دانلود تحقیق درمورد معرفی آي. يو. دي

دانلود تحقیق درمورد معرفی آي. يو. دي

0 1.7k
دانلود تحقیق درمورد معرفی آي. يو. دي

با دانلود تحقیق در مورد معرفی آي. يو. دي در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق معرفی آي. يو. دي را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق معرفی آي. يو. دي ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد معرفی آي. يو. دي

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:15 صفحه

قسمتی از فایل:

وسيله داخل رحمي (iud) چيست؟

يكي از وسايل پيشگيري از بارداري براي مدت طولاني است كه مورد تائيد سازمان جهاني بهداشت بوده و در برخي از كشورهاي در حال رشد، يكي از پرمصرف ترين و رايج ترينوسايل پيشگيري از بارداري محسوب مي شوند.

دو نوع آي. يو. دي وجود دارد، در يك نوع مقدار كمي فلز مس و در نوع ديگر پروژستين يا فرم ساختگي هورمون پروژسترون تعبيه شده است. محل اصلي قرار گرفتن آن در حفره رحم است. اين وسايل را در صورت نياز ميتوان تنها پس از يك معاينه پزشكي به كار برد. در ضمن نيازي به تصميم گيري روزانه در مورداستفاده از آنها نيست.دخالت مصرف كننده در نحوه استفاده از آن بسيار ناچيز است.

 

چگونه از بارداري جلوگيري مي كنند؟

وجود iud در رحم با نامناسب كردن محيط داخل رحم مانع از بارداري مي شود. التهاب مختصر ناشي از حضور اين وسيله در رحم موجب آسيب ديدگي يا تخريب اسپرمها و تخمك مي شود و در صورتيكه عمل لقاح انجام شود، مانع جايگزيني مناسب تخم لقاح يافته در جداره داخلي رحم خواهد شود.

 

آِيا در دوران شيردهي مي توان از اين وسيله (iud) استفاده كرد؟

بله. با گذشت 6 هفته از زايمان، زماني كه رحم به وضعيت قبل حاملگي باز مي گردد، مي توان انواع آي يو دي را در رحم قرار داد بدون اينكه بر مقدار يا كيفيت شير مادر تاثيري داشته باشد.

 

چقدر در پيشگيري از حاملگي موثر است؟

iud يكي ار مطمئن ترين روشهاي جلوگيري از بارداري است بطوريكه در طول يك سال از 1000 نفر استفاده كننده از اين وسيله حدود 1 تا 6 نفر (بر حسب نوع iud) باردار مي شوند. اين مقدار به اندازه روش دائمي بستن لوله هاي رحم است با اين مزيت كه هر زمان كه فرد بخواهد، قابل برداشتن است. البته روشهايي مانند استفاده از قرص نيز ممكن است به همين اندازه يا بيشتر موثر باشند اما در صورتيكه به درستي مصرف شوند. در استفاده از iud پزشك يا ماما آنرا قرار مي دهد و كافيست هر ماه توسط خود فرد چك شود.

 

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر