پاورپوینت فارسی تکمیلی هفتم مدارس سمپاد فصل دوم فصل شکفتن

پاورپوینت فارسی تکمیلی هفتم مدارس سمپاد فصل دوم فصل شکفتن

0 2.6k
پاورپوینت فارسی تکمیلی هفتم مدارس سمپاد فصل دوم فصل شکفتن

نام فایل پاورپوینت فارسی تکمیلی هفتم مدارس سمپاد فصل دوم فصل شکفتن
فرمت فایل پاورپوینت قابل ویرایش
تعداد اسلاید ها 15 اسلاید
فصل دوم در مورد شکفتن
شرح فایل

معمولا شاعران برای حفظ وزن شعر، رعایت قافیه یا برجسته سازی برخی واژه ها، در ترتیب عادی دستوری اجزای جمله جابه جایی پدید می آورند. برای نمونه به این بیت از سعدی نگاه کنید:
شنیدم گوسفندی را بزرگی / رهانید از دهان و دست گرگی
1 3 2 5 4

شاعر میخواهد بگوید که «شنیدم بزرگی، گوسفندی را از دهان و دست گرگی رهانید.»
1 2 3 4 5

شماره هر جزء نشان می دهد که شاعر چگونه ترتیب و آرایش عادی زبان را تغییر داده و واژه ها را جابه جا کرده است تا وزن و قافیه شعر حفظ شود. بنابراین برای معنا کردن بیت ها نخستین گام آن است که واژه های جابه جا شده را به جایگاه اصلی خود بازگردانیم. مرتب کردن واژه ها و بازگردانی آنها به جایگاه اصلیشان را «ساماندهی بیت» می نامیم و با این کار، شعر را به نثر تبدیل می کنیم.

فرهنگی گرامی با ما همراه هستید با خرید و دانلود پاورپوینت فارسی تکمیلی هفتم مدارس سمپاد فصل 2 شکفتن در تعداد 15 اسلاید بصورت امن و اختصاصی از وبسایت معتبر درسی فایل لطفا جهت خرید این فایل به ابتدای مطلب رفته و ری گزینه افزودن به سبد خرید کلیک کنیدتا به صفحه پرداخت هدایت شوید

فرهنگی گرامی ما مفتخریم که شما وبسایت معتبر درسی فایل راجهت دانلود فایل آموزشی خود انتخاب کرده اید ما هم متعهد به پشتیبانی 24 ساعته و ارائه فایل با کیفیت شما می باشیم.

در صورت نداشتن رمز دوم میتوانید از طریق تلگرام یا ایتا پیام بفرستید تا محصول شما را ارسال و مبلغ را کارت به کارت فرمایید همچنین در صورت نداشتن برای خرید میتوانید از ایمیل زیر جهت خرید استفاده نمایید

تضمین خرید شما با پاسخ دهی 24 ساعته

(ایمیل drsifile@yahoo.com) - (تلگرام : drsifile@) -(ایتا: pdfdocir@)


10,000 تومان