دانلود تحقیق درمورد مقايسه ميزان علاقه دانش آموزان دختر سال دوم به رشته رياضي فیزیک

دانلود تحقیق درمورد مقايسه ميزان علاقه دانش آموزان دختر سال دوم به رشته رياضي فیزیک

0 2.1k
دانلود تحقیق درمورد مقايسه ميزان علاقه دانش آموزان دختر سال دوم به رشته رياضي فیزیک

با دانلود تحقیق در مورد مقايسه ميزان علاقه دانش آموزان دختر سال دوم به رشته رياضي فیزیک در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق مقايسه ميزان علاقه دانش آموزان دختر سال دوم به رشته رياضي فیزیک را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق مقايسه ميزان علاقه دانش آموزان دختر سال دوم به رشته رياضي فیزیک ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد مقايسه ميزان علاقه دانش آموزان دختر سال دوم به رشته رياضي فیزیک

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:49 صفحه

قسمتی از فایل:

مقدمه :

اين تحقيق شامل پنج فصل مي باشد كه هر فصلي داراي بخشهاي است بطور كلي هدف من از اين تحقيق اين بوده كه بدانم خانواده ها تا چه حدي بر روي انتخاب رشته فرزندانشان تاثير دارند و جامعه ما تا چه حدي به بعضي از رشته ها و مشاغل بها مي دهد و برخي از آنها تا چه حد بي ارزش هستند زيرا ساليانه تعداد زيادي از افراد به دانشگاه ها راه مي يابند و تعداد زيادي هم فارغ التحصيل مي شوند بدون اينكه والدين بفهمند خواست قلبي آنها چيست و اينكه آيا اين افراد به اين رشته ها و مشاغل علاقه دارند يا به دليل اجبار والدين تن به اين كار مي دهند كه امروزه اين امر در جامعه ما زياد ديده مي شود.


هدف كلي :

مطالعه رابطه انتخاب رشته توسط والدين براي دانش آموزان وعملكرد تحصيلي دانش‌آموزان مي باشد.

 

اهداف ويژه تحقيق :

مقايسه پيشرفت تحصيلي دانش آموزان رشته رياضي فيزيك كه خود انتخاب رشته كرده اند با دانش آموزاني كه بالاجبار به اين رشته آمده اند.

 

بيان مسئله :

مقايسه پيشرفت تحصيلي دانش آموزان رشته رياضي فيزيك آموزش و پرورش كرج كه خود انتخاب رشته كرده اند با دانش آموزاني كه تحت فشار والدين به اين رشته آمده اند.

اگر نقش فرد و خانواده و مدرسه واجتماع را كه مي توانند در موفقيت فرد موثر باشند درنظر بگيريم آنگاه مي توانيم در خصوص واهميت هر يك از موارد بالا بطور مفصل صحبت كنيم.

لازم به ذكر است كه اگر زمينه هاي لازم توسط خانواده و مدرسه و اجتماع فراهم آيد به منظور رشد و تحقق بخشيدن آن انگيزه و هدفهاي فرد به مراتب موفقيت او بيشتر خواهد شد كه در اين خصوص در فصل سوم بخش پايه هاي علمي و نظريات مربوط به مسئله مورد تحقيق صحبت شده است.

نكته قابل توجه اهميت دادن و توجه داشتن به تفاوتهاي فردي مي باشد كه گاهي اوقات برخي از خانواده ها به آن توجهي نكرده و مي گويند كه بله چون فرزندمان اين عمل را انجام داده اين هم مي تواند يكي از زمينه هايي كه از طرف خانواده موجبات اين موفقيت را فراهم آورد توجه به تفاوتهاي فردي بين افراد مي باشد و آنگاه اين توجه است كه اهميت نقش فرد را در خصوص پيشرفت و يا عدم آن مشخص مي‌نمايد لذا چون مقدار و ميزان پيشرفت تحصيلي فرد به عوامل و فاكتورهاي زيادي بستگي دارد كه از ميان آنها مهمترينش علاقه و انگيزه و توانايي او مي باشد بنابراين سعي شده كه در اين تحقيق توجه افراد به اين فاكتورها جلب شود يعني شاخص مهم در پيشرفت تحصيلي افراديكه خود با علاقه انتخاب رشته كرده اند و افراديكه بدون هيچ انگيزه اي به اين رشته تحصيلي آمده اند مورد توجه قرار گيرد وعملكرد اين دو گروه با توجه به اين فاكتورهاي مهم در پيشرفت تحصيلي مورد مقايسه و توجه مي‌باشد.


اهميت موضوع تحقيق :

در واقع اين تحقيق بررسي مشكلات تحصيلي ناشي از تحميل رشته از سوي والدين و عواقبي كه بهمراه اين مشكلات براي دانش آموزان مربوطه مطرح شده است از جمله افت تحصيلي مورد توجه قرار مي‌گيرد كه اين افت تحصيلي ناشي از عدم علاقه شخصي در رشته تحصيلي مورد نظر مي باشد.

يكي ديگر از دلايل انتخاب و اهميت آن در رابطه با بهداشت رواني دانش آموزاني كه انتخاب رشته به آنها تحميل شده است بخوبي قابل بحث مي باشد بگونه اي كه آيا اين انتخاب رشته مطابق با توانايي فردي مي باشد ؟ آيا مطابق با علاقه و انگيزه او مي‌باشد؟آيا پيشرفت تحصيلي را مي توان به راحتي براي او فراهم آورد يا اينكه تحت فشار و استرس مي توان موفقيت و پيشرفت را علي رغم علاقه او مي توان داشت.

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر