دانلود تحقیق درمورد نجاری

دانلود تحقیق درمورد نجاری

0 1.5k
دانلود تحقیق درمورد نجاری

با دانلود تحقیق در مورد نجاری در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق نجاری را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق نجاری ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد نجاری

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:15 صفحه

قسمتی از فایل:

فصل اول

 

در سال 2000 جمعيت جهان به بيش از 6 ميليارد نفر رسيده است كه 50 تا 60 درصد بيشتر از سال 1980 به محصولات كشاورزي نياز دارند. تقاضا براي محصولات غذايي و كشاورزي كشورهاي در حال توسعه دو برابر شده است. روند افزايش جمعيت، مشكلات غذاي كشورهاي در حال توسع را تشديد مي‌كند، زيرا جمعيت اين مناطق بين سالهاي 1980 تا 2000 در حدود 6/1 ميليارد نفر در مقابل 4/1 ميليارد نفر در دو دهه قبل از آخر ان افزايش داشته است.فقط در دهه 1990 بطور متوسط هر سال 94 ميليون نفر به جمعيت دنيا افزوده شده است و هر هفت سال جمعيتي معادل يك هندوستان جديد بوجود مي‌آيد. اين روند افزايش رشد جمعيت نتيجه‌اي جز افزايش تعداد گرسنگان و افزايش سوء تغذيه بدنبال نداشته است، بطوريكه طبق آمار سازمان خوار و بار جهاني (FAO)، ميانگين سالهاي 1976 ـ 1974 تعداد افرادي كه دچار سوء تغذيه بوده‌اند رقمي معادل 345 ميليون نفر، در سال 1990 حدود 510 ميليون نفر و در سال 2000 به 590 ميليون نفر افزايش يافته است. (سازمان خوار و بار جهاني، 1368)

بنابراين با توجه به اهميت و نقش حياتي تأمين مواد غذايي مورد نياز جامعه و توجه به رشد فزاينده جمعيت و در نتيجه افزايش مصرف سرانه مواد غذايي، لزوم افزايش توليدات كشاورزي خاصه در كشورهاي عقب نگه داشته شده بطور كاملاً جدي مطرح مي‌گردد. براي توسعه و گسترش بخش كشاورزي دو راه پيش روي اين كشورهاست:

الف) افزايش سطح زير كشت و استفاده از راضي مستعد

ب) افزيش عملكرد در واحد سطح

با توجه به اينكه اراضي قابل كشاورزي در جهان طبق آمار سازمان خوار و بار جهاني (FAO) حدود 5/1 ميليارد هكتار مي‌باشد كه با رشد جمعيت نسبت معكوس داشته و امكان افزايش و حتي حفظ مقدار موجود بعلت فرسايش و عوامل مختلف طبيعي مقدور نمي‌باشد.

به اين ترتيب با توجه به محدوديت منابع قابل استفاده در بخش كشاورزي، ضرورت برنامه‌ريزي و اقدامات همه جانبه در جهت توسعه كشاورزي و روستايي و حداكثر بهره‌برداري از منابع موجود براي تأمين مواد غذايي بارزتر مي‌گردد. (شفيعي، 1373)

براي مثال گندم مورد نياز جمعيت جهان در سال 1990 با احتساب ذخيره 140/595 ميليون تن بود كه از سطحي معادل 548/231 ميليون هكتار تأمين گرديد. گندم مورد نياز جمعيت 6 ميليارد نفري در سال 2000، رقمي برابر 610 ميليون تن خواهد بود كه براي تأمين اين رقم، دانشمندان نظرات مختلفي ارائه داده‌اند. از جمبه اينكه توسعه كشاورزي يك بخش اساسي و جدا نشدني از توسعه كلي در زمينه‌هاي اجتماعي و اقتصادي است. يعني توسعه كشاورزي در توسعه اجتماعي ـ اقتصادي سهيم است و توسعه كشاورزي نتيجه يك محصول اجتماعي است و حصول آن تنها منتبح از كار كشاورزان نيست.

توسعه كشاورزي نتيجه كار كشاورزان، خانواده‌هاي روستايي، قانون گذاران، مهندسين، راه‌سازان، بازرگانان، توليد كنندگان كالاهاي صنعتي، معلمان، مروجين و ساير طبقات و ارگانها مي‌باشد.
(...، 1367)

جمعيت ايران با آهنگ رشدي بيش از 2 برابر رشد متوسط جهاني از 35 ميليون نفر در سال 1355 به ترتيب 5 ميليون نفر در سال 65 افزايش يافته و تا سال 1388 از مرز 100 ميلون نفر خواهد گذشت و به تبط اين افزايش نفوس بالا رفتن سريع تقاضاي جامعه در هر زمينه‌اي امري طبيعي بوده و بديهي است كه مسئوليت دولت در تأمين نيازهاي حياتي مردم و از همه مهم‌تر غذا، بيش از پيش سنگين‌تر خواهد شد.

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر