دانلود تحقیق درمورد چکیده فارسی

دانلود تحقیق درمورد چکیده فارسی

0 1.5k
دانلود تحقیق درمورد چکیده فارسی

با دانلود تحقیق در مورد چکیده فارسی در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق چکیده فارسی را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق چکیده فارسی ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد چکیده فارسی

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:32 صفحه

قسمتی از فایل:

مقدمه : ضربه سر خفیف به صورت فراموشي بعد از تروما، همراه با كاهش سطح هوشياري كه كمتر از 20 دقیقه طول میکشد و (GCS)Glasgow Coma Scale بیمار ميان 13 الي 15 باشد مشخص مي شود. سوانح و حوادث سومين علت مرگ و مير دركشورهاي صنعتي و دومين علت مرگ و مير در ايران مي باشد. اغلب اين سوانح و حوادث، تصادفات جاده اي مي باشند. تروما در سنين 1_50 سالگي شايعترين علت مرگ و مير در ايران است. بار عوارض ناشي از تروما در ايران، بالاتر از بار بيماري هاي قلبي_عروقي است. مرگ و مير ناشي از سكته هاي قلبي بيشتر از مرگ و مير تروما است اما بخاطر اينكه افرادي كه در اثر تروما فوت ميكنند جوان ترند و در صورت زنده ماندن عوارض بيشتري را متحمل ميشوند به همين خاطر در درجه بالاتري از اهميت قرار ميگيرند. ضربه به  سر  مي تواند باعث مرگ شود و يا پس از خود نقايصي برجاي گذارد، از جمله آسيبهاي برجاي مانده از ضربه به  سر  آسيب به تواناييهاي هوش و عملكرد حافظه مي باشد. هوش يك مفهوم كلي است كه شامل توانائيهاي فرد براي اقدام هدفمندانه، تفكر منطقي و برخورد موثر با محيط است که با استفاده از مقياس هوش بزرگسالان وكسلر Wechsler)) اندازه گيري مي گردد. هدف از این مطالعه بررسی اثر ضربه مغزی خفیف بر روی هوش، با اندازه گیری هوش در 24 ساعت ابتدائی پس از ضربه(زمان صفر) با 6 ماه پس از ان میباشد.

 

روش کار : طی یک مطالعه همگروهی، هوش 30 بیمار با ضربه سر خفیف با 90 نفر از افراد خانواده و درجه یک خود که فاقد ضربه به سر بودند تحت عنوان گروه کنترل در زمان صفر و 6 ماه پس از ان اندازه گیری و باهم مقایسه شد.

 

نتایج : طبق نتایج بدست امده، میانگین IQ0 در گروه بیمار و کنترل به ترتیب 6.7 ±  91  و 10.1 ±  88 و میانگین IQ6  در  گروه بیماران و کنترل به ترتیب 9.8 ±  87 و 38.6 ±  94  بود که میانگین IQ0 در گروه بیماران تفاوت معنی داری با گروه کنترل نشان نداد (p = 0.217) اما مقایسه میانگین IQ6 در گروه بیماران با کنترل، تفاوت اماری معنی داری مشاهده شد(p = 0.000) و همچنین مشخص شد که زنها نسبت به مردها دربرابر اثرات ضربه مغزی بر روی IQ حساس ترند.

 

بحث و نتيجه گيری : با توجه به نتايج مطالعه ما و مطالعات مشابه ديگر می توان گفت که ضربه به سر حتی در خفیف ترین شکل ان (Mild head injury) بر هوش و توانائی های ان موثر است و سبب کاهش در ان میگردد و  پیشنهاد میگردد که در حیطه بالینی در مورد افرادی که با Head Trauma مراجعه میکنند، اندازه گیری IQ در بدو ورود و Fallow up این افراد از نظر کارکردهای هوشی، مدنظر قرار گیرد.

 

کلمات کليدی: IQ ، IQ0 ، IQ6 ، Mild head injury ، Wechsler  test ، GCS

 


1_1_ عنوان فارسی :

بررسی تاثیر دراز مدت ضربه سر خفیف بر هوش در 30 بیمار مراجعه كننده به بیمارستان خاتم الانبیاء(ص) زاهدان.

 

1_1_1_ مقدمه و معرفی طرح :

در مطالعات گوناگون تعاريف مختلفي براي ضربه سر خفيف آمده است كه (GCS)Glasgow Coma Scale از دست رفتن هوشياري، مدت زمان بستري، فراموشي،از دست رفتن موضعي كاركرد عصبي (Focal neurological deficit) و شكستگي جمجمه را مد نظر قرار مي دهد. ضربه سر  خفیف(Mild head injury) به صورت فراموشي بعد از تروما، همراه با كاهش سطح هوشياري كه كمتر از 20 دقیقه طول میکشد و GCS بیمار  ميان 13 الي 15  باشد مشخص مي شود. (1)

شيوع ضربه سر  در اروپا و امريكا در حدود 200 تا 300 درصد هزار نفر در سال مي باشد درحالي كه اين رقم در بين بيماران انگليسي مراجعه كننده به مراكز درماني 2 درصد نفر بوده و در سوئد 1 در 200 نفر برآورد شده است. (1)

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر