دانلود تحقیق درمورد بررسي آلودگي مونوکسيدکربن در تونل محور هراز

دانلود تحقیق درمورد بررسي آلودگي مونوکسيدکربن در تونل محور هراز

0 1.5k
دانلود تحقیق درمورد بررسي آلودگي مونوکسيدکربن در تونل محور هراز

با دانلود تحقیق در مورد بررسي آلودگي مونوکسيدکربن در تونل محور هراز در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق بررسي آلودگي مونوکسيدکربن در تونل محور هراز را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق بررسي آلودگي مونوکسيدکربن در تونل محور هراز ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد بررسي آلودگي مونوکسيدکربن در تونل محور هراز

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:16 صفحه

قسمتی از فایل:

چکيده:

مونوکسيدکربن يکي از آلاينده هاي مهم هوا به شمار مي رود که آثار مخرب زيادي بر سلامتي انسان مي سازد. همچنين به عنوان گاز شاخص در طراحي تهويه تونل ها استفاده مي شود. به همين منظور در اين مطالعه، غلظت مونوکسيدکربن در 5 تونل محور هراز، در سه روز هر روز در دو مرحله، صبح و عصر به وسيله دستگاه گازآنالايزر، مدل 70 Emicont اندازه گيري شد. نمونه برداري به مدت 6 دقيقه در ارتفاع يک متري از سطح زمين (ارتفاع تنفسي)، در فصل بهار انجام شد. نتايج حاصل نشان دهنده غلظت هاي بالايي از اين گاز در تونل هاي مورد بررسي است. غلظت مونواکسيد کربن در دامنه اي از pmm 9 تا 300 تغيير داشته است. غلظت هاي مشاهده از مونواکسيد کربن، همبستگي مثبت با طول تونل و همچنين ميزان تردد واقعي را نشان داده است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

مقدمه:

بشر علي رغم دستيابي به سيارات و کرات ديگر و با وجود پيشرفت سريع فناوري، متاسفانه هنوز نتوانسته است محيطي را که خود در آن زندگي مي کند، مديريت کند و اين مسئله منجر به بحران هاي محيط زيستي شده است، بحران هايي که به اشکال گوناگون مانند: تخريب لايه ازن، گرم شدن زمين، تغييرات اقليمي، آلودگيهاي مختلف هوا ، آب ، خاک و غيره خود را نشان مي‌دهد. که در نهايت انساني که به دليل منافع زودگذر خود باعث به وجود آمدن چنين اختلالات و نابسماني هايي در سازوکار اين جهان منظم شد، خود در بيشتر موارد  به طور جبران ناپذيري، متضرر مي شود.

امروزه آلودگي هوا يکي از مشکلات کشورهاست. به طور کلي افزايش روند صنعتي شدن، گسترش شهرهاي بزرگ و به تبع آنها توسعه صنعت حمل و نقل، همگي دست به دست يکديگر داده اند تا بشر به نوعي ديگر، در محيط زيست خود تغيير ايجاد کند، تغييري بسيار تهديد کننده، يعني آلودگي هوا. فعاليت هاي مختلف بشري سهم متفاوتي در آلودگي هوا دارند، که در بين منابع آلوده کننده هوا، نقل و انتقالات، منشاء اصلي آلودگي هوا محسوب مي شود. يکي ازعمده ترين گازهاي ناشي از حمل و نقل، مونوکسيد کربن است.

يکي از نقاطي که اين گاز مي تواند تا ميزان خطرناکي بالا رود، تونل هاست. با توجه به کوهستاني بودن ايران، وجود تونل ها در جاده هاي بين شهري مسئله اي گريزناپذير است. در ايران اين تونل ها اغلب از تهويه لازم و مناسب، برخوردار نيستند، به همين دليل گازهاي خارج شده از اگزوز اتومبيل ها در محيط تونل تجمع يافته و غلظت هاي خطرناکي را به وجود مي آورند، که البته مي تواند منجر به حوادث ناخوشايندي شود.

به عنوان مثال: جاده هراز از جمله جاده هاي مهم و پر تردد کشور بوده که از آمل تا رودهن کشيده شده است. با توجه به کوهستاني بودن آن، اين جاده از دل کوه هاي زيادي عبور مي کند و به همين دليل 16 تونل در مسير اين جاده قرار دارد، که هدف اين مطالعه نيز بررسي ميزان مونوکسيد کربن در تونل هاي اين جاده است، اين گاز به عنوان گاز شاخص در طراحي تهويه تونل، مدنظر قرار مي گيرد.

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر