دانلود تحقیق درمورد كنترل و كسري بودجه

دانلود تحقیق درمورد كنترل و كسري بودجه

0 2.3k
دانلود تحقیق درمورد كنترل و كسري بودجه

با دانلود تحقیق در مورد كنترل و كسري بودجه در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق كنترل و كسري بودجه را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق كنترل و كسري بودجه ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد كنترل و كسري بودجه

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:51 صفحه

قسمتی از فایل:

كليات

ارتباط بين خواست‌ها و نيازها با امكانات و مقررات:

هر سازماني براي تنظيم و كنترل امور اقتصادي در كشورهاي جهان، مختلف است. به نحوي كه مسائلي در هندوستان، روسيه يا كشورهاي اروپايي و امريكاي شمالي، به ظاهر متفاوت به نظر مي‌رسد، معذالك شكي نيست كه بسياري از مسائل در كشورها با هم ارتباط و همبستگي دارد.

مطالعه در مباني نيازها و انگيزه‌هاي انسان سابقه‌اي بس طولاني دارد. بيش از 200 سال قبل، فلاسفه يونان اين نظريه را مطرح كردند كه انسان به دنبال كسب راحتي و خوشي و پرهيز از سختي و درد و رنج است. تا اوائل قرن هشتم ميلادي، تقريباً اين نظريه كه انسان آگاهانه به دنبال به حداكثر رساندن خوشي‌ها و رفاه و به حداقل رساندن درد و رنج است، مورد قبول دانشمندان مغرب زمين قرار داشت و به نظريه‌هاي عرفاني و معنوي مشرق‌زمين هم توجهي نشده بود. شناخت نيازهاي انسان از ديدگاه مذاهب مختلف كه بي‌ارزش معنوي انسان در كنار ارزش‌هاي مادي و دنيوي توجه قرار دارد، به بوته فراموشي سپرده شوه بود.

نكته بحث‌انگيز، نوع نيازها، طبقه‌بندي و تعيين اولويت آنهاست. يكي از طبقه‌بندي‌هاي رايج تقسيم آنها، به نيازهاي غريزي و اكتسابي است و در همين رابطه نيز رابطه نيز نيازها را به واقعي و مصنوعي تقسم‌بندي نموده‌اند. در مورد نيازهاي اكتسابي نظر اين است كه خواست‌ها متاثر از توقعات و توقعات تابعي از ارزش و ارزش‌ها، زائيده شرايط اجتماعي، اقتصادي، فرهنگي و سياسي محيط مي‌باشد.

به اقتضاي شرايط و كيفيت محيطي و در پاسخ به آن، شرايط و كيفيات تركيبي از نيازهاي بشري كه از نعمت داشتن نيروي آفريننده خلاقي برخوردار است، بروز مي‌كند. انسان در تلاش جاوداني خود براي زيستن و حفظ حيات و ادامه زندگي با استفاده از نيروي اعجاب‌انگيز عقل و انديشه خود، حلقه تنگ زمان حال را شكسته و چشم به آينده دارد. انسان سعي دارد به سبب توانايي انديشيدن و قدرت آينده‌نگري خود، خويش را از نعمت زندگي، در طول حيايت محدود، خود هرچه بيشتر از خوان گسترده طبيعت سهمي فزونتر گيرد و هرچه بيشتر از بودن و زنده‌ماندن برخوردار گرديده و از نعمات آن فراوانتر بهره برد.

نيازمندي‌هاي متنوع و متعدد مردم در كشورهاي مختلف نامحدود است. در حالي كه مانع اقتصادي آنها (نيروي انساني، سرمايه، ثروت طبيعي
و ...) نامحدود است. چو هيچ كشوري نمي‌تواند هرنوع كالا و خدماتي را به هر تعداد كه بخواهد ارائه نمايد. بدين جهت مساله انتخاب بين كالاها و خدمات مختلف اهميت خاصي پيدا مي‌كند. زماني كه انسان دريافت كه نمي‌تواند نيازهاي نامحدود را با مانع محدود خود به صورت حداكثر ارضاء نمايد، ناگزير چاره‌اي انديشيد و آن ارضاء نيازها در حد مطلوب است و اين مفهومي ار بودجه است.

 

 

 

 

واژه‌شناسي بودجه

كلمه بودجه ابتدا در زبان عاميانه فرانسويان عهد ميانه (بين قرون چهاردهم تا شانزدهم ميلادي) با شكل Bouyette و با تلفظ «بوژت» با معني كيسه و كمربندهايي كه از چرم ساخته شده بودند، بكار مي‌رفت و به ويژه به كيسه‌هاي چرمي و كوچك كه در آن پول نهاده و به كمر مي‌بستند، اطلاق مي‌شده است. اين كلمه با كمي تغييرات به شكل «بوچت» و با تلفظ وارد زبان انگليسي در عهد ميانه (بين قرون دوازدهم تا پانزدهم ميلادي) شده و به همان معاني در انگلستان رايج بوده است.

در انگلستان طي سال هاي قرن هفدهم و اوايل قرن هجدهم ميلادي واژه فوق به شكل Budyet به تلفظ «باجت» تغيير شكل داده و به كيف چرمي كوچك حاوي پول، چك و يا سفته و مهر وزارت دارايي آن كشور اطلاق مي‌شد. بعدها نام كيفي گرديد كه صورت دريافت‌ها و پرداخت‌هاي كشور را در آن مي‌نهادند. بعد از انقلابات داخلي و بورژوازي در زمان چارلز دوم و تشكيل حكومت‌هاي پارلماني واژه «باجت» براي اولين بار به كيف دستي وزير دارايي انگلستان كه در آن صورت‌حساب دريافت‌ها و پرداخت‌هاي دولت را به پارلمان مي‌برد.

اين واژه از آن زمان به بعد با همان شكل و تلفظ رايج گرديده و در اواخر قرن هجدهم، بعد از جنگ‌هاي استقلال آمريكا، به امريكا و بعد از انقلاب فرانسه با آن كشور صادر گرديده و تلفظ فرانسوي بودجه تداول يافت و با تدريج با به وجود آمدن حكومت‌هاي پارلماني در ساير كشورهاي جهان نيز رايج شده و اينك يكي از واژه‌هاي رايج مالي و بين‌المللي است.

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر