دانلود تحقیق درمورد سيستمهاي مخابراتي

دانلود تحقیق درمورد سيستمهاي مخابراتي

0 2.4k
دانلود تحقیق درمورد سيستمهاي مخابراتي

با دانلود تحقیق در مورد سيستمهاي مخابراتي در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق سيستمهاي مخابراتي را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق سيستمهاي مخابراتي ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد سيستمهاي مخابراتي

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:31 صفحه

قسمتی از فایل:

مقدمه :

     يكي از ساده ترين سيستمهاي مخابراتي صداي انسان است . صداي انسان از طريق هوا منتشر مي شود . دهان انسان به عنوان فرستنده ( Transmitter ) و گوش انسان بعنوان گيرنده  Reciever)  ) عمل مي كند . صداي انسان را نمي توان به آساني به فواصل دور منتقل كرد ، به دليل اينكه هر قدر صدا بلندتر باشد پيام ( Message ) از حالت خصوصي خود خارج مي شود .

     در گذشته هاي دور انسان براي ارتباط با يكديگر از علائم مختلفي از قبيل دود ، صداي طبل ، صداي بوق و انعكاس نور از يك شيئ درخشان مانند آينه استفاده مي كرد . كاربرد اين روش تا حدودي بعد مسافت را افزايش داد ، ولي پيام همچنان بصورت غير محرمانه بود . با وجود تمام مشكلات موجود ، سالهاي متمادي ، اجداد ما از اين روش براي ارتباط بين دو نقطه استفاده مي كردند تا هنگامي كه در سال 1838 ميلادي الكساندر بل دانشمند آلماني اولين پيام تلگرافي راه دور را تا فاصله 24 كيلومتري مخابره كرد و آرزوي ديرين بشر كه رويايي بيش نبود ، تحقق يافت .

     از آن زمان به بعد پيشرفتهاي بسيار مهمي در صنعت مخابرات و ارتباطات روي داد تا آنجا كه امروزه با استفاده از راديو جيبي يا تلويزيونهاي كوچك ( Portable ) به آساني ميتوانيد از وقايع گوناگوني كه در سرتاسر جهان روي ميدهد اطلاع حاصل كنيد .

     در عصر حاضر ، بشر بر محدوديتهاي ناشي از فاصله ، در ارتباطات چيره شده است . انسان با مغز متفكر خود دستگاههايي ساخته است كه مي تواند گفتار و تصوير را به فواصل بسيار دور منتقل كند . اين وسايل مورد استفاده همه جامعه قرار مي گيرد ، ولي تعداد بسيار كمي هستند كه از نحوه كار اين سيستمها اطلاع دارند .

     با استفاده از سيستمهاي جديد مخابراتي ، محدوديتهاي ناشي از صدا ، چشم و گوش انسان در حد غير قابل تصوري كاهش يافته است . اختراع دستگاههاي سمعي و بصري سبب شده است كه خيلي سريع و با هزينه بسيار كم بتوان اطلاعات صوتي و تصويري را ضبط و براي آينده ذخيره كرد .

     مخابرات نوري ( Optical Fibre ) ، از ديگر پديده هاي نويني است كه وارد صنعت مخابرات شده و خيلي سريع در حال گسترش و جايگزيني سيستمهاي فعلي است . كشف ابر رساناها

Super Conductive ) ) نيز راه را براي رسيدن به سيستمهاي جديد مخابراتي هموار مي كند .


    

      

 

 

 

 

 

 

 

 

اجزاي سيستمهاي مخابراتي و نحوه ارتباط راديويي :

  هر سيستم مخابراتي داري اجزايي به شرح زير است :

 الف ـ فرستنده ( Transmitter ) 

  ب  ـ گيرنده  ( Reciever )

  ج  ـ كانل ارتباطي ( Channel )

     ساده ترين سيستم مخابراتي ، صحبت كردن دو نفر است كه در اين سيستم فرستنده دهان انسان ، كانل ارتباطي هوا و گيرنده گوش انسان است .

     ترانسفورماتور را نيز مي توان مشابه يك سيستم مخابراتي ساده در نظر گرفت . بدين ترتيب كه سيم پيچ اوليه ترانسفورماتور ، بعنوان فرستنده و  سيم پيچ ثانويه به عنوان گيرنده است و هسته بعنوان كانل ارتباطي محسوب مي شود. نحوه انتقال امواج بين فرستنده و گيرنده را مي توان مشابه القاي ولتاژ در ثانويه ترانسفورماتور با هسته هوا دانست .

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر