دانلود تحقیق درمورد معبد آناهيتا

دانلود تحقیق درمورد معبد آناهيتا

0 1.8k
دانلود تحقیق درمورد معبد آناهيتا

با دانلود تحقیق در مورد معبد آناهيتا در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق معبد آناهيتا را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق معبد آناهيتا ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد معبد آناهيتا

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:72 صفحه

قسمتی از فایل:

كرمانشاه

سرزمين اهورايى ايران از كناره‏هاى‏سيحون تا فرات و از درياى خزر تا درياى‏فارس براى هر ايرانى پاك نژاد، مقدس وگرامى است.

همان قدر كه آذربايجان هميشه سربلند ومردم سخت كوش و دلاور آن و بلوچستان‏پهناور و خراسان زرخيز، عزيز و دوست‏داشتنى است، مازندران و فارس و كردستان‏و ايلام هم محبوب است; زيرا همه اين‏سرزمينها جزيى از سرزمين پهناور و مقدس‏ايران است و قسمتى از پيكر مادر وطن وهرگز در ميان اعضاى بدن نمى‏توان چشم رابر دهان يا دست را بر پا ترجيح داد و اين خطو خال و چشم و ابرو هركدام به جاى خويش‏نيكو و دوست داشتنى است و هر يك‏ويژگى خاص خود را دارد و البته همين‏ويژگيهاست كه باعث مى‏شود ما درباره‏منطقه‏اى بيش از مناطق ديگر به سخن‏بپردازيم .

از جمله اين مناطق كرمانشاهان است ;منطقه پر اهميتى كه در غربى‏ترين بخش‏جمهورى اسلامى ايران در كنار مرز ايران وعراق با مساحتى حدود 23622 كيلومترمربع واقع و از كهنسالترين مناطق كشوراست.

مردمش كه بيشتر از نژاد كرد مى‏باشندتيره‏اى نيرومند از نژاد آريا يعنى ساكنان‏اصلى كشور ايران هستند و زبان كردى آنان‏شاخه‏اى از زبان فارسى يعنى زبان ايرانى‏است.

وجه تسميه كرمانشاهان

در كتب و متون جغرافيايى يا المسالك والممالك (راهنامه‏ها - شهرنامه‏ها) اشارات‏صريحى وجود دارد كه قرميسين، قرمسين واكثر بشكل قرماسين يا قرماشين معرب واژه‏كرمانشاهان، كرمانشاه و يا گرمان ساه وگرمان سان بوده و مى‏باشد.  

ابوبكر احمدبن محمد بن اسحاق‏همدانى، معروف به ابن فقيه، در كتاب خودبه‏نام ترجمه مختصر البلدان (حدود 279ه.ق) مى‏نويسد: "قباد از مداين تا رودخانه‏بلخ، در همه راه هيچ سرزمينى نيافت‏كه هوايش از كرمانشاهان تا گردنه‏همدان، خوش‏تر و آبش گواراتر ونسيمش لذت بخش‏تر باشد. اين بودكه قرماسين را ساخت و ويژه خويش‏كاخى بلند بر روى هزار ستون بناكرد." پس قرماسين كلمه‏اى است‏پارسى يعنى كرمانشاه.

تاريخچه شهر كنگاور

شهرستان كنگاور با وسعتي حدود 845 كيلو متر مربع و 68650 نفر جمعيت و با ارتفاع 1467 متر از سطح دريا در 85 كيلومتري مركز استان و شمال شرقي استان كرمانشاه واقع است كه داراي يك بخش مركزي و 5 دهستان گودين ، فش، قزوينه ، كرماجان و خزل غربي است . اين شهرستان به دليل ويژگيهاي متعدد از جمله تدين و عرف مذهبي اهالي ، واقع بودن در مسير عتبات عاليات ، همجوار بودن با استانهاي همدان و لرستان ووجود آب كافي و خاك حاصلخيز و نيز جاذبه هاي گردشگري از اهميت خاصي برخوردار است كه در ذيل به شمه اي از اين ويژگيها اشاره مي شود:

1-فرهنگي اجتماعي : مردم كنگاور از نژاد سفيد و شبه هند و اروپايي كه مركب از اقوام كرد ، لر و ترك  مي باشند.تشكيل شده است  92 در صد جمعيت اين شهرستان شيعه اثني عشري است و وجود بزرگاني نظير مرحوم حاج آقا محمد عراقي معروف به حاج آقا بزرگ امام جمعه فقيد شهر و نماينده شهرستان در مجلس شوراي اسلامي ، تقديم چهار شهيد در بحبوحه پيروزي انقلاب ، تقديم بيش از 400 شهيد، 1031 جانبار ، 82 آزاده و 28 مفقود الاثر در جريان دفاع مقدس و حضور بيش از 13000 رزمنده بسيجي در جبهه هاي نبرد حق عليه باطل ، مشاركت فعال در امر بازسازي مناطق جنگزده و استمرار تعهد و حمايت آنان از آرمانهاي انقلاب و امام (ره) و رهبري مقام معظم رهبري از جمله اسناد افتخار آميز مردم اين ديار بشمار مي رود .

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر