دانلود تحقیق درمورد کورل دراو

دانلود تحقیق درمورد کورل دراو

0 1.5k
دانلود تحقیق درمورد کورل دراو

با دانلود تحقیق در مورد کورل دراو در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق کورل دراو را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق کورل دراو ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد کورل دراو

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:41 صفحه

قسمتی از فایل:

مقدمه :

کورل دراو از جمله نرم افزارها ي قدرتمند گرافيکي است .امکاناتي مانند ساخت طرح هاي برداري،تبديل طرح هاي برداري به نوع بيت مپ ،جلوه هاي ويژه مختلف مثل نور پردازي و شفافيت و سايه اندازي ،طراحي آرم شرکت ، طراحي جلد کتاب ،طراحي صفحات وب ،جلوه هاي مختلف روي متن و صدور فرمت هاي مختلف گرافيکي مانند Gif,Jpej,Eps,….  گوشه اي از توانايي هاي بي شمار اين نرم افزار است .

 

 

 

 

 

 

 

 

فصل1 : گشت و گذار در محيط Corel draw 11

Corel يک نرم افزار گرافيکي و طراحي است . به کمک آن مي توانيد مواردي از قبيل طرح روي جلد کتاب ،طراحي آرم شرکت ، طراحي کارت ويزيت ، کارت بستال و .... را به زيبايي انجام دهيد. و به طور کلي يک نرم افزار شيء گرا يا موضوع گرا مي باشد به اين معني که هر چيزي که در اين برنامه خلق مي کنيد يا به عنوان تصوير وارد مي کنيد يک شي محسوب مي گردد و هر شي داراي خواصي مانند رنگ ، اندازه نوع قلم ، جلوه هاي اطراف شيء و جلوه هاي پر کردن داخل شيءو ... مي باشد . بنابر اين شکلها ، متن، سايه، نور و جلوه هاي مختلف هر کدام از نگاه کورل نوعي شيء محسوب مي شوند .

1-1داستان تصاوير Bit map   و Vector

فايلها ي گرافيکي و تصاوير ديجيتال اصولا داراي اين دو نوع هستند . که قبل از هر کاري بايد اين دو مفهوم را به خوبي درک کنيد چون اين دو نوع تصوير از نظر ساختار طراحي و خصوصيات خود بايکديگر تفاوت دارند .

1-1-1تصاوير برداري (Vector)

که اين تصاوير بر اساس يک سري فورمول هاي رياضي ساخته مي شوند . ويژ گي اين تصاوير اين اس ت که اگر ازخيلي دور يا خيلي نزديک به آنها نگاه کنيد با کيفيت و وضوح يکسان نمايش مي يابند و نکته ديگرسايز تصاوير است که که با کوچک و بزرگ شدن ابعاد فيزيکي سايز اين فايل تغيير نمي کند و ثابت است و اين يک مزيت خوب براي طرح هاي وکتور است . که بيشتر در کورل استفاده ميشوند .

 

 

2-1-1تصاوير بيتي (Bit map)

اين تصاوير از نقاط دور يا نزديک متفاوت و با کيفيتهاي مختلف به نظر مي رسند . که از تعدادي نقاط نوراني کوچک موسوم به پيکسل ساخته شده اندکه با رنگ هاي مختلف وروشنايي متفاوت در کنار هم قرار گرفته اند و تصاويري را به وجود آورده اند که در صورت تحت بزرگنمايي قرار گرفتن پيکسل ها بزرگتر مي شوند و به صورت مربع مربع نشان داده مي شوند و کيفيت مشاهده پايين مي آيد . به عبارتي وقتي از فاصله نزديک تصوير را مشاهده مي کنيد درجه وضوح آن کاهش ميابد .و بيشتر در فتو شاپ استفاده دارند .

2-1اصطلاحات و تعاريف مقدماتي

خب ! حالا نوبت به چند اصطلاح و تعريف گرافيکي ميرسد که در اين پروژ ه زياد استفاده شده اند که قبل از کار با کورل بايد با اينها آشنا شويد .

·         موضوع يا شيء (Object ): هر چيزي که شما در محيط کورل خلق مي کنيد با تصويري که وارد مي کنيد ، يک موضوع يا شيء محسوب مي گردد .

·         مسير (Path) : خطوط دور يک موضوع که در واقع لبه هاي آن موضوع محسوب مي گردند به نام مسير معروف هستند که مي توانند باز يا بسته باشند .

·         گره (Node) : روي مسير يک موضوع تعدادي گره قرار مي گيرد . که کاربرد گره ها براي تغيير شکل و دگر ديسي يک موضوع است . به اين معني که گره ها به صورت مربع هاي کوچک بر روي مسير قرار دارند و مي توان آنها را با نقاط کنترلي دو طرف جا به جا کرد . مثلا مي توان با جابجايي گره هاي يک دايره آن را به شکل قلب تبديل کرد .

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر