دانلود تحقیق درمورد تريستور و ساختمان آن

دانلود تحقیق درمورد تريستور و ساختمان آن

0 2.1k
دانلود تحقیق درمورد تريستور و ساختمان آن

با دانلود تحقیق در مورد تريستور و ساختمان آن در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق تريستور و ساختمان آن را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق تريستور و ساختمان آن ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد تريستور و ساختمان آن

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:16 صفحه

قسمتی از فایل:

SCR: عناصري هستند كه براي كليد زني توان بالا از آنها استفاده مي‌شود. مهمترين عنصر SCR تريستور مي‌باشد لذا اكثر مواقع نام SCR مترادف با تريستور (Thyristur) مي‌باشد. كه مي‌تواند بعنوان كليد دو جهته همانند ديود از حالت قطع بحالت هدايت برود.

 

ساختمان تريستور:

تريستور يك المان نيمه هادي چهار لايه با ساختمان PNPN  و سه پيوندPN است. كه سه ترمينال آند، كاتد و گيت دارد. شكل زير برش تريستور و علامت مداري آن را نشان مي‌دهد.


1) اگر  (با ياس معكوس) ديودهاي D1 و D3 در باياس معكوس بوده و لذا تريستور بمانند يك ديود در باياس معكوس عمل كرده و تا حد ولتاز شكست بهني جريان نشتي ناچيزي در جهت آند به كاتد جاري مي‌گردد.

2) در حالتي كه  ، ديود D2 در باياس معكوس بوده و ديودهاي D1  و D3 در باياس مستقيم قرار دارند. با افزايش ولتاژ تا حد ولتاژ VBO كه ولتاژ شكست مستقيم نام دارد، شكست بهمني اتفاق مي‌افتد، با وقوع شكست بهمني در ديود D2 لايه P توسط الكترونهايي كه از كاتد مي‌آيند خنثي شده و تريستور همانند يك ديود در حال هدايت عمل مي‌كند. جريان آند بايد از يك مقدار مشخص به نام جريان تثبيت كننده IL بيشتر باشد تا تريستور به هدايت خود ادامه دهد. در غير اين صورت با كاهش ولتاژ VAK، تريستور به حالت قطع خواهد رفت.

3) بعد از روشن شدن تريستور و هدايت، جريان در تريستور تا زماني كه جريان آند از مقدار IH (جريان نگهدارنده) كمتر نشده ادامه خواهد يافت.

4) اگر چه تريستور را مي‌توان با بيشتر كردن VAK از VBO روشن كرده ليكن چنين كاري تخريب كننده است. در عمل با**** VAK از VBO  با اعمال يك ولتاژ مستقيم بين گيت و كاتد (تزريق جريان از طريق گيت) تريستور را روشن مي‌نمايد.

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر