دانلود تحقیق درمورد منجی آخر زمان در ادیان دیگر

دانلود تحقیق درمورد منجی آخر زمان در ادیان دیگر

0 1.6k
دانلود تحقیق درمورد منجی آخر زمان در ادیان دیگر

با دانلود تحقیق در مورد منجی آخر زمان در ادیان دیگر در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق منجی آخر زمان در ادیان دیگر را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق منجی آخر زمان در ادیان دیگر ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد منجی آخر زمان در ادیان دیگر

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:15 صفحه

قسمتی از فایل:

 

 خداوند در قرآن کریم می فرماید : « بقیّت اللهِ خیرٌ لکم ان کنتم مومنین وما انا علیکم »

 یعنی : آنچه خداوند برای شما باقی گذارده ، برای تان بهتر است اگر ایمان داشته باشید ومن پاسدار شما .

در تمام ادیان الهی و حتی ادیان زمینی که دارای منشاء ریاضت وفلسفه واخلاق هستند بلا استثناء منجی ای دارند که برای شتاب در فرج او دعا می کنند . مطالعات باستان شناسی در نقاطی که بشر تا چند دهه پیش آنجا را فاقد سکونت وتمدّن می دانست (قسمتهایی از آمریکا

 

 و آفریقا ) نشان داد که اکثر مردم این نواحی در سالیان بسیار دور حتّی تا دوهزار سال قبل از میلاد مسیح  علیه السّلام هم دارای ادیانی بودند که در دین شان کمتر نشانی از بت پرستی دیده می شود ، و در فلسفه دین خود دارای منجی بودند که در آخر زمان برای نجات بشر ظهور می کند ( ویا به دنیا می آید ) وانگار بت پرستی از زمانی شکل گرفت که بشر به داشته های خود مغرور شد ومی خواست حتّی خدای خود را خودش بسازد وآن وقت بتواند از مانور وتو و تقلّب در آرا استفاده شخصی برد . این بود که در آرائ شان بدون اینکه فلسفه ای در پس پرستش داشته باشند وتنها کلام شان طبق تأیید قرآن این جمله بود که : « پدران ونیاکان ما در این دین بودند وما هم بر طریق آنانیم » .

و آنگاه که پیامبران آنها را به راه راست وهدایت دعوت می کردند ، آنها می گفتند که : تو دیوانه ای ؟؟؟ تو شاعری ؟؟؟

و آنگاه که از پیامبر در خواست معجزه می کردند وپیامبر آن معجزات را از خود به یاری خداوند کریم نشان می داد یک صدا می گفتند : تو ساحری ؟؟؟ تو معجزه گری ؟؟؟ تو از تبار شیاطین هستی ؟؟؟؟ و.....

ودر این حوزه یهود که در زمانی قوم برتر خداوند کریم بود (بقره-47) ید طولایی داشت وپیامبران زیادی را به ناحق کشت وکتاب خدا را دست خوش تحریف می کرد وجای فعل وفاعل وگاه جای کلمات وجملات را عوض می کرد تا آنچه که برای آنها مطلوب بود ارائه شود نه آن چیزی را که خدا می خواهد .

امّا با این همه باید اقرار کرد که کتاب تورات (پیدایش ، خروج ، لاویان ، اعداد ، تثنیه ) و کتب پیامبران بنی اسرائیل بیشترین بشارت ها را درباره پیامبر آخر ومنجی آخر زمان ارائه نمودند که خوشبختانه در اثر زمان با توجّه به بد رفتاری وکینه توزی شان زیاد هم از بین نرفته اند ونور خداوند کریم در لابلای این کلمات متواتر است . و چه زیبا فرمود قرآن کریم که : «آنها می خواهند نور خدا را خاموش کنند ولی نمی توانند .....» و تورات وکتب پیامبران بنی اسرائیل با توجه به هر نوع انکارشان ، واضح و آشکار است و خودشان هم بر این نکته دانایند وبه همین دلیل سر سخت ترین دشمنان مسلمانانند . ( مائده -83 )

همانطور که گفته شد بیشترین بشارت واقعی پیامبر وائمّه اطهار علیه السّلام در تورات وکتب بنی اسرائیل با وجود همه تحریف هایی که شده موجود می باشد وتصوّر کنید اگر تورات را دچار تغییر نمی دادند خود قرآن دیگری بود ولی متأسّفانه دست خوش تغییراتی چند به خصوص به عمد در ترجمه زبان اصلی به زبانهای بین المللی وزبانهای دیگر شدند .

امّا در این بین بشارت به امام زمان وظهور منجی اخرین هم بیش از همه در تورات و کتب پیامبران بنی اسرائیل دیده می شود . شاید به دلیل اینکه کمتر از انجیل دچارز تغییر شده است امروزه از انجیل (اناجیل اربعه که مورد قبول جامع مسیحیان است ) چیزی جز موهمات واشاعه شرک وتثلیث چیزی باقی نمانده است وتنها دربعضی از بندها و تعدادی از کتب های وابسته مثل مکاشفه یوحنّا و آثار یوحنّا که به صورت رمز گرایی است نشانه هایی از بشارت به پیامبر وائمّه اطهار وحضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها دیده می شود .

امّا باید اقرار کرد که همین مقدار باقی مانده از کتب آسمانی ادیان گذشته به اندازه ای محکم دلیل بر بشارت ائمّه دارند که جای بحثی را باقی نمی گذارند . واز طرف دیگر به همین منظور است که شورای تدوین وبررسی اصول اعتقادی مسیحیّت در همه مذهب هایش ( کاتولیک ، ارتدکس ، کلیسای لوتری یا پروتستان و...) مباحثه ومناظره در مورد اصول اعتقادی را به خصوص با مسلمانان ممنوع کرده اند تا آنها نپرسند که چرا عیسایی که یک بار به خاطر مردم خود را فدا کرد دوباره به اقنوم دیگر برگشت در آخر زمان ظهور می کند واصلاً آیا مسیح خود خداست یا پسر خداست و تا چه اندازه در راهبرد ملکوت موثّر است ؟ و بلاخره در آسمان چه کاره است ؟ آیا همه اینها یعنی خود خدا و مسیح پسر و... همه یکی هستند وتنها رنگ عوض کرده اند ؟

بله به همین دلیل است که کمتر میل به مباحثه دارند و فقط گوش می کنند و عمل می کنند یا نمی کنند و از طرف دیگر همانطور که گفته شد یهود ونهله مسیحی یهودی یا مسیحیان صهونیزم هم به آنها پیوسته وبرترین دشمنان مسلمانان وتندروترین انکارکنندگان منجی آخرین هستند ، چون می دانند که این آخرین میراث پادشاهی الهی دیگر در مقابل بهانه گیری های پوچ شان با آنها مراعات نمی کند – چون برای آنها همه نوع حجّت ودلیل آورده شد ودر آن زمان که بیاید – یا به راه عدالت هموار وهمراه خواهند شد ویا با تیغ حیدری  حجّت علیه السّلام روبرو خواهند شد که برای خدا  وبرای رضای او از هیچ چیز واز هیچ کس نمی ترسد وبیم به خود راه نمی دهد .

در این مقال هم به صورت گذرا و کوتاه ومختصر ولی مفید در ابتدا مهدویّت در ادیان مختلف بررسی شده وسپس نشانه های وجود امام زمان علیه السّلام در تورات وکتب اسرائیلیات بررسی می شود .

 

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر