دانلود تحقیق درمورد سازگاری گیاهان با محتوای نمک

دانلود تحقیق درمورد سازگاری گیاهان با محتوای نمک

0 1.5k
دانلود تحقیق درمورد سازگاری گیاهان با محتوای نمک

با دانلود تحقیق در مورد سازگاری گیاهان با محتوای نمک در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق سازگاری گیاهان با محتوای نمک را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق سازگاری گیاهان با محتوای نمک ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد سازگاری گیاهان با محتوای نمک

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:24 صفحه

قسمتی از فایل:

چکیده:

            یک ارزیابی کمی از سطح آلودگیهای فلز و شوری در محدوده بیابانهای کیزیلکوم به عمل آمده و همچنین یک تحلیل از نمونه های گیاه/خاک موجود، در ارتباط با مکانیسم عادی سلولها و سازگاری گیاهان با محیط و آلوده کننده های صنعت کشاورزی به عمل آمده است.  با فعالیتهای مقدماتی در این زمینه مدارکی از بازمانده های شنزارها و باطلاقها آلوده با کادمیوم، مس، آهن، نیکل، منگنز، کروم، استرانسیوم،  Lead،مس، نمکهای سمی و آلوده کننده های آلی به دست آمد، که در ابتدا این مناطق توسط گیاهانی که از این عوامل اجتناب می کردند و یا به آن سازگاری داشتند اشغال شدند.

            تحلیلهای اولیهٴ ما نشان می دهد که گیاهان بومی بیابانی در اینجا در خاکهایی با محتوای فلزات و نمکهای سمی, تمایل بسیار زیادی به انباشته کردن این یونهای سنگین فلزی در بافتهای اپیدرمی و زیر اپیدرمی خود, به خوبی بافتهای پارانشیمی در ساختارهای براکته و براکته اول و قطعات گل دارند.

            یک ساز و کار دفاعی مشخص و راهبردی برای سازگاری خاص توسط اندامهای تولید مثلی مابین عملکرد سیستمهای رویشی و زایشی گیاهان مقاوم که ضامن موفقیت تولید مثلی آنها و تولید دانه و جوانه زنی آنها است به وجود آمده است.  در کنوپودیاسه ها نظیر برخی گونه های گندمیان ،ساختار های غده ای معمولا دو سلولی اند که شامل سلول پایه و سلول راسی اند, که به ساختار غده های نمکی، ترایکوم و میکروهیر) (microhair مربوط می شوند.

            تصور بر این است که ترشح نمک یک راهبرد تطبیقی برای تنظیم مقدار یونها در بافتهای گیاهی می باشد.  ما تصور می کنیم که بروز تفاوت در ساختار غده ای در برخی کنوپودیاسه ها و گونه های گندمیان در فلور کنیزیلکوم، منجر به تفاوت در عملکرد  مربوط  به هر دوی آنها در انباشته کردن یونهای مختلف یا فرایندهای ترشحی می شود.

            بلورهای کریستالی ترشح شده توسط غده های نمکی اپیدرم و تجزیه و تحلیل با طیف سنجی اشعه x- ray  نشان از وجود کاتیونهای  Ca - k Na  و آنیونهای So4 , cl  و کربنات است ,اگر چه که یونهای دیگری نظیر  Sr - Si -Mg هم در آن دیده شده است.

            همچنین از نظر ساختاری روشهای بکار گرفته شده توسط  میکروسکوپ SEM بروز تنوع بسیار زیادی را در ساختارهای میکرومورفولوژی در مومهای کوتیکولی(ترشح کوتیکولی) و ساختارهای سیلیکونی که عموماً مربوط به گیاهان چند ساله نظیر سالسولا و گونه های گندمیان است نیز در اینجا دیده شد.  مکانیسم طبیعی سلول گیاهی در تحمل نمک/فلز در این مطالعه نشان می دهد که باید مطالعات دقیق تر و گسترده تری را نسبت به فرضیه هایی که در ارتباط با انطباق لازم برای انتشار و بقای گیاهان ، همچنین رشد آنها تحت محیط خشک و خشن و همزمانی آن با محیط شور و فلزدار ، طلب می کند. فن آوری phytoremediation یک فن آوری ارزشمند برای مطالعه اثرات فلزات سنگین به نظر می رسد که از مهمترین آلوده کننده های خاک به شمار می روند.

مقدمه:

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر