دانلود تحقیق درمورد دانه چیست؟

دانلود تحقیق درمورد دانه چیست؟

0 2.3k
دانلود تحقیق درمورد دانه چیست؟

با دانلود تحقیق در مورد دانه چیست؟ در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق دانه چیست؟ را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق دانه چیست؟ ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد دانه چیست؟

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:13 صفحه

قسمتی از فایل:

دانه چیست؟

دانه قسمت بسیار کوچک گیاه است. گیاه جدید از دانه به وجود می آید. دانه پوشش سفت  و محکمی دارد که از آن محافظت میکند. اگر نخود یا لوبیا و یا تخم گلی را کاشته باشید، دیده اید که پس از مدتی گیاهی از آن رشد میکند. پس دانه مهمترین قسمت گیاه است، زیرا گیاه از طریق دانه تولید مثل میکند و تکثیر میشود. بسیاری از گیاهان جدید از دانه ها می رویند .هر گیاه دانه مخصوص به خود را تولید میکند. دانه ها به روشهای مختلف از گیاهان جدا میشوند تا برای رشد کردن نقطه ای را بیابند. یک گیاه تازه از مواد غذایی درون دانه تغذیه میکند. سپس هنگامیکه برگها رشد کردند و مواد غذایی گیاه را تامین نمودند، دانه خشک و پژمرده میشود.

 شکل و اندازه دانه ها

شکل و اندازه دانه ها یکسان نیستند، هر گیاهی دانه خاص خود را تولید میکند. بعضی از دانه ها کروی هستند و بعضی به شکل تخم مرغ، گروهی دیگر از آنها سه گوشند. بعضی دیگر باریک و درازند و برخی به شکل و اندازه یک عدس هستند. حتی رنگ دانه ها نیز تفاوت زیادی با هم دارند. کافی است به حبوباتی که در خانه دارید توجه کنید میبینید که رنگ دانه ها ممکن است ساده یکدست ، خالدار، راه راه یا سیاه و سفید باشد، همینطور اندازه و وزن دانه ها نیز متفاوت است.

 

موارد استفاده از دانه ها

دانه ها استفاده زیادی برای ما دارند. آنها بخشی از غذای ما و جانوران را تشکیل می دهند و علاوه بر آن مصارف صنعتی فراوان نیز دارند.از بعضی از دانه ها پارچه تهیه میکنیم، و بسیاری ازسموم حشره کش و خیلی از عصاره های طبیعی را نیز از آنها به دست می آوریم. بسیاری از دانه ها مصرف طبیعی دارند، و خلاصه آن که بشربرای نیازهای روزمره اش چنان به دانه ها وابسته است که یقینا زندگی بدون آنها برایش ممکن نیست.

قسمت های اصلی دانه

بچه های عزیز هر دانه ای را با هر اندازه و شکل  و رنگی که داشته باشد، وقتی برش داده و خوب نگاه میکنیم ، میبینیم که معمولا ازسه قسمت اصلی تشکیل شده است.

اول:پوسته خارجی است که وظیفه اش حفاظت از دانه است و معمولا سخت و محکم میباشد( سختی و محکم بودن این پوسته را هنگام شکستن تخمه هندوانه و یا زرد آلو حتما دید ه اید).

دوم:قسمت ذخیره ای که خود دانه است، یعنی همان قسمتی که مورد استفاده غذایی ما قرار میگیرد،آنچه به عنوان فندق، پسته و نخودچی میخوریم، همان قسمت ذخیره ای دانه است.

سوم: گیاهک است که به آن جنین گیاه هم گفته میشود یعنی قسمت بارور دانه است و همین قسمت است که پس از کاشتن گیاه رشد میکند و گیاه جدیدی را به وجود می آورد. این قسمت کوچک است و چون داخل پوسته است دیده نمیشود.

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر