دانلود تحقیق درمورد توليد فيوز هاي انفورماتيك

دانلود تحقیق درمورد توليد فيوز هاي انفورماتيك

0 1.4k
دانلود تحقیق درمورد توليد فيوز هاي انفورماتيك

با دانلود تحقیق در مورد توليد فيوز هاي انفورماتيك در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق توليد فيوز هاي انفورماتيك را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق توليد فيوز هاي انفورماتيك ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد توليد فيوز هاي انفورماتيك

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:86 صفحه

قسمتی از فایل:

مقدمه:

حفاظت از سيستم هاي قدرت و تجهيزات بزرگ و كوچك آن يكي از مهمترين وظايفي است كه بايد به بهترين صورت انجام پذيرد تا ثبات پايداري و فعاليت دايم سيستم تضمين شود . اين مسايل به ويژه در سيستم توزيع انرژي الكتريكي كه پيچيده ترين بخش در سيستم بزرگ قدرت به شمار مي آيد از اهميت بيشتري برخوردار است چرا كه از اين سو بيشتر اشتباهات و خطاها در سيستم توزيع رخ مي دهد و از سوي ديگر ارتباط نزديك آن با مصرف كنندگان انرژي الكتريكي ضرورت عمل كرد صحيح و مداوم آن بيشتر مي كند عمل كرد درست سيستم توزيع نه تنها به دقت بلكه به تنظيم درست تجهيزات حفاظتي نيز بسيار وابسته است زيرا اين تنظيم درست و به هنگام باعث كه خطاي پديده آمده در سيستم توزيع به سرعت و با دقت بر طرف شده و كيفيت برق رساني بهبود يابد.

يكي از مهمترين عوامل توسعه اقتصادي – اجتماعي در هر كشور كيفيت منابع تامين برق آن كشور است تقريبا 75% تلفات زمان مصرف كنندگان ناشي از خطاهايي است كه تامين برق در سطح ايمني  بسيار بالا از ناحيه توليدكنندگان مي باشند.

با اين انديشه كه فيوزها در توضيح برق نقش مهم و اساسي را دارند  بر آن شديم تا اين طرح را به رشته تحرير درآوريم.

 

 

1

 
 


خلاصه طرح:

كاري كه شما هم اكنون در دست داريد يك پروژه تقريبا كامل مي باشد با تمام نكته هاي لازم كه بتواند سوال هاي مطرح شده شما را جواب دهد البته من در اين پروژه نتوانستم آن سوددهي كه مي خواستم بدست بياورم و فكر مي كنم دليلش هم بر مي گردد به زمان كوتاهي كه داشتم. اميدوارم توانسته باشم كه كار خود را به نحو احسنت انجام داده باشم.

خلاصه طرح را بدين صورت مي باشد كه طرح يك طرح پنج ساله مي با شد و تقريبا بعد از پنج سال به سود سر به سر مي رسد و با يك سرمايه گذاري متوسط مي توان كار را شروع كرد البته در اين كار هرچه تكنولوژي ساخت بهتر و حرفه اي تر باشد به نظر مي رسد سوددهي بهتري داشته باشد در اين كار ما به زميني تقريبا حدود 7000 متر نياز داريم كه تشكيل شده از 2400 متر و دو انبار و تعميرگاه و .....

مواد اوليه اي كه براي ساخت كليد مينياتوري لازم مي باشد عبارت است از پودر باكاليت، ورق آهن، آلومينيوم و سيم مسي (براي سيم پيچي بوبين) مي باشد. تعداد نيروي كاري كه در اين كارخانه استفاده شده است 58 نفر مي باشد.

در داخل ساختمان توليد دستگاه هاي سنگين و غير سنگيني مي باشد كه عبارت اند از :

1.    سه عدد پرس چهل تن

2.    دو عدد پرس بيست تن

3.   



دو عدد پرس دوازده تن

4.    پنج دستگاه سري تراش كه كار تراشكاري را براي ما انجام مي دهند.

5.    يك كويل پيچ

6.    يك تسمه كن

7.    سه دستگاه تزريق

8.    يك دستگاه جوش پلاتين

9.    يك سري پنج تايي گيوتين ، دو دريل رو ميزي و نقاله مونتاژ

معرفي محصول:

طرح تهيه شده در مورد توليد كليد هاي مينياتوري تك فاز مي با شد و البته

كليد هاي مينياتوري سه فاز هيچ گونه فرقي به لحاظ سا ختماني با كليد هاي

مينياتوري تك فاز ندارد و در كليد هاي مينياتوري سه فاز سه عدد كليد

مينيا توري تك فاز در كنار يكديگر قرار مي گيرد كه هر كدام يك فاز از جريان برق كنترل مي كند ولي در صورت بروز اشكال در يك فاز از جريان برق در كليد ديگر نيز از كليد اولي به شكل مكانيكي فرمان گر فته و جريان قطع مي كند .

تنها فرق بين كليد هاي تك فاز و هر كدام از كليدهاي سه فازدرهمان مكانيزم ربط دهنده  سه كليد است از كليد هاي مينياتوري جهت قطع و وصل جريان و همچنين حفاظت استفاده مي گردد ، چون در صو رت بروز اشكال و ا فزايش جريان كليد سريعا قطع خواهد شد .

موارد استفاده اين كليد هم در تابلوي برق سا ختمان و هم در تابلوي برق

ماشين آلات است.


 
امروزه مصرف اين كليد بسيار زياد است . چون اين كليد در حقيقت هم كليد

بوده و هم به عنوان فيوز اطينان عمل مي كنند.

در اين طرح نقشه قطعات مربوط به كليد مينيا توري 25آمپر مي باشد و تعداد تو ليد به اندازه توليد يكسال مي باشد.

به علت مشخص نبودن توليد در يكسال تعداد مورد نظر به صورت بالا بيان شده است . روش كار در تهيه اين طرح بدين شكل بو ده است كه نمونه توليدي كارخانه آلماني انتخاب گرديده است و پس از مو نتاژ تمامي قطعات نقشه، قطعات رسم شده و همچنين جنس مواد قطعات تعيين شده و سپس نحوه ساخت هر قطعه از ماده خام تا قطعه سا خته شده مشخص گرديده است.

 

ويژگي و مشخصات عمومي و فني محصول:


 
 براي شروع اين كار فكر نمي كنم نياز به دفاع فني محكمي از اين محصول باشد چرا كه روزانه مقدار زيادي از اين فيوز در كارخانجات - مكان هاي عمومي - ساختمان هاي اداري و مسكوني استفاده مي شود و اين نشان دهنده كيفيت ايمني و كاربرد ساده اين  محصول مي باشد پس خيلي راحت مي توان گفت كه اين محصول (فيوز مينياتوري) جاي خيلي از فيوزهاي ديگر از جمله فيوز فشنگي - فيوز بكسي - فيوز شيشه اي و فيوز ذوب شونده را گرفته است از طرف ديگر اين محصول مي تواند به عنوان كليد در مدار استفاده شود اين خاصه به تنهايي مي تواند اين فيوز را با فيوزهاي ديگر متمايز كند و از نظر كيفي و كمي برتر نمايد. چون اين عنصر هم در برابر اتصال كوتاه كه همان اضافه جريان مي باشد و هم در برابر اضافه بار مي تواند حفاظت را به خوبي انجام دهد كه از آن به عنوان يك كليد ترميك كوچك نام برد.

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر