دانلود تحقیق درمورد سيستمهاي ابر رسانه تطبيقي

دانلود تحقیق درمورد سيستمهاي ابر رسانه تطبيقي

0 1.8k
دانلود تحقیق درمورد سيستمهاي ابر رسانه تطبيقي

با دانلود تحقیق در مورد سيستمهاي ابر رسانه تطبيقي در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق سيستمهاي ابر رسانه تطبيقي را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق سيستمهاي ابر رسانه تطبيقي ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد سيستمهاي ابر رسانه تطبيقي

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:46 صفحه

قسمتی از فایل:

فهرست مطالب

چكيده

مروري بر مفاهيم اصلي آموزش الكترونيكي

سيستمهاي ابر رسانه تطبيقي

تاريخچه

موارد استفاده سيستمهاي ابر رسانه تطبيق پذير

مدلسازي فراگير

فاز تصميم‌گيري تطبيق پذيري

تطبيق پذيري با چه چيزي؟

رده‌هاي تطابق در محيطهاي آموزشي

چه چيزي مي‌تواند تطبيق داده‌شود؟

مروري بر شخصي سازي

تعريف

داده‌هاي ورودي براي سيستم‌هاي شخصي سازي

داده‌هاي كاربر

داده‌هاي مورد استفاده

داده‌هاي محيطي

بازنمايي و استنتاجهاي ثانوي

دليل يابي استنتاجي

دليل يابي استقرايي

دليل يابي آنالوگ

كاربردها

منابع


چكيده:

در تمامي كاربردها و زمينه‌هاي مبتني بر e، شخصي‌سازي نقش مهمي را ايفا مي‌كند. امروزه با توجه به بازه گسترده كاربران در آموزش الكترونيكي، آموزش به مدل سنتي one- size- fit- all ديگر امكانپذير نبوده و ارائه يك سيستم شخصي سازي شده كه بتواند به صورت اتوماتيك با سطح دانش و علائق كاربران هماهنگ شود، از اهميت فراواني برخوردار است. در حيطه E-Learning مدل كردن فراگير[1]، نقش عمده‌اي در تأمين شخصي سازي، بر عهده دارد. مدل كردن به معناي تحليل رفتار فراگير، پيش‌بيني رفتار آينده وي و ترجيحات آموزشي‌اش مي‌باشد.

در ميان سيستمهاي آموزش الكترونيكي موجود، كمتر به مقوله شخصي سازي پرداخته‌شده و در اكثرت موارد، چنين بحثي اصلاً مطرح نشده‌است. در حالي كه اگر اين شخصي‌سازي، به دقت و در عمق زياد صورت بگيرد، مسلماً اين خلاء موجود در سيستمهاي آموزش الكترونيكي فعلي را پر كرده و موجب افزايش رضايت كاربر و كارايي سيستم آموزشي خواهد شد. امروزه با گسترش مفاهيم داده كاوي و روشهاي تجزيه – تحليل و آناليز داده‌ها، مي‌توان با جمع‌آوري داده‌هاي كافي در مورد هر فرد و در زمينه‌هاي گوناگون (مانند علائق، شيوه درس خواندن، سطح دانش در مورد يك زمينه بخصوص و ....) و بهنگام سازي آنها با توجه به رفتارها و مدل ايجاد شده براي آن فراگير، محتواي آموزشي مناسب براي هر فرد را آماده و براي وي ارسال نمائيم. هدف از انجام اين تحقيق، بررسي سيستمهاي آموزش الكترونيكي موجود، نحوه استفاده و بكارگيري روشهاي شخصي‌سازي  و مدلسازي فراگيران در اين سيستمها، مطالعه روشهاي مدلسازي موجود و مقايسه آنها، بررسي نقاط قوت و ضعف هر كدام، تعيين معيارهاي اصلي براي تهيه پروفايل كاملي از كاربر و بررسي روشهاي شخصي‌سازي و الگوريتمها و متدهاي موجود در اين زمينه مي‌باشد كه در نهايت، با استفاده از اين معيارها و آناليز مدل رفتاري كاربر با توجه به معيارهاي آموزشي، سعي خواهد شد كه مناسبترين محتوا براي هر فرد، شخصي‌سازي و براي وي، ارسال شود.

مروري بر مفاهيم اصلي آموزش الكترونيكي:

در رابطه با سيستمهاي آموزش الكترونيكي، سه دسته تكنولوژي را مي‌توان در نظر گرفت: ابزارهاي تاليف محتواي درس، سيستمهاي مديريت آموزش (LMSs) و سيستمهاي مديريت محتواي آموزشي (LCMSs) .

LCMS: Learning Content Management Systems

به تعاريف زير از LCMS توجه فرمائيد:

·        يك محيط چند كاربره، كه در آن توسعه دهندگان آموزشي مي‌توانند محتويات آموزشي ديجيتال را توليد، ذخيره، بازيابي، مديريت و از يك مخزن مركزي، ارسال نمايند.[2]

·        سيستمي به منظور توليد، ذخيره، سرهم كردن و ارسال محتويات شخصي سازي شده E-learning به شكل اشياي آموزشي.[3]

·        سيستمي است (غالباً مبتني بر وب)، به منظور تاليف، تصديق، نشر و مديريت محتواي آموزشي.[4]( كه غالباً تحت عنوان اشياي آموزشي نيز از آنها نام برده مي‌شود)

در واقع يك LCMS، تركيبي است از LMS, CMS : ابعاد مديريت و اجرايي يك LMS را با ابعاد توليد محتوا و سرهم سازي شخصي سازي شده يك CMS، تركيب مي‌كند.

خصوصيات اصلي يك LCMS عبارتند از:

·        توليد محتوا (و يا تاليف):

·        اصلي‌ترين وظيفه هر LCMS، قابليت توليد محتوا توسط كاربران است كه بتواند به صورت اشياي قابل استفاده مجدد، به يك پايگاه داده مركزي، اضافه شود. غالباً فرآيند تاليف به صورت اتوماتيك شده بوده و با بهره‌گيري از قالبها، wizard ها و ساير تسهيلات، كار را براي كاربراني كه دانش برنامه‌نويسي؛ طراحي وب و ... ندارند، آسان مي‌سازد.

·        ارسال پويا:

هنگامي كه محتوا به صورت اشياي آموزشي قابل استفاده مجدد، در يك پايگاه داده مركزي ذخيره مي‌شود، امكان توليد تجربه‌هاي آموزشي شخصي سازي شده براساس نيازهاي فردي نيز، فراهم خواهد شد. جنبه ديگر اين ارسال پويا، امكان تغيير شكل محتوا توسط سيستم – جدا از جنبه‌هاي شخصي‌سازي – به منظور هماهنگي با انواع واسطهاي خروجي (مانند وب، PDA, CD- ROM و ....) مي‌باشد.

·        نظارت و مديريت:

يك LCMS بايد تا حدودي قابليتهاي مديريتي نيز داشته باشد: اختصاص تمرينهاي درسي به دانش آموزان بخصوص، مديريت سوابق دانش آموزان، تعقيب پيشرفت فراگيران، ارائه گزارشات مديريتي و ....

سيستمهاي ابر رسانه تطبيقي[5]



[1]- Student Modeling

10,000 تومان