دانلود تحقیق درمورد طب سوزني

دانلود تحقیق درمورد طب سوزني

0 1.5k
دانلود تحقیق درمورد طب سوزني

با دانلود تحقیق در مورد طب سوزني در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق طب سوزني را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق طب سوزني ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد طب سوزني

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:22 صفحه

قسمتی از فایل:

طب سوزني و بيماري هاي قلبي و عروقي:

بيشتر موقعيت ها ومواردي كه به مراجعه شد به دامپزشكي نارسايي احتقاني قلبي 1- آريتمي و شوك مي باشد. ايست قلبي عروقي و افزايش فشار خون از مهمترين مسائل دامپزشكي مي باشد. طب سوزني مي تواند اثرات مهمي را به روي سيستم قلبي عروقي اعمال كند و درمان مفيدي براي بيماري هاي مزمن قلبي عروقي باشد.

 

درمان نارسايي فشار خون:

كاهش فشار خون و شوك در بسياري موارد در موارد مراجعه به دامپزشكي اتفاق مي افتد كه تشخيص آن بسيار آسان مي باشد اخيراً افزايش فشار با داروهاي مورد استفاده در دامپزشكي رابطه ي نزديكي پيدا كرده است.

تشخيص افزايش فشار خون در دامپزشكي مشكل مي باشد زيرا براي اندازه گيري فشار خون محدوديت داريم. فشار خون تحت تاثير برون ده قلبي و مقاومت سيستم عروقي        مي باشد.   

                  حجم ضربه اي  ×  ضربان قلب  =  برودن ده قلبي

بنابراين با افزايش برون ده قلبي و يا وازموتور فشار خون بالا مي رود و بالعكس. طب سوزني مي تواند اعصاب اتونوميك را القاء كند. با تنظيم ضربان قلب، انقباض قلب و مركز وازوموتور قادر به تصيح نارسايي فشار خون مي شود.

طب سوزني مي تواند تاثير بسيار مفيدي را روي انقباض و يا انبساط عروق بگذارد              LI-4(He Gu) و TH-5(Wei Guan)باعث انبساط عروق مي شد                        وpc-6(NeiGuan) باعث انقباض عروق مي شود در زماني است كه جريان خون در انگشت و گوش قابل اندازه گيري مي باشد.

استفاده ي تركيبي از LI-4 , LI-11 و CU-7 با كاهش جريان خون محيطي در قسمت جلويي كناري ساعد همراه است كه اين نتيجه را در بر دارد كه انقباض رگ حاصل شده است. اين كاهش جريان خون و انقباض مويرگ باعث كاهش خون ريزي از برش حاصل از جراحي مي باشد كه از مزاياي بي حسي طب سوزني مي باشد.

طب سوزني معمولاً بر روي نفوذپذيري رگ اثر تنظيمي دارد.

اثرات كلينيكي طب سوزني بر روي اعمال سيستم قلبي عروقي به قرار زير مي باشد:

اتساع عروق                                                                              LI-4 and TH-5

انقباض عروق                 PC-6                                                               

زياد شدن ضربان قلب و حجم ضربه اي و برون ده قلبي                              GV-20

كاهش فشار خون ST-36                                                                     

كاهش برون ده قلبي، ضربان قلب و در حد تعادل نگه داشتن فشار خون    LTV-3 

سرخرگي

طب سوزني در دامپزشكي و درمان نارسايي قلبي- عروقي مي تواند در مواردي از جمله شوك و ايست قلبي، نارسايي قلبي، آريتمي و افزايش فشار خون نقش مفيدي را ايفا كند. 

 

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر