دانلود تحقیق درمورد خط توليد آرد

دانلود تحقیق درمورد خط توليد آرد

0 1.8k
دانلود تحقیق درمورد خط توليد آرد

با دانلود تحقیق در مورد خط توليد آرد در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق خط توليد آرد را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق خط توليد آرد ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد خط توليد آرد

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:60 صفحه

قسمتی از فایل:

فصل اول

مقدمه

گندم يكي از مهمترين مصولات كشاورزي جهان و تأمين كننده نياز غذايي افراد بسياري در كشورهاي جهان مي باشد . در جهاني گندم و انرژي دو كالاي استراتژيك مي باشند نقش سياسي اقتصادي اين غله در معاملات و معادلات جهاني بسيار محسوس مي باشد و بوسيله برتري كشورهائي است كه كشاورزي مدرن و زمين هاي قابل كشت مناسب دارند .

حال در صورت تورم جهاني و يا افزايش نهاده هاي مرتبط با گندم ، قيمت گندم افزايش مي يابد و اين افزايش مستقيماً در جوامعي كه برنامه غذايي آنها بيشتر از نان تشكيل شده تأثير مي گذارد . بخصوص اگر درآمدهاي يك جامعه پايين باشد (عمدتاً كشورهاي فقير و جهان سوم) زيرا كه وابستگي تغذيه اي به نان ارتباط مستقيمي با درآمد خانوارها و يا در سطح بالاتر با درآمدهاي يك كشور دارد . خلاصه اگر آن كشور مانند كشور ما به آرد و نان يارانه اختصاص دهد و از عمده ترين كشورهاي وارد كننده گندم باشد .

در ايران 90% از مجموع يارانه هاي پرداختني دولت در بخش هاي مختلف اقتصادي به آرد و نان تعلق مي گيرد با اين وجود كشورمان بعد از فراسنه دومين مصرف كننده نان در جهان مي باشد . و ميزان مصرف سرانه نان هر ايراني 105 كيلوگرم برآورد شده است . هر چند كه مطابق تصويب شوراي اقتصاد در طول هشت سال يارانه نان حذف خواهد شد ولي اتلاف گندم و نان سالانه حدود 100 ميليوم دلار زيان به درآمدهاي كشور مي زند .

از اين رو پروژه ارزيابي طح كارخانه آرد بهبهان نيز به دليل ارتباط طرح با موضوع گندم و وابستگي شديد ايران به واردات آن و يارانه هايي كه به اين غله اختصاص مي يابد انتخاب گرديده است .

گندم و صنعت آسياباني :

موقعيت جغرافيايي گندم : گندم از كرانه هاي قطبي تا حوالي استوا كشت مي شود در فاصله عرض جغرافيائي 30 و 60 درجه شمالي و مابين 27 و 40 درجه جنوبي كشت آ« با موفقيت بيشتري توأم است . از نظر ارتفاع از سطح دريا تا ارتفاع 3050 متري در كنيا و 4572 متري در تبت به عمل مي آيد .

گندم در خاكهاي لومي سنگ ين ورسي به بهترين وجه به عمل مي آيد . البته در خاكهاي سبكتر هم محصول رضايت بخشي مي دهد ولي نياز به كود از ته دارد .

از نظر شرايط محيطي گندم در آب و هواي نيمه استوائي ، معتدب گرم و معتدل سرد به عمل مي آيد . 229 تا 762 ميليمتر بارندگي كه بيشتر در بهار ببارد ، براي گندم بسيار مناسب مي باشد و متوسط درجه حرارت در تابستان بايستي از 13 درجه بالاتر باشد . فصل كاشت گندم در اواخر پائيز (گندم زمستانه) و يا در اوائل بهار (گندم بهاره) مي باشد .

گندم بهاره : در مناطقي نظير علفزارهاي كانادا و استپ هاي روسيه كه زمسانهاي بسيار سختي دارند كاشته مي شود . شرايط آب و هوائي كشورهائي كه گندم بهاره مي كارند بدين قرار است كه بارندگي در بهار و اوايل تابستان به حداكثر مي رسد و دما در اوسط و اواخر تابستان در گرمترين حد خود است . اين وضعيت آب و هوائي شرايط خوبي را براي به عمل آمدن گندم هاي زود رس با اندوسپرم بلوري و مقدار پروتئين زياد كه براي نانوائي مناسب است فراهم مي آورد . به دنبال به كار گرفتن گونه هاي جديدي كه به خاطر برخورداري از ويژگي هاي زودرس بودن اصلاح شده اند سطح زير كشت گندم بهاره در نواحي شمالي نيمكره شمالي ، مرتباً رو به افزايش است .

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر