دانلود تحقیق درمورد شبكه‌هاي كامپيوتري بي‌سيم

دانلود تحقیق درمورد شبكه‌هاي كامپيوتري بي‌سيم

0 1.5k
دانلود تحقیق درمورد شبكه‌هاي كامپيوتري بي‌سيم

با دانلود تحقیق در مورد شبكه‌هاي كامپيوتري بي‌سيم در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق شبكه‌هاي كامپيوتري بي‌سيم را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق شبكه‌هاي كامپيوتري بي‌سيم ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد شبكه‌هاي كامپيوتري بي‌سيم

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:94 صفحه

قسمتی از فایل:

چكيــــده

 

شبكه‌هاي كامپيوتري بي‌سيم ( WLAN ) و كاربرد آن در جامعه و بويژه محيط‌هاي عملياتي خاص كه در آنها برپائي شبكه‌هاي معمولي سيمي مقدور نمي‌باشد و يا برپائي آنها باعث كاهش كارائي تجهيزات كامپيوتري مي‌باشند، موضوع اين تحقيق مي‌باشد. در اين تحقيق تجهيزات نصب اين نوع شبكه‌ها ، تكنولوژيهاي مورد استفاده در آنها و همچنين مسائل امنيتي اين شبكه‌ها مورد بررسي قرار گرفته اند.

 

مقـــدمه

شبكه بي‌سيم يا WLAN (Wireless  Local Area Network )  مجموعه‌اي انعطاف پذير براي مبادله اطلاعات است كه جايگزين مناسبي براي شبكه‌هاي سيمي محسوب ميگردد.

در اين نوع شبكه با استفاده از امواج راديوئي و برخي فن‌آوري‌هاي ديگر ، داده‌ها از طريق هوا ارسال و دريافت مي‌گردند و با اين كار نياز به ارتباطات سيمي به حداقل مي‌رسد. همچنين مزيت اين شبكه ها اينست كه ارتباطات داده‌اي در حال حركت را براي ما امكان پذير مي‌سازند.

اين شبكه‌ها محبوبيت خاصي در بين برخي مشاغل  و مكانهاي عمومي  مانند خدمات انبارداري، خدمات بيمارستاني و دانشگاهها پيدا كرده‌اند. در اين محيطها از پايانه‌هاي دستي و NoteBook ها براي ارسال Online اطلاعات به كامپيوترهاي مركزي ، استفاده مي‌كنند .

 

نياز روز افزون به پويايي  كارها ، استفاده از تجهيزاتي مانند تلفن همراه ، پيجرها و... بواسطه وجود شبكه هاي بي سيم امكان پذير شده است .

 

 

اگر كاربر يا شركت يا برنامه كاربردي خواهان آن باشد كه داده و اطلاعات مورد نياز خود را به صورت متحرك در هر لحظه در اختيار داشته باشند شبكه هاي  بي سيم جواب مناسبي براي آنهاست.

 


مفـــاهیم و تعاریف

وقتی از شبکه اطلاع رسانی سخن به میان می آید،اغلب کابل شبکه به عنوان وسیله انتقال داده در نظر گرفته می شود.در حالیکه چندین سال است که استفاده از شبکه سازی بی سیم در دنیا آغاز گردیده است.تا همین اواخر یک LAN  بی سیم با سرعت انتقال پایین و خدمات غیرقابل اعتماد و مترادف بود ، اما هم اکنون تکنولوژی LAN  بی سیم خدمات قابل قبولی را با سرعتی که حداقل برای کاربران معمولی شبکه کابلی پذیرفته شده می باشد، فراهم می کنند.

WLAN ها ( LAN های بی سیم ) از امواج الکترومغناطیسی (رادیویی یا مادون قرمز) برای انتقال اطلاعات از یک نقطه به نقطه دیگر استفاده می کنند.امواج رادیویی اغلب به عنوان یک حامل رادیویی تلقی می گردند،چرا که این امواج وظیفه انتقال انرژی الکترومغناطیسی از فرستنده را به گیرنده دورتر از خود بعهده دارند. داده هنگام ارسال بر روی موج حامل رادیویی سوار می شود و درگیرنده نیز به راحتی از موج حامل تفکیک می گردد. به این عمل مدولاسیون اطلاعات به موج حامل گفته می شود. هنگامیکه داده با موج رادیویی حامل مدوله می شود، سیگنال رادیویی دارای  فرکانس های مختلفی علاوه بر فرکانس اصلی موج حامل می گردد

به عبارت دیگر فرکانس اطلاعات داده به فرکانس موج حامل اضافه می شود. در گیرنده رادیویی برای استخراج اطلاعات، گیرنده روی فرکانس خاصی تنظیم می گردد و سایر فرکانس های اضافی فیلتر می شوند. 

 

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر