دانلود تحقیق درمورد اقليم بهشهر

دانلود تحقیق درمورد اقليم بهشهر

0 1.5k
دانلود تحقیق درمورد اقليم بهشهر

با دانلود تحقیق در مورد اقليم بهشهر در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق اقليم بهشهر را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق اقليم بهشهر ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد اقليم بهشهر

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:8 صفحه

قسمتی از فایل:

شهرستان بهشهر منطقه اي از مازندران است كه در سمت شرق آن بين 36 درجه و 20 دقيقه و 54 ثانيه تا 36 درجه 53 دقيقه 10 ثانيه عرض شمالي (اختلاف جنوبي ترين تا شمالي ترين منطقه 32 دقيقه 16 ثانيه) 53 درجه و 14 دقيقه 24 ثانيه تا 54 درجه و 17 دقيقه و 48 ثاينه جغرافيايي مي باشد.

مساحت بهشهر در حدود 2858 كيلومتر مربع كه محدود است از شمال به درياي مازندران و از شرق به شهرستان گرگان و از جنوب به شهرستان دامغان و از مغرب به شهرستان ساري. طول شهرستان از مغرب به مشرق 50 كيلومتر و از مبدأ در غرب نكاء و در مشرق گلوگاه و از شمال به جنوب 80 كيلومتر و از مبدأ در شمال ساحل درياي مازندران در شبه جزيره ميانكاله و در جنوب خط الرأس با داراب كوه، دهات سرخده و سياپره مي باشد.

 

بارندگي و رطوبت شهرستان بهشهر

به طور كلي ميزان بارندگي ساليانه در جلگه ميان 1600 الي 900 ميلي متر است كه در نواحي كوهستان تا 1200 ميلي متر در سال افزايش مي يابد. به طور كلي ميزان بارندگي و رطوبت استان از غرب به شرق كاهش مي يابد.

در سال 1366 متوسط رطوبت نسبي در شهرستان بهشهر 5/78% بوده است.

تبخير:

در شهرستان بهشهر به علت شرايط اقليمي خاص بي شك ميزان تبخير خيلي كمتر از ميزان رطوبت حاصله مي باشد. به طوري كه ميان ماه هاي سال با 42/6 ميلي متر بيشترين و بهمن ماه با 5/0 ميلي متر كمترين ميزان را داشته است.

 

يخبندان:

مـتوسط روزهاي يخـبندان بهـشهر حـدود 13 روز مـي باشد كه عمدتاً در دي و بهمن ماه اتفاق مي افتد.

 

باد:

از مهمترين عوامل مؤثر در وزش بادهاي منطقه اي مي توان به نفوذ توده هاي هواي گرم و سرد همچنين وجود دريا و خشكي در كنار يكديگر اشاره كرد. با توجه به موقعيت جغرافيايي شهرستان بهشهر علت وزش بادهاي عمده منطقه را مي توان اين گونه تقسيم بندي كرد:

وارش وا: بيشتر اوقات از غرب و بعضي اوقات از طرف شمال غربي شروع به وزيدن نموده و بلافاصله بارندگي آغاز مي شود اين باد اغلب اوقات وجود دارد.

د ماوندي وا: اين باد از طرف جنوب غربي وزيده و بيشتر توأم با باران كوهستاني مي باشد

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر