دانلود تحقیق درمورد موقعيت خوزستان

دانلود تحقیق درمورد موقعيت خوزستان

0 1.8k
دانلود تحقیق درمورد موقعيت خوزستان

با دانلود تحقیق در مورد موقعيت خوزستان در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق موقعيت خوزستان را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق موقعيت خوزستان ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد موقعيت خوزستان

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:15 صفحه

قسمتی از فایل:

1موقعيت خوزستان:

استان خوزستان با مساحتی بالغ بر 67282 کیلومتر مربع ،  بین 47 درجه و 41 دقیقه تا 50 درجه و 29 دقیقه طول شرقی از نصف النهار گرینویچ و 29 درجه و 58 دقیقه تا 32 درجه و  40 دقیقه عرض شمالی از خط استوا قرار دارد . از شمال به استان های ایلام ، لرستان و اصفهان ، از مشرق به استان های چهارمحال بختیاری و کهکیلویه و بویر احمد ، از جنوب به استان بوشهر و خلیج فارس و از مغرب به کشور عراق محدود است . مرکز استان خوزستان شهر اهواز است و شهرستان های تابع آن عبارتند از : آبادان ، اندیشمـک ، بــاغملک ، ایذه ، بنــدر ماهشهــر ، بهبهان ، خرمشهر ، شوشتر ، دزفـول ، دشت آزادگان ، رامهرمـز ، شــادگان ، شوش ، مسجدسلیمان

 

 

 





 

2-1-2-موقعيت شهرستان: [1]

 شهرستان اهواز داراي دو شهر اهواز و حميديه با جمعيت هاي 966/619  و 057/16 نفر  مي باشد . اين شهرستان داراي يك بخش مركزي و پنج دهستان است .

شهر اهواز مركز استان خوزستان در موقعيت 31 درجه و 20 دقيقه عرض شمالي و 48 درجه و 40 دقيقه طول شرقي واقع گرديده است ، مساحت آن 556/10 كيلومتر مربع مي باشد كه 16 درصد كل سطح استان است . اهواز در بخش جلگه اي پست خوزستان واقع شده كه از شمال به دزفول و شوشتر از شرق به رامهرمز و از جنوب به ماهشهر و شادگان و خرمشهر و از غرب به سوسنگرد محدود است .

پستي و بلندي هاي شهر اهواز بجز در ارتفاعات كارون و بستر رود كارون از خصوصيات عمومي دشت خوزستان تبعيت مي كند و از 4/0 تا 6/0 در هزار از شمال شرقي به جنوب غربي مي باشد ، تنها بخش مرتفع اين جلگه ارتفاعات كارون است كه ارتفاع آنها حداكثر در شهر اهواز به 100 متر مي رسد . رود كارون با عبور از ميان شهر آن را به دو بخش تقسيم نموده ، ارتفاع بخش غربي شهر از 10 متر تا 20 متر نسبت به سطح دريا متغير مي باشد . در كناره غربي بيرون شهر تپه هاي  فولي آباد با 30 متر ارتفاع قرار دارند . مرتفع ترين اراضي شرقي ارتفاعات كارون مي باشد كه بتدريج با حركت به جنوب ، اين اراضي تا 11 متر ارتفاع تنزل پيدا مي كند . بطور كلـي شهر اهواز به نسبت وسعت خود داراي اختلاف ارتفاع قابل توجهي در نقاط مختلف خود نمي باشد .





 

2-1-3-زمين‌شناسي:

منطقه سلسله كوههاي زاگرس روي كمربندي زلزله خير جهان قرار دارد . از جمله عوامل مهم ايجاد حركتهاي زلزله در نواحي خوزستان ، يكسري گسلهاي معكوس است كه امتدادشان ، شمال غرب - جنوب شرق يا شرق  -  غرب مي‌باشد . اين گسل‌ها حاصل رانده شدن صفحه تكتونيك عربستان بر روي صفحه ايران هستند .

گسل فرعي معكوس اهواز از حاشيه جنوبي پل معلق در شهر اهواز عبور مي‌كند . امتداد اين گسل ، شرق - غرب يا شرق- شمال ، غرب - جنوب غرب بوده و تنها گسل موجود در محدوده طرح اين گسل مي‌باشد. طول اين گسل حدود 32 كيلومتر است.



[1] . مرکز آمار ایران ـ سالنامه آماری کشور 1365 ص 5 و 4

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر