دانلود تحقیق درمورد زيست طولاني در كتب آسماني

دانلود تحقیق درمورد زيست طولاني در كتب آسماني

0 1.5k
دانلود تحقیق درمورد زيست طولاني در كتب آسماني

با دانلود تحقیق در مورد زيست طولاني در كتب آسماني در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق زيست طولاني در كتب آسماني را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق زيست طولاني در كتب آسماني ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد زيست طولاني در كتب آسماني

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:27 صفحه

قسمتی از فایل:

قبل از بيان امور و آوردن  شواهدي از كتاب هاي مقدس آسماني درباره ي مساله ي زيست طولاني، به اجمال و اختصار، نظر خود را در مورد كتب آسماني منسوب به انبياي پيشين عليهم السلام بيان مي كنيم و با بيان اين نظر به ارائه ي نمونه هايي از كتاب مقدس در مورد عمرهاي طويل مبادرت مي ورزيم.

در اين ترديدي نيست كه جز قرآن كريم هيچ يك از كتاب هاي مقدس پيشين به صورت اصيل و دست ناخورده باقي نمانده است و اگر از زمان حاضر به عقب برگرديم و كتب منسوب به پيامبران الاهي را مورد بررسي قرار دهيم، به اين قضيه بهتر توجه مي يابيم كه: هر قدر قدمت كتاب زيادتر باشد، ميزان تحريف و دست خوردگي در آن زيادتر است. حتي به جايي مي رسيم كه از كتاب منسوب به پيامبر بيش از نامي باقي نمانده است؛ چنان كه از پيامبر اولوالعزمي چون نوح عليه السلام هيچ اثري موجود نيست و به همين قياس، حضرت ابراهيم عليه السلام؛ ولي از پيامبراني چون موسي، داوود، زردشت و عيسي مسيح عليهم السلام آثاري در دست است به نام هاي تورات، زبور، اوستا و انجيل كه ميزان تحريف و دست خوردگي اين كتب به ميزان قدمت آن ها از زمان ما مربوط مي شود. به عبارت بهتر، هر قدر كه عمر نزول يك كتاب آسماني زيادتر باشد، تحريف و دگرگوني در آن زيادتر صورت پذيرفته است.

بر اين مبنا، آثار منسوب به حضرت زردشت مسلماً بسيار دست خوش اين تغييرات گرديده است و آن چه امروزه زردشت شناسان مطرح مي كنند اين است كه از قسمت هاي متنوع اوستا، يعني كتاب آسماني منسوب به زردشت، فقط گات هاي آن را به احتمال زياد مي توان به زردشت منسوب دانست و در نسبت دادن ديگر قسمت ها چون يسناها، يشت ها و دينكرد و ... نمي توان با قدرت و جرات اين گونه ادعا كرد كه مندرجات اين كتب دقيقاً بدون تغيير و تحريف و دست ناخوردگي باقي مانده است.

در مورد تورات نيز چنين وضعيتي حكم فرماست؛ يعني اسفار خمسه ي تورات و كتاب هاي پيوست به آن مطمئناً نمي تواند سخنان خدا تلقي شود؛ زيرا موارد فراواني از تحريف را (چه به صورت تناقضات قسمت هاي مختلف تورات با هم و چه آوردن مسائل خلاف عقل و فطرت) مي توان در توراتي كه به حضرت موساي كليم           عليه السلام منسوب است يافت.

آن چه گفته شد در مورد انجيل يا بهتر بگوييم اناجيل اربعه نيز صادق است؛ منتهي به ميزاني كمتر و ناچيزتر؛ زيرا كه وجود چهار انجيل، خود بيانگر آن است كه كتاب حضرت عيسي عليه السلام دست ناخورده باقي نمانده است. گذشته از آن، اين اناجيل را افرادي غير از خود عيسي مسيح عليه السلام ارائه كرده اند و به نام كساني غير از آن حضرت معروف است.

همان گونه كه در سطور پيشين گفتيم، تنها كتابي كه با قاطعيت مي توان كتاب آسماني ناميد و بدون تغيير و دگرگوني و تحريف دانست، قرآن مقدس است كه از زمان نزول تا زمان ما بدون تحريف و تغيير و از دست حوادث مصون و محفوظ باقي مانده است.

اين توضيح به عنوان مقدمه آورده شد و گرنه، بحث در اين زمينه به فرصت و وقتي بيش از اين نيازمند است و تحليلي افزون تر مي طلبد كه در اين اندك- كه بيان عموم مطالب بر ايجاز و اختصار نهاده شده است- نمي توان فراتر از مقداري كه گفته شد دقت و بررسي كرد.

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر