دانلود تحقیق درمورد شناسايي شهرستان سبزوار

دانلود تحقیق درمورد شناسايي شهرستان سبزوار

0 1.6k
دانلود تحقیق درمورد شناسايي شهرستان سبزوار

با دانلود تحقیق در مورد شناسايي شهرستان سبزوار در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق شناسايي شهرستان سبزوار را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق شناسايي شهرستان سبزوار ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد شناسايي شهرستان سبزوار

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:8 صفحه

قسمتی از فایل:

شهرستان سبزوار در شمال شرقي كشور جمهوري اسلامي ايران است. اين شهرستان از طرف شمال به شهرستانهاي قوچان و اسفراين ، و از طرف شرق به شهرستان نيشابور ، ازطرف جنوب شرقي به شرستان كاشمر،از جنوب به شهرستان بردسكن ، از غرب به شهرستان شاهرود و از سمت شمال غرب به شهرستان جاجرم - گرمه محدود مي باشد.

 

شهرستان سبزوار بين 56 درجه و 33 دقيقه تا 58 درجه و 16 دقيقه طول جغرافيايي شرقي و 35 درجه و27 دقيقه تا 36 درجه و 52 دقيقه عرض جغرافيايي شمالي واقع گرديده و مساحت آن حدود 18320 كيلومتر مربع و معادل 4/14 درصد مساحت كل استان خراسان رضوي مي باشد. مركز اين شهرستان شهر سبزوار بوده كه در طول جغرافيايي 57 درجه و 40 دقيقه شرقي و عرض جغرافيايي 36 درجه و 12 دقيقه شمالي بر سر راه مشهد- شاهرود قرار گرفته است. ارتفاع آن از سطح دريا 960 متر و فاصله اين شهر تا مشهد 226 كيلومتر و تا تهران 662 كيلومتر مي باشد.

 

ولايت سبزوار تا سال 1316 شمسي يكي از ولايتهاي هجده گانه از ايالت خراسان شامل بلوك قصبه (مركز شهرسبزوار) ، خمسه كوه ميش ، كاه ، سنگ سفيد ، مزينان ، براكوه ، كراب ، تكاب ، شامكان ، ربع شامات ، جوين بام صفي آباد بود. با تصويب قانون تقسيمات كشوري در سال 1316 شهرستان سبزوار با 23 دهستان داراي بخشهاي حومه ، صفي آباد ،

 

 

 

 

 

 

جغتاي ، ششتمد و داورزن شد. در سال 1319 با انتزاع بخش بام صفي آباد و ايجاد شهرستان اسفراين ، شهرستان سبزوار با بخشهاي جغتاي ، ششتمد و داورزن و حومه محدوده تقسيمات كشوري و مركزيت آن تعيين شد.

 

تا قبل از اجراي قانون تعاريف و ضوابط تقسيمات كشوري در محدوده ها و تعداد شهرهاي اين شهرستان تغييري داده نشد و در سال 1346 با اجراي ماده 2و3 قانون مذبور و انتزاع و الحاق بعضي  از روستاهاي شهرستان نيشابور در محدوده در محدوده اين شهرستان 23 دهستان تشكيل ، ليكن اين محدوده مجدداً تغيير كرده و دو دهستان رباط جز دستوران به مجموعه دهستانهاي قبلي اين شهرستان افزوده گشت. سپس سه بخش جديد جوين ، رودآب و خوشاب به تعداد بخشهاي موجود اين شهرستان اضافه شد. در حال حاضر شهرستان سبزوار داراي 7بخش و 7نقطه شهري به نامهاي سبزوار ، نقاب، جغتاي ،‌ داورزن ، رودآب ، ساطان آباد و ششتمد مي باشد. (سازمان مديريت وبرنامه ريزي خراسان 1379)

 

 

اصولاً ارتفاعات سبزوار شامل رشته كوه خغتاي در شمال و رشته كوه ميش و ششتمد در جنوب مي باشد. دشتها كه به تبع ارتفاعات بين اين كوهها بوجود آمده و اكثراً دشتهاي تراكمي حاصل فسايش شديد دوران چهارم زمين شناسي مي باشند. كه در جلگه سبزوار و جوين رخ مي نمايد.

 

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر