دانلود تحقیق درمورد نگاهي به جغرافياي سرخس

دانلود تحقیق درمورد نگاهي به جغرافياي سرخس

0 1.5k
دانلود تحقیق درمورد نگاهي به جغرافياي سرخس

با دانلود تحقیق در مورد نگاهي به جغرافياي سرخس در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق نگاهي به جغرافياي سرخس را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق نگاهي به جغرافياي سرخس ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد نگاهي به جغرافياي سرخس

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:13 صفحه

قسمتی از فایل:

شهر سرخس با پهنه‌اي حدود 10 كيلومتر مربع در خاور خراسان در كنار مرز ايران و جمهوري تركمنستان در 36 درجه و 32 دقيقه و 15 ثانيه پهناي شمالي و 61 درجه و 10 دقيقه در ازاي خاوري نسبت به نيروي نيمروز گرينويچ قرار دارد.

اين شهر از سوي شمال به رود تجن از شمال باختري به روستاي ابراهيم‌آباد از باختر به آبادي حسن‌آباد از خاور به مرز ايران و جمهوري تركمنستان و از جنوب به آبادي آصف‌آباد محدود است.

هريرود نيز از شرق سرخس مي‌گذرد و مرز مشترك ايران و تركمنستان محسوب مي‌گردد.

بلندي شهر سرخس از سطح دريا 275 متر و فاصله هواي آن تا تهران 883 كيلومتر است فاصله زميني اين شهر تا مشهد 185 و تا مرز ايران و تركمنستان 2 كيلومتر مي‌باشد.

اراضي سرخس را هريرود مشروب مي‌سازد. هريرود از كوه بابا در افغانستان سرچشمه مي‌گيرد و از شرق به غرب افغانستان در جريان است در نزديكي كوهستان غرب هرات مسير خود را عوض مي‌كند و از سرخس وارد ايران مي‌شود اين رودخانه تا پل خاتون به نام هريرود معروف است و از آن‌جا تا سرخس كه به طرف شمال غربي از ايران خارج مي‌گردد تجن نام مي‌گيرد.

آب و هوا

در واقع هر قدر از مشهد به سوي سرخس نزديك مي‌شويم و خصوصاً وقتي از گردنه مزدوران مي‌گذريم و وارد منطقه واقعي سرخس مي‌گرديم كيفيت آب و هوايي خاص منطقه بروز مي‌كند.

كمي ارتفاع ناحيه سرخس و مجاورت با صحراي قره‌قوم در پديد آوردن كيفيت آب و هوايي آن مؤثر است روي هم رفته سرخس از نواحي مجاور غربي خود همچون مشهد بسيار گرم‌تر است و به همين دليل به منزله يك منطقه قشلاقي در شمال خراسان به شمار مي‌آيد.

باران

ميزان انحراف بارندگي از ميانگين بسيار زياد است سال‌هايي پيش مي‌آيد كه ميزان باران كمتر از 100 ميلي‌متر است ولي در سال‌هاي ديگر به بيش از 350 ميلي‌متر افزايش پيدا مي‌كند به اين ترتيب مي‌توان ميزان نوسانات فعاليت‌هاي دامپروري و كشاورزي وابسته به آن را نيز حدس زد.

تابستان فصل هميشه خشك است و ريزش باران در اولين ماه پاييزي آغاز مي‌شود و آخرين ماه بارندگي ارديبهشت ماه و گاهي چند روزي در خرداد است.

تعداد روزهاي يخبندان سرخس كه به طور متوسط 70 روز است از متوسط روزهاي يخبندان شهرهاي شمالي خراسان حداقل 10-15 روز كمتر است متوسط درجه حرارت آن نيز از ديگر شهرهاي شمالي خراسان بالاتر است.

بادها

به شكل كلي بادهاي غربي و شمال غربي كه بيشتر در نيمسال ملايم مي‌وزند براي سرخس حامل رطوبت و بارندگي هستند بادهاي شرقي و شمال شرقي كه بيشتر در نيمسال گرم مي‌وزند باعث خشكي و شدت هوا مي‌گردند.

تحت تأثير بادهاي 120 روزه شرق ايران در سرخس هم به همين نام از جهت شمال شرق و مشرق مي‌وزد و از اواخر خرداد ماه به تدريج آغاز مي‌گردد گاه اين باد بسيار شديد است و سبب طوفان‌هاي شديد و حركت ريگ‌هاي روان مي‌شود.

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر