دانلود تحقیق درمورد بررسي دو اختلال شخصيتي هيپوكندريا و پسيكاستني در زنان سرپرست خانواده

دانلود تحقیق درمورد بررسي دو اختلال شخصيتي هيپوكندريا و پسيكاستني در زنان سرپرست خانواده

0 1.6k
دانلود تحقیق درمورد بررسي دو اختلال شخصيتي هيپوكندريا و پسيكاستني در زنان سرپرست خانواده

با دانلود تحقیق در مورد بررسي دو اختلال شخصيتي هيپوكندريا و پسيكاستني در زنان سرپرست خانواده در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق بررسي دو اختلال شخصيتي هيپوكندريا و پسيكاستني در زنان سرپرست خانواده را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق بررسي دو اختلال شخصيتي هيپوكندريا و پسيكاستني در زنان سرپرست خانواده ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد بررسي دو اختلال شخصيتي هيپوكندريا و پسيكاستني در زنان سرپرست خانواده

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:171 صفحه

قسمتی از فایل:

چكيده تحقيق

تحقيق حاضر با هدف بررسي دو اختلال شخصيتي هيپوكندريا ( خودبيمارانگاري ) و پسيكاستني ( ضعف رواني ) در زنان سرپرست خانواده و مقايسه آن با زنان غيرسرپرست‌خانواده ( تحت سرپرستي همسر ) انجام گرفت . فرضيه‌هاي تحقيق عبارت بودند از :

1- به نظر مي‌رسد ميزان خودبيمارانگاري زنان سرپرست خانواده بالاتر از ميزان خودبيمارانگاري زنان غيرسرپرست خانواده است .

2- به نظر مي رسد كه ميزان ضعف رواني زنان سرپرست خانواده بالاتر از ميزان ضعف رواني زنان غيرسرپرست خانواده است .

جامعه مورد نظر در اين تحقيق زنان 30 تا 50 ساله ساكن شهر اراك بودند كه از ميان آنها تعداد40 نفر زن سرپرست خانواده و 40 زن غيرسرپرست خانواده به عنوان نمونه انتخاب شدند .

با اجراي آزمون شخصيتي ( MMPI ) برروي افراد نمونه ، نمره‌هاي مربوط به اين دو اختلال بدست آمد . نمره‌هاي حاصل از طريق روشهاي آمار توصيفي و استنباطي ( آزمون  t براي گروههاي مستقل ) مورد ارزيابي قرار گرفتند و تجزيه و تحليل داده‌ها نشاده دادند كه : ميزان اختلال خودبيمارانگاري و ضعف رواني زنان سرپرست خانواده بالاتر از ميزان اين دو اختلال در زنان غير سرپرست خانواده است .

                                                                            

 

خداوند آدم را در بهشت نشيمن داد و گفت : « نيك نباشد كه آدم تنها باشد ، بايد او را ياري كننده‌اي بيافرينم ، يعني زني ».

پس حوّا را آفريد . و آدم در خواب بود چون بيدار شد او را در كنار خويش ديد و گفت : « گوشت و خون و روح من » . پس بدو آرام گرفت .

 

                          « ديل كارنگي »

 

 

 

 

فصل اول

كليات تحقيق

 

 

 

 

 


مقدمه

« از نشانه‌هاي قدرت اوست كه برايتان از جنس خودتان همسراني آفريد ، تا به ايشان آرامش يابيد و ميان شما ، دوستي و مهرباني نهاد ، در اين عبرتهايي است براي مردمي كه تفكر مي‌كنند » . [1]

از آغازين لحظة  آفرينش انسان ، خداوند زن و مرد را با هم آفريد . عشق را در نهاد هر دو گذاشت تا در پرتو آن به سوي يكديگر جذب شوند و از طريق ازدواج هسته‌ي اوليه خانواده را شكل دهند .

نكاح عقدي است كه براساس آن رابطه زوجيت بين زن و مرد برقرار شده و پس از آن طرفين داراي وظايف و حقوق جديدي مي شوند و هريك با توجه به تواناييها ، خصلتها و ويژگيهاي جسمي ، رواني ، فطري و طبيعي خود عهده‌دار بخشي از مسئوليت زندگي مي‌گردند .با تولد فرزندان اين پيوند محكم‌تر و اين نظام اجتماعي كوچك كاملتر
مي‌شود .

دستگاه با عظمت و بي‌نظير خلقت مرد را مظهر قدرت و نيرومندي و حمايت‌كننده زن ، و زن را كانون مهر و عطوفت ، سرچشمه عشق و محبت و مطلوب مرد آفريده است .


[1] سوره رم آيه 21 .

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر