود تجربیات برتر و ابتکار فردی رفع مشکل بی نظمی و سرپیچی از فرمانهای گروه و قوانین مدرسه

تجارب برتر و ابتکار فردی و حرفه ای دبیر دین و زندگی

رفع مشکل بی نظمی و سرپیچی از فرمانهای گروه و قوانین مدرسه

تعداد صفحات فایل : 22 صفحه

فرمت فایل : ورد (word) و قابل ویرایش

شرحی مختصر از فایل

چکیده:

 این پژوهش با هدف حل مشکل بی نظمی و بی انضباطی  دانش آموز  ...  انجام گردیده است که دانش آموز دارای دانش آموز در مدرسه ، کلاس و گروه هیچگونه همکاری ندارد. مسولیتهایی که در مدرسه به او داده میشود را انجام نمیدهد. روش استفاده در این پژوهش تجربه و ابتکار مدل جدول تناقضات می باشد. برای گرد آوری اطلاعات روشهای متعددی وجود دارد ؛ با توجه به موضوع پژوهش ، به نظر مي رسد كه ما مجبور باشيم از چند روش به صورت تركيبی برای جمع آوری اطلاعات استفاده نمايم . در اين پژوهش روشهای مشاهده ، مشاهده مشاركتی و مصاحبه را انتخاب نمودم. برای کاهش انزوا طلبی ، شرکت دادن فرد در گروه  و احساس مسئولیت فرد نسبت  به گروه ایجاد   می گردد و از والدین فرد خواسته می شود که بین فرزندان تبعیض قائل نشوند و رفتارشان نسبت به فرد ملایم گردد.برای کاهش مشکلات انضباطی و لج بازی ؛ از والدین ... خواسته می شود که بین فرزندان تبعیض قائل نشود و با فرزندان خود با ملایمت ومهربانی رفتار کنند و ویژگی های مثبت فرزند خود را با تشویق تقویت نمایند. تا فرزند دچار کمبود محبت نگردد .  به نظر می رسد یکی از علتهای  اساسی مشکلات انضباطی و لج بازی تبعیض و کمبود محبت است . و به فرزند خود بر چسب های مثبت بزنند  تا کودک باور کند که واقعاً دارای  ویژگی های مثبت است .برای كاهش ضعف تحصيلی ، از بين بردن مشكلات عاطفی توسط والدين ومعلم مربوطه ، ايجاد انگيزه ، تقويت ويژگی های مثبت ، شكوفايی اعتمادبه نفس نوجوان ، توجه لازم به نوجوان ، تغيير نگرش نوجوان نسبت به خود از جمله عواملی هستندكه مي توانند ضعف تحصيلی دانش آموزرا كاهش دهند.ارائه راهکارها: 1- محبت به موقع و متناسب به فرزندان ودانش آموزان ، موجب كاهش بی نظمی و بی انضباطی مي شود.2- توجه به موقع، محبت ، تقويت نكات مثبت ، پرورش اعتماد به نفس ، موجب نگرش مثبت فرد نسبت به خود و ديگران می شود.3- ايجاد انگيزه و ایجاد نگرش مثبت فرد نسبت به خود ومعلم و دیگران موجب بهبود وضعيت تحصيلی و رفتاری  فرد مي شود. 4- بین فرزندان نباید تبعیض قائل شد . 5- بهتر است برای شناسایی و رفع مشکل از راهنمایی های صاحب نظران وروان شناسان ومشاوران تحصیلی استفاده گردد .به طور کلی می توان نتیجه گرفت که می توان با تدابیرعلمی وموثربسیاری ازمشکلات انضباطی دانش آموزان راحل نمود.

کلید واژگان: تجربه و ابتکار- مشکلات انضباطی- دانش آموزان.

مقدمه :

می دانیم که امروزه یکی ازشرایط لازم برای کسب موفقیت های تحصیلی داشتن روان سالم درفراگیران است. زیراافرادی که سالم نباشندبه عنوان بیمارمحسوب می شوند واین افراددرحوزه های مختلف زندگی وازجمله تحصیلی عملکردمطلوب ندارندویکی ازمشکلات که مستقیما برعملکرد تحصیلی افرادتاثیر گذاشته  است ( مشکلات اخلاقی ) می باشد داشتن چنین مشکلی به عوامل مختلفی بستگی دارد اما چگونگی شکل گیری این مشکل درافرادمختلف یکسان نمی باشدیکی از عوامل بازدارنده در امر تحصیل ، بی نظمی و بی انضباطی می باشد . معلمان در برابر بی نظمی و بی انضباطی ، به شکل های متفاوتی از خود عکس العمل نشان می دهند . برخی از معلمان آنان را به شدّت سرکوب می کنند . بعضی از معلمان ، در مقابل آنان کو تاه می آ یند ؛ بعضی دیگر آنان را به حال خود رها می کنند . امّا  واقعیت این است که در این حالت مشکل ادامه خواهد یافت و مشکلات دیگری نیز به دنبال خواهد آورد به نظر می رسد راه منطقی این است که وقتی مشکلی در کلاس پیش می آید ؛ بهتر است ابتدا آن مشکل شناسایی شود سپس  آن مشکل به صورت علمی مورد بررسی قرار گیرد . بعد از آن راه حل هایی جهت رفع مشکل پیدا کرده و به صورت عملی آن مشکل رفع گردد دراین پژوهش اینجانب باتوجه به اهمیت مسا له قصددارد درخصوص مشکلات انضباطی  و سرپیچی از قوانین ... دانش آموز کلاس اول   مطالعه خود را از طریق تجربه و ابتکار به حل مشکل دانش آموز کمک نماید  

 توصیف وضعیت موجودوبیان مسا له:

اینجانب ...... ...... در آموزشگاه ...... هستم و بیش از .... سال است که در آموزش و پرورش خدمت می کنم. در این آموزشگاه اولیا ازلحاظ سطح سوادمتوسط می باشندوازنظراقتصادی نیز درحدمتوسط هستند ویکی ازعوامل مخل درامرتدریس ویادگیری سایرفراگیران درکلاس درس ومحیط مدرسه در مدرسه پسری به نام ( ...  ) می باشد که دچارمشکل رفتاری وبرقراری ارتباط با همکلاسیها ومعلمان است وی از مدرسه دیگری آمده بود و با همکلاسی هایش نمیتوانست ارتباط درستی برقرار کند اما علی رغم این مشکلات انضباطی مشق هایش را کامل می نوشت و درسش هم خوب بود  امسال من ازشروع سال تحصیلی این رفتاررامورد مطالعه قراردادم وبه نتایج مثبتی نیز تاکنون رسیده ام .

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر