دانلود تحقیق درمورد بررسی کاربردهای کامپيوتر

دانلود تحقیق درمورد بررسی کاربردهای کامپيوتر

0 1.9k
دانلود تحقیق درمورد بررسی کاربردهای کامپيوتر

با دانلود تحقیق در مورد بررسی کاربردهای کامپيوتر در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق بررسی کاربردهای کامپيوتر را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق بررسی کاربردهای کامپيوتر ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد بررسی کاربردهای کامپيوتر

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:68 صفحه

قسمتی از فایل:

رايانه يا کامپيوتر دستگاهي است که براي پردازش اطلاعات تحت يک روال معين استفاده مي‌شود.مدتي در فارسي به کامپيوتر "مغز الکترونيکي" مي‌گفتند. بعد از ورود اين دستگاه به ايران در اوائل دهه ۱۳۴۰ نام کامپيوتر به‌کار رفت. واژه رايانه در دو دهه اخير رايج شده و به‌تدريج جاي کامپيوتر را مي‌گيرد. واژه رايانه پارسي است و از فعل پارسي راياندن به معني سامان دادن و مرتب کردن آمده. معني واژگاني رايانه مي‌شود ابزار دسته‌بندي و ساماندهي. در زبان انگليسي طي ساليان متمادي واژه‌هاي هم ارزش بسياري براي اين واژه بکار مي رفته، و کلمات ديگري نيز وجود داشته‌اند که از آنها به عنوان کامپيوتر ياد مي‌شود اما معاني متفاوتي را در خود داشته اند.

براي نمونه "کامپيوتر" قبلا عموما به فردي اطلاق مي شد که محاسبات رياضي را (با يا بدون ابزارهاي کمکي مکانيکي) انجام مي داد. بر اساس "واژه نامه ريشه يابي Barnhart Concise" واژه کامپيوتر در سال ۱۶۴۶ به زبان انگليسي وارد گرديد که به معني "شخصي که محاسبه مي‌کند" بوده است و سپس از سال ۱۸۹۷ به ماشينهاي محاسبه مکانيکي گفته مي شد. در هنگام جنگ جهاني دوم "کامپيوتر" به زنان نظامي انگليسي و امريکايي که کارشان محاسبه مسيرهاي شليک توپهاي بزرگ جنگي توسط ابزاز مشابهي بود، اشاره مي کرد.در اوايل دهه ۵۰ ميلادي هنوز اصطلاح ماشين‌هاي محاسب (computing machines) براي معرفي اين ماشين‌ها به‌کار مي‌رفت; در نهايت پس از آن عبارت کوتاه‌تر کامپيوتر(computer) به‌جاي آن به‌کار گرفته شد. در اصل، رايانش (computing) به عملياتي که براي حل مسائل رياضي انجام مي‌گرفت اطلاق مي‌شد، هر چند که رايانه‌هاي امروزي بسياري از وظايفي را که بي ارتباط مستقيم با رياضيات است انجام مي‌دهند.

برابر اين واژه در زبانهاي ديگر حتما همان واژه زبان انگليسي نيست. در زبان فرانسوي واژه "ordinateur"، که معادل "سازمان ده" يا "ماشين مرتب ساز" مي باشد به‌کار مي‌رود. در اسپانيايي "ordenador" با معنايي مشابه استفاده مي‌شود، همچنين در ديگر کشورهاي اسپانيايي زبان computadora بصورت انگليسي مآبانه‌اي ادا مي‌شود. در پرتغالي واژه computador به‌کار مي‌رود که از واژه computar گرفته شده و به معناي "محاسبه کردن" مي باشد. در ايتاليايي واژه "calcolatore" که معناي ماشين حساب بکار مي‌رود که بيشتر روي ويژگي حسابگري منطقي آن تاکيد دارد. در سوئدي رايانه "dator" خوانده مي‌شود که از "data" (داده ها) برگرفته شده است. به فنلاندي "tietokone" خوانده مي‌شود که به معني "ماشين اطلاعات" مي باشد. اما در زبان ايسلندي توصيف شاعرانه تري بکار مي‌رود، "tölva" که واژه ايست مرکب و به معناي "زن پيشگوي شمارشگر" مي باشد. در چيني رايانه "dian nao" يا "مغز برقي" خوانده مي‌شود. در انگليسي واژه‌ها و تعابير گوناگوني استفاده مي‌شود، بعنوان مثال دستگاه داده پرداز ("data processing machine").

اين اولين چيزی بود که از ترم قبل در برد هنرستان قرار گرفته بود . واقعاً جالب بود  . برای يادگيری هر چيز اول دانستن تاريخچه اون مهم هست .

با سپاس از :

استادان گرانقدر و همچنين والدين گرامی ام خصوصاً مادرم که در راه رسيدن من به هدف خود يعنی يادگيری علم کامپيوتر و همچنين از کليه کسانی که با ايجاد رعب و وحشت از آينده اين رشته عظيم در من علاقه روز افزون ايجاد کردند . من در راستای احترام به کليه افرادی که در اين راه مرا ياری کرده اند تا آخرين توان از يادگيری علم کامپيوتر دست برنخواهم داشت .

 

 

 

 

 

 

 

فهرست

فصل اول : آشنايی با محل کار آموزی   ................................................    6

تاريخچه ...................................................................................   6

موفقيتهای هنرستان  ........................................................................   6

موفقيت در آزمون دانشگاه  .................................................................   7

موفقيت در آزمون های علمی مهارتهای فنی کشور ...................................................    7

نمودار سازمانی هنرستان ..............................................................................    8

فصل دوم موارد کاربرد کامپيوتر .......................................................    9

÷بررسی موارد استفاده کامپيوتر در جامعه اداری .....................................................   9

جايگاه گامپيوتر در  کارهای ارتباطی هنرستان .......................................................   10

آموزش نرم افزار.......................................................................................  11

آموزش پاسکال .........................................................................................  12

اينترنت .................................................................................................. 27

آموزش مرورگرIE .....................................................................................  48

فصل سوم نتايج بررسی های دوره کار آموزی در هنرستان علامه طباطبايی ......... 67

پيشنهادات ...............................................................................................  67

برنامه های آينده........................................................................................  68

 

 

 

فصل اول

  تاريخچه :

هنرستان علامه طباطبايی يکی از چند هنرستان نمونه کشور می باشد که در استان خوزستان و در شهرستان ايذه واقع شده است . اين هنرستان در سال 1362 و بر پايه نظام قديم شروع به کار کرد . در سال 1362 اين هنرستان تنها دارای 2 رشته بيشتر نبود , اين درشته شامل حسابداری و بهداشت محيط بود . پس از گذشت يازده(11) سال از تأسيس اين هنرستان در سال 1373 با تغيير نظام آموزشی از نظام قديم به نظام جديد رشته بهداشت محيط از نظام هنرستانها حذف شد . در طی دوسال کليه فعاليتهای اين هنرستان حول رشته حسابداری می گذشت . پس از گذشت 2 سال , در سال 1375 رشته ساختمان به عنوان رشته دوم اين هنرستان وارد نظام درسی اين هنرستان شد . در طی مدت سه سال و در سال 1378 رشته الکتروتکنيک ( برق ) به جمع رشته های اين هنرستان اضافه شد . بعد از گذشت چهار سال , در سال 1382 رشته کامپيوتر نيز به جمع رشته های اين هنرستان اضافه شد . در مدت اين چند سال هنرستان علامه در تمامی رشته های موجود در هنرستان دارای فعاليتهای زيادی بوده و در حال حاضر نيز هست . در طول اين مدت هنرستان علامه دارای افتخارات مهمی در سطح هنرستان های نمونه کشور بو ده که در ادامه به آن خواهيم پرداخت .

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر