دانلود تحقیق درمورد صنعت قند در ایران

دانلود تحقیق درمورد صنعت قند در ایران

0 2.1k
دانلود تحقیق درمورد صنعت قند در ایران

با دانلود تحقیق در مورد صنعت قند در ایران در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق صنعت قند در ایران را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق صنعت قند در ایران ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد صنعت قند در ایران

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:84 صفحه

قسمتی از فایل:

نیشکر

همان طوری که ذکر گردید کشت نیشکر در ایران بالاخص در خوزستان که بنام شکرستان ایران معروف بود انجام می شد ولی بدلائل مختلفی که چندان روشن نیست زراعت نیشکر و صنعت قند سازی از نیشکر در سرزمین خوزستان از بین رفت.

تلاش جهت احیای کشت نیشکر پس از قرن ها فراموشی طی سالهای 1316 تا 1320 باکشت قلمه هایی درمناطق آهودشت، اهواز، حمیدیه وسایر مناطق مساعد خوزستان به طور آزمایشی آغاز گردید.سطح زیر کشت در سال 1320 به 300 هکتار رسید . با ادامه آزمایش و بررسی های انجام شده بالاخره در سال 1338 تسطیح زمین ها و متعاقبأ عملیات مربوط به احداث کارخانه نیشکر هفت تپه با ظرفیت ده هزار تن نیشکر آغاز و این کارخانه توانست اولین دوره بهره برداری خود را در آذر 1340 با برداشت نیشکر از سطحی معادل 2400 هکتار آغاز نماید. بتدریج و با توسعه سطح زیر کشت نیشکر و شناسایی مناطق دیگر و امکان تولید نیشکر بیشتر در سال 1353 دومین کارخانه قند نیشکری با ظرفیت 20000 تن قابل افزایش تا 30000 تن در کشت وصنعت کارون در شمال شهر شوشتر تاسیس و راه اندازی گردید .تولید نیشکر و شکر تولیدی در دوکارخانه مذکور در ده سال گذشته جمع آوری شده است.

2- ساکاروز و خواص آن

ساکاروز ( به زبان انگلیسی سوکروز) یک دی ساکارید است با جرم مولکولی 3/342 گرم واز دو مولکول منوساکارید د- گلوکز( قند انگور) و د- فرکتوز(قندمیوه) تشکیل شده است . آنها بوسیله گروه گلیکوزیدیشان از طریق یک پل اکسیژن( از نوع اتری) با هم پیوند شده اند .در ملکلول سارکاروز به صورت پیرانوز(حلقه پنج گوش) و فرکتوز به صورت فورانوز( حلقه شش گوش) وجود دارد .

به همین دلیل میتوان ساکارز را آلفا- د- کلوکوپیرانوز، بتا-د- فرکتوفورانوزید نامید . چون در ملکلول ساکارز گروه های گلیوکزیدی (هیدروکسیل لاکتول) هر دو منوساکارید بسته شده اند، ساکارز به واکنش های ویژه منوساکاریدها جواب نمیدهد به عبارت دیگر محلول فهلینگ را احیاء نمی کند، در مقابل قلیایی ها و مواد احیاء کننده نسبتأ پایدار است .

رابطه چندی میان مقدار ساکارز انورت شده و پ هاش ودما برای ده دقیقه زمان تاثیر نشان داده شده است. هرچقدر پ هاش کمتر ودما بیشتر شود، تبدیل ساکارز به قند انورت تندتر انجام می گیرد. در فرآیند تولید شکر باید به این موضوع توجه شود واز محیط اسیدی دوری کرد. فرآورده های انورته شده ساکارز یعنی گلوکز و فرکتوز صرف نظر از اینکه باعث از بین رفتن بخشی از ساکارز می شود و ضایعات قندی کارخانه را افزایش می دهد، به علت تبدیل به اسید ومواد رنگی وضع شربت ها را هم نامطلوب می کند. این فرآورده های انورته شده ساکارز در اثر اسید تغییر می یابند. بویژه از فرکتوز در اثر واکنش میان مولکولی آب جدا شده و هیدروکسی متیل فورفورال بوجودمی آید که در نهایت در محیط اسیدی به اسید لوولیک(اسید اوره) و اسید فورمیک(اسید مورچه) تبدیل می شود. این اسیدها پ هاش شربت را پایین آورده و عمل هیدرولیز ساکارز ادامه می یابد.

 

واکنش در مقابل قلیایی ها

ساکارز یک دی ساکارید است و خاصیت احیاکنندگی ندارد و برخلاف واکنش در برابر اسیدها در برابر قلیایی ها بسیار پایدار است ولی در صورتی که قلیایی بسیار شدید باشد و دما نیز بالا باشد قسمت قابل توجهی از آن تجزیه می شود.

طبق تحقیقات انجام شده نخستین واکنشی که در تجزیه شدن ساکارز دراثر قلیایی رخ میدهد جدا شدن پیوند دی ساکارید است . آنگاه هکزوزها در جهتی که در زیر بیان می شود تغییر و تبدیل نیزپیدا می کنند.

در محیط قلیایی پ هاش 8 تا9 تجزیه ساکارز در اثر انورته شدن بسیار کم است و به همین دلیل پ هاش 8 تا 9 برای محلول های قندی که مدت درازی در دمای بالا نگاه داشته می شوند مناسبتر است . اگر شربت ساکارز در پ هاش 12 مدت یک ساعت جوشانده شود نزدیک به 5/0% ساکارز از بین خواهد رفت در حالی که درپ هاش 9 فقط 05/0% از میان
می رود.

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر