دانلود تحقیق درمورد معرفي كشور آمريكا

دانلود تحقیق درمورد معرفي كشور آمريكا

0 2.3k
دانلود تحقیق درمورد معرفي كشور آمريكا

با دانلود تحقیق در مورد معرفي كشور آمريكا در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق معرفي كشور آمريكا را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق معرفي كشور آمريكا ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد معرفي كشور آمريكا

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:23 صفحه

قسمتی از فایل:

وسعت :

9695536  كيلومتر مربع  ، يعني 6/5 برابر كشور ايران . چهارمين كشور جهان از نظر وسعت بعد از روسيه ، كانادا ، چين است . از شمال به كانادا از جنوب و جنوب غربي با كشور مكزيك و خليج مكزيك از شرق به اقيانوس اطلس ، از غرب به اقيانوس آرام .

جمعيت :

270 ميليون نفر است كه 5/14 درصد قاره آسيا است . از نظر جمعيت درجهان ، اين كشور بعد از چنين و هند ، سومين كشور پر جمعيت جهان است . اگر كل خشكي هاي زمين را 100% فرض كنيم درصد وسعت آمريكا از خشكي هاي زمين حدود 28% مي باشد .

نرخ رشد جمعيت در آمريكا در سال بر 9/5 در هزار يا 59/0 درصد است . به علت مهاجرپذير بودن آمريكا ، هرساله عده بسياري از گوشه و كنار جهان به اين كشور مهاجرت مي كنند ، افزودن رقم مهاجران به نرخ رشد طبيعي ، نرخ رشد عمومي جمعيت آمريكا ، سالانه به 9/0 درصد مي رسد . به اين ترتيب هر 80 سال جمعيت اين كشور         2 برابر خواهد شد .

پرجمعيت ترين ايالات آمريكا به ترتيب عبارتند از :

كاليفرنيا ، نيويورك ، تكزاس ، پنسيلوانيا ، فلوريدا ، ويرجينيا ، آريزونا ، مينه سوتا ، واشنگتن ، كلرادو ، ايلي نويز .

 

درآمد سرانه ملي آمريكا :

حدود 27 هزار دلار است . كه برحسب ايالت هاي مختلف فرق مي كند . درآمد سعي آمريكا 7439 ميليارد دلار است .

توليد ناخالص داخلي :

در سه ماهه نخست سال 2000 ميلادي برابر با 3/9937 ميليارد دلار بوده است كه بيشترين مقدار در ميان همگي كشورهاي جهان است .

بعد از امريكا ، چين با 4420 ميليارد دلار توليد ناخالصي داخلي دومين اقتصاد بزرگ دنيا را دارد.

توليد ناخالص سرانه :

در سال 1999 برابر 31500 دلار بوده است . آمريكا پس از لوكزامبورگ بيشترين توليد ناخالص داخلي سرانه را در ميان ساير كشورها دارد .

تقسيمات كشوري و اداري و ساختار سياسي كشور آمريكا

ايالات متحده آمريكا كشوري است كه براساس تقسيم قدرت بين حكومت فدرال و 50 ايالت ديگر بنا شده شده است . هركدام از اين 50 ايالت داراي قانون اساسي جداگانه و ويژه خويش است و در بسياري از مسائل داخلي داراي استقلال است .

حكومت فدرال ، بالاترين منصب را در هرم اداري داراست و بعد از آن دولت هاي       ايالت هاي پنجگاهانه قرار دارند و بعد از آن بيش از 80 هزار حكومت محلي كه در سطوح مناطق ويژه ، مناطق دبستاني ، محلات و شهرها مشغول فعاليت هستند .

هر شهروند همزمان تابعيت رياست خود و تابعيت حكومت فدرال را داراست . حكومت فدرال براي طرح ها و پروژه هايي كه به ايالت ها مي دهد مبالغي در نظر مي گيرد . درصدر نظام رئيس جمهور قرار دارد كه هر چهارسال و فقط دو دوره به اين مقام        مي رسد . بازوي قانونگذاري حكومت ، كنگره است كه از دو مجلس نيرومند سنا تشكيل مي شود .

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر