دانلود تحقیق درمورد فيزيولوژي تنفس

دانلود تحقیق درمورد فيزيولوژي تنفس

0 1.6k
دانلود تحقیق درمورد فيزيولوژي تنفس

با دانلود تحقیق در مورد فيزيولوژي تنفس در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق فيزيولوژي تنفس را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق فيزيولوژي تنفس ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد فيزيولوژي تنفس

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:21 صفحه

قسمتی از فایل:

سلول هاي بدن انرژي مورد نياز خود را از اكسيداسيون كربوهيدرات ها، چربي ها، پروتئين ها بدست مي آورند. بافت هاي حياتي بدن مثل قلب و مغز نمي توانند براي مدت طولاني بدون جريان اكسيژن زنده بمانند. اكسيژن بوسيله گردش خون به مويرگ‌هاي بدن مي رسد. و پس از عبور از ديواره مويرگ وارد مايع بين سلولي مي‌شود. و پس از انتشار از جدار سلول عبور مي كنند. و وارد آن مي گردد در داخل سلول اكسيژن و غذا (جهت توليد انرژي لازم براي رشد بافت ها گرما و كار ماهيچه اي) به مصرف مي‌رسند. ايندريدكربنيك حاصل از اين متابوليسم سلولي همان راه ها را در جهت عكس طي مي كند و از سلول وارد خون مي شود. اين تبادل گازي بين اكسيژن و انيدريد‌كربنيك در سطح سلول را تنفس داخلي مي گويند. تنفس خارجي نيز عبارت است از تبادل گازي در كيسه هاي هوايي شش ها به اين ترتيب كه اكسيژن هوايي استنشاق شده پس از عبور از ديواره كيسه هاي هوايي وارد خون مي شود. وانيدريدكربنيك حاصل از متابوليسم سلولي از خون به هواي كيسه هاي هوايي پس داده شود و دفع گردد. در نتيجه تنفس عبارت است از تبادل گازي (گرفتن اكسيژن و پس دادن انيدريدكربنيك) بين يك موجود زنده و محيط اطرافشان.

 

 

آناتومي ريه

ريه ها داراي ساختمان ارتجاعي هستند كه در قفسه سينه دو طرف مدياستن جاي گرفته اند و بوسيله پرده جنب احاطه شده اند

قفسه سينه

فضاي بالاي ديافراگم است. كه بوسيله ديواره سينه پوشيده شده است. و حاوي اعضاي سينه است. قفسه سينه از پائين به ديافراگم از بالا به ماهيچه ها اسكالن و ماهيچه گردن. از طرفين به دنده ها و ماهيچه هاي بين دنده اي ازجلو به استخوان جناغ و از عقب به ستون مهره ها محدود مي شود. اندازه قفسه سينه در مراحل مختلف تنفس تغيير مي‌كند ريه بجز ناف ريه به وسيله پرده جنب احاطه مي شوند.مدياستن بين شش قرار دارد.

مدياستن:

قسمتي از فضاي داخل قفسه سينه را كه ميان ثوش قرار دارد. ميان سينه يا مدياستن مي گويند.باستثناي شش‌ها بقيه اعضاي داخل قفسه سينه در مدياستن جاي دارند. و عبارتند از 1) قلب وپريكارد  2) آئورت سينه اي و شاخه هايش 3) سياهرگ ها و سرخرگ هاي ششي 4) بزرگ سياهرگ زيرين و سياهرگ فرد (azygos)  5) تيموس، رگ ها و گره هاي لنفي  6) ناي، مري و سپيد رگ (قنات صدري)  7) اعصاب واگ، قلب و مزنيك

 

پرده جنب

عبارت از يك پرده نازك دو لايه از جنس بانت همبندي است كه داراي رگ هاي خوني و لنفي است. لايه اي كه ديواره داخلي قفسه سينه را مي پوشاند. لايه جداري (parietal-p) و لايه اي كه ريه ها را مي پوشاند. لايه اي احشايي (visceral) ناميده مي‌شود. فضايي كه بين دو لايه پرده جنب وجود دارد. فضاي جنبي ناميده مي شود و حاوي مقدار كمي مايع است. (حدود 5 سي سي) اين مايع با كم كردن اصطحكاك دو لايه جنب بر روي يكديگر حركات تنفسي را تسهيل مي‌كند.

ريه ها

شش ها عضو اصلي تنفس هستند و تبادل گازي بين خون و هوا در آن ها انجام مي‌شود. تعداد آنها دو عدد است.كه هر كدام در يك طرف قفسه سينه قرار دارند و بوسيله قلب و ساير اعضاي بين دو شش و ستون مهره ها از يكديگر جدا مي شوند و بجز اتصالي كه بوسيله رگ ها يا قلب و بوسيله ي برونش ها يا ناي دارند. تقريبا در قفسه سينه آزاد هستند شش ها از بافت اسفنجي تشكيل يافته اند اگر آنها را در آب قرار دهيم روي آب قرار مي گيرند در هنگام لمس كردن صداي خامي (crepitation) دارند كه به علت وجود هوا در كيسه هاي هوايي است.

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر