دانلود تحقیق درمورد پارکینگ

دانلود تحقیق درمورد پارکینگ

0 1.7k
دانلود تحقیق درمورد پارکینگ

با دانلود تحقیق در مورد پارکینگ در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق پارکینگ را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق پارکینگ ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد پارکینگ

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:19 صفحه

قسمتی از فایل:

مقدمه:

 

 

هر اتومبیل در طول هر سال به طور متوسط بیست هزارکیلومتر

می پیماید ومتوسط سرعت آن چهل کیلومتر در ساعت باشد،مدت زمانی که یک اتومبیل در سال به طور متوسط در حرکت است برابر با 400 ساعت می شود . بنابراین ،هر اتومبیل به طور متوسط 8360 ساعت درسال در حال توقف است واحتیاج به محلی برای توقف دارد.این محاسبه ساده نشان می دهد که مدت زمان نیاز هر اتومبیل به پارکینگ به مراتب بیشتراز مدت زمان حرکت ان است. چون بیشتر وسایل نقلیه را در بیشتر شهرها انواع اتومبیل تشکیل می دهد، مشکل پارکینگ اصولا ً در رابطه با این وسایل در نظر گرفته می شود.

 

سطح توقف اتومبیل

 

 

متوسط سطحی که برای توقف یک اتومبیل در نظر گرفته می شود ،چهارده متر مربع است.اگر متوسط تعداد سرنشین هر اتومبیل را دو نفر فرض کنیم ،به طور متوسط حداقل هفت متر مربع از سطح شهر جهت پارکینگ برای هر سرنشین اتومبیل اختصاص پیدا می کند .از طرف دیگر،چون اتومبیل وسیله ای شخصی است،حداقل دو جای پارک برای آن لازم است،یکی در محل سکونت صاحب آن و دیگری در محل کسب و کار ویا محلهایی نظیر مراکز خرید ،که جای پارک اخیرا ً بخصوص در شبها و ایام تعطیل ،تقریبا ً بدون استفاده می ماند.

ساختن پارکینگهای وسیع،و احیانأچند طبقه،در نقاطی نظیر مراکز شهر ،که غالبا ً با کمبود فضای لازم جهت توقف وسایل نقلیه روبرویند،به علت محدودیت و گران بودن زمین هزینه های هنگفتی در بر دارد.در بیشتر موارد،حتی اگر بودجه و اعتبار کافی موجود باشد،به علل گوناگونی،نظیر وجود ساختمانهای باستانی یا از بین رفتن بافت اصیل شهری،ساختن پارکینگ به اندازه کافی در مراکز شهر ها مقدور نیست..

به علاوه،تخلیه پارکینگها در مکانهایی از شهر در ساعات معینی از روزو در فاصله زمانی کوتاهی صورت می گیرد که باعث افزایش ناگهانی بار ترافیک به جاده ها و خیابان های مجاور و اطراف و در نتیجه تراکم بیشتر ترافیک می شود.

 

مطالعه پارکینگ

 

 

 

قبل از هر گونه اظهار نظروتصمیم گیری در مورد ایجاد پارکینگ و حل مسًله آن در یک منطقه لازم است اطلاعات اولیه لازم را در مورد منطقه مورد نظر تهیه کنیم.اهم این آمار و اطلاعات لازم عبارتند از:

1) بررسی و برآورد پارکینگهای موجود

 

2) تراکم پارکینگ

 

3) مدت پارک

 

4) برآورد پارکینگهای لازم

مدت پارک

 

برای مطالعه، بررسی وحل مشکل پارکینگ دانستن مدت زمانی که وسایل نقلیه در پارکینگهای مختلف متوقف اند ضروری است.

اندازه گیری مدت پارک در پارکینگهای خیابانی به صورت مستقیم و به وسیله آمار گرانی که پیاده مسیرهای مختلف را طی می کنند صورت می گیرد.انتخاب مسیر (یا قسمت هایی از مسیر)باید طوری باشد که یک آمارگر بتواند طول آن را به صورت رفت و برگشت در فاصله زمانی معینی بپیماید. این فاصله زمانی معمولا ً ربع ساعت، نیم ساعت یا یک ساعت خواهد بود. آمارگر ضمن این مدت شماره پلاک وسایل نقلیه پارک شده در طول مسیر را یادداشت می کند . به این ترتیب می توان مدت توقف هر وسیله را به دست آورد.

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر