دانلود تحقیق درمورد رشته رياضي

دانلود تحقیق درمورد رشته رياضي

0 1.8k
دانلود تحقیق درمورد رشته رياضي

با دانلود تحقیق در مورد رشته رياضي در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق رشته رياضي را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق رشته رياضي ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد رشته رياضي

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:214 صفحه

قسمتی از فایل:

مقدمــه

      كميتة برنامه ريزي گروه رياضي در تاريخ 15/9/82  برنامة پيشنهادي دورة كارشناسي رشته رياضي را دو گرايش محض و كاربردي به تصويب رساند.

      در اين برنامه سعي شده است كه تعداد  واحدهاي دروس اصلي (مشترك) هر دو گرايش به گونه اي باشد كه دانشجويان گرايش رياضي محض تعدادي از دروس كاربردي را اختيار نموده و بدين ترتيب اين دسته از دانشجويان هم مي توانند از فرصت هاي شغلي كه براي دانشجويان گرايش كاربردي وجود دارد بهره مند شوند.

      با ظهور رايانه هاي سريع در قرن بيستم، شاهد پيشرفتهاي خارق العاده اي در زمينه هاي مختلف رياضي كاربردي بوده ايم كه تاكنون نيز ادامه دارد، به طور مثال مي توان به فراكتالها، نظريه كدگذاري و همچنين به نظريه كنترل و كنترل بهينه اشاره نمود. در برنامه پيشنهادي سعي شده است كه اين قبيل دروس نيز مورد نظر قرار گرفته تا ضمن ايجاد انگيزه، دانشجو بيش از پيش به اهميت رياضي واقف گردد. همچنين كماكان دروس مختلفي از رشته هاي گوناگون مثل آمار، كامپيوتر، اقتصاد، مديريت ،‌حسابداري براي دانشجو در نظر گرفته شده تا او بتواند ضمن آشنايي با كاربردهاي مختلف فرصت هاي شغلي خويش را در آينده افزايش دهد.

2ـ تعداد واحدهاي رشتة رياضي:

       (الف) در دو گرايش رشته رياضي دروس عمومي 21 واحد ، دروس پايه 27 واحد، دروس اصلي مشترك 48 واحد.

       (ب) در گرايش رياضي كاربردي، دروس تخصصي گرايش 24 واحد، دروس اختياري 16 واحد است كه جمعاً دانشجو با 136 واحد در اين گرايش فارغ التحصيل خواهد شد.

       (پ) در گرايش رياضي محض، دروس تخصصي گرايش 24 واحد، دروس اختياري 14 واحد مي باشد كه جمعاً دانشجو با 134 واحد در اين گرايش فارغ التحصيل خواهد شد.

 

معرفي رشته:

برنامه آموزشي دوره كارشناسي رياضي از دو گرايش محض و كاربردي تشكيل شده است مشخصات كلي برنامه و سرفصل دروس اين دوره به تصويب كميته سياستگذاري برنامه ريزي درسي گروه رياضي رسيده است.

اهداف و ضروريات تغيير:

اهداف دو گرايش دوره كارشناسي رياضي بشرح زير است.

گرايش رياضي محض تربيت متخصصان جامع در علم رياضي كه امادگي لازم را براي ادامه تحصيل در جهت اشتغال به پژوهش و نيز انتقال علم رياضي در سطوح بالاتر داشته باشند.

گرايش رياضي كاربردي

تربيت كارشناسان چند جانبي داراي اندوخته كافي از دانش رياضي كه توانايي تحليل كمي از مسايل صنعتي، اقتصادي و برنامه ريزي را كسب نموده ونيز توانايي ادامه تحصيل در سطوح بالاتر را داشته باشند.

در دو دهه اخير شاهد پيشرفتهاي خارق العادهاي در زمينه هاي مختلف رياضي كاربردي بودهايم بطور مثال مي توان به فراكتالها، نظريه كدگذاري،نظريه رمزنگاري و نظريه كنترل اشاره نمود.

در برنامه تدوين شده سعي شده است كه اين قبيل دروس نيز مورد نظر قرار گرفته تا ضمن ايجاد انگيزه، دانشجو بيش از پيش به اهميت رياضي واقف گردد.

مطالعات و اقدامات انجام شده

در تدوين اين برنامه سعي شده است كه از برنامه هاي گروههاي رياضي دانشگاههاي كشورهاي كانادا ،آمريكا و انگلستان استفاده شود.

همچنين سعي شده است كه ازبرنامه هاي تدوين شده در گروههاي رياضي دانشگاههاي داخلي نيز استفاده شود.

 

ويژگيهاي برنامه

علاوه بر دروس رياضي كاربردي كه كه در برنامه رياضي محض براي دانشجويان رياضي محض با روشهاي كاربردي در نظر گرفته شده،سعي گرديده است دروس مختلفي از رشته هاي گوناگون مثل امار، كامپيوتر، اقتصاد، مديريت، حسابداربراي دانشجو در نظر گرفته شود تا او نيز بتواندضمن اشنايي با كاربردهاي مختلف ، فرصتهاي شغلي خويش را در اينده افزايش دهد.

 

جدول مقايسه

برنامه جديد

برنامه  قديم

 

21

20

دروس عمومي

27

29

دروس پايه

48

32

دروس اصلي مشترك

24

39

دروس تخصصي رياضي كاربردي

16

16

دروس اختياري رياضي كاربردي

24

36

دروس تخصصي رياضي محض

14

15

دروس اختياري رياضي محض

 

جدول1ـ  دروس پايه رشته رياضي

رديف

نام درس

15,000 تومان

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر