دانلود تحقیق درمورد كلاهبرداري

دانلود تحقیق درمورد كلاهبرداري

0 1.7k
دانلود تحقیق درمورد كلاهبرداري

با دانلود تحقیق در مورد كلاهبرداري در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق كلاهبرداري را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق كلاهبرداري ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد كلاهبرداري

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:40 صفحه

قسمتی از فایل:

تقدير و تشكر:

در پي انجام اين پروژه پايان دوره كارشناسي اشخاص متعددي در اين امر من را ياري نمودند و به كمك آنها من توانسته ام تا حد و اندازه‌اي پي به يكسري مطالب نهفته شده در درون افسران اجرائي ببرم. در درجه اول از استاد عزيز، جناب سرهنگ دادبخش تشكر و قدرداني مي نمايم كه بنده حقير را در جمع آوري مطالب و منابع و ياري رسانده اند و اينجانب از جناب سرهنگ دادبخش به عنوان استاد راهنما در امر پروژه كمال تشكر و قدرداني را دارم و براي ايشان آرزوي موفقيت مي كنم و همچنين از رياست محترم آگاهي استان اصفهان جناب سرهنگ حسين حسين زاده نيز كه بنده حقير را پذيرفتند و كمال همكاري را در آگاهي اصفهان با بنده داشته اند و همچنين تشكر و قدرداني مي كنم از رئيس اداره مبارزه با جعل و كلاهبرداري ، جناب سرهنگ بهزاد اميد و همچنين جناب سروان صفدري يكي از افسران خبره و مسلط اداره مبارزه با جعل كلاهبرداري كه بنده حقير را چند روزي تحمل كرده و ما را از تجربيات و خود و همچنين شيوه اقدامات كلاهبرداران آشنا كردند و اميدوار هستم كه در تمام طول زندگي و دوران خدمت سربلند و پيروز باشند.

اهميت تحقيق

كلاهبرداري جرمي است كه در آن مجرم با توسل به وسايل متقلبانه و اغفال و اغواي غير نسبت به بردن مال وي اقدام مي كند در اين جرم نحوه عملكرد و رفتار مجرم است كه بزه ديده را از قصد ونيت اصلي مجرم كه همان بردن مال وي و متضرر ساختن او است منحرف مي‌سازد و شرايطي را فراهم مي آورد كه بنده ديده و با اطمينان خاطر و اعتماد به مجرم و به اميد منفعت ، مالش را در اختيار او قرار مي دهد. در اين موقع براي انجام چنين جرمي كلاهبردار از شيوه هاي مختلفي استفاده مي كند كه باعث فريب خوردن مردم مي شود كه بايد اين شيوه ها شناسائي و مدنظر مردم قرار گيرد تا از تكرار آن جلوگيري شود هر چند كه هر چه به جلو مي رويم شيوه هاي جديدي مورداستفاده قرار مي گيرد ولي با انجام چنين كاري ذهن مردم براي كاهش چنين جرمي آشنا مي شود.

هدف تحقيق:

با بررسي شيوه ها و شگردهاي كلاهبرداري مي توان چنين هدفي را استخراج كرد كه بتوان راه هاي مقابله با آن را پيدا كرد و در اين زمينه فعاليت بيشتري انجام شود و همچنين مي توان مردم را به آنها آشنا كرد تا دچار افرا دكلاهبردار نشوند و از ضررهاي مادي كه مالباختگان مي رسد جلوگيري كرد.

-         روش تحقيق:

با توجه به اينكه موضوع تحقيق كلاهبرداري و بررسي شيوه و شگردها و راه هاي مقابله با آن است در مورد شناخت جرم كلاهبرداري و اين كه چگونه يك جرم به نام كلاهبرداري محقق مي‌شود از روش كتابخانه اي استفاده شده است ولي در مورد بررسي شگردها و شيوه ها چون تاكنون هيچ منبع آموزشي به صورت كامل وجود ندارد بيشتر از روش تحقيقاً ميداني از افسران اداره مبارزه با كلاهبرداري و همچنين از گفته هاي استادان در دانشگاه علوم انتظامي استفاده شده است و در اين جا به صورت مكتوب درآمده است.


چكيده تحقيق:

جرم كلاهبرداري از جرائم مركب است. در كل كلاهبرداري را اين گونه مي توان توصيف كرد كه عبارتست از بردن مال ديگري با رضايت طرف مقابل همراه با متوسل شدن به وسايل متقلبانه . هر جرمي مي‌توان توسط يك نفر به انجام برسد و هم مي تواند توسط چند نفر به انجام برسد. كلاهبرداري نيز مي توان توسط دو نفر يا بيشتر به انجام برسد كه حكم مشاركت در كلاهبرداري و همچنين حكم معاونت در كلاهبرداري را دارد كه در فصل هاي آينده به صورت مختصر توضيح داده شده است. كلاهبرداران براي انجام اين جرم داراي يكسري ويژگي‌هاي خاص هستند كه آنها را از بقيه متمايز مي گرداند. آنها داراي ظاهري موجه و فريبنده هستند و خود را افرادي قانون دان و حقوق دادن معرفي مي كنند و داراي هوش و ذكاوت بالائي هستند. اين افراد براي انجام كلاهبرداري از شيوه و شگردهاي مختلفي استفاده مي‌كنند. آنها براي انجام جرم كلاهبرداري از آگهي در مطبوعات استفاده كرده و مردم را به سوي خود فرا مي خوانند. همچنين از اعتقادهاي و باورهاي مردمي نيز سوء استفاده كرده و در انجام دعانويسي و مالي و همچنين استفاده از لباس روحاني و مداعي مردم را فريب مي دهند و مردم را نيز با هويت و عنوان جعلي و بداندازي و همچنين فروش مال تعلق به غير را فريب مي دهند و ساير شگردها و روشهائي كه روز به روز به تعداد آنها افزوده مي شود. پليس نيز براي جلوگيري از تحقق چنين جرمي اقدامات زيادي را انجام مي دهد.

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر