دانلود تحقیق درمورد پلاسم گياهي

دانلود تحقیق درمورد پلاسم گياهي

0 1.5k
دانلود تحقیق درمورد پلاسم گياهي

با دانلود تحقیق در مورد پلاسم گياهي در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق پلاسم گياهي را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق پلاسم گياهي ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد پلاسم گياهي

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:27 صفحه

قسمتی از فایل:

بررسي منابع

1-2- منابع ژنتيكي يا ژرم پلاسم گياهي :

منبع ژنتيكي در مفهوم عام عبارتست ازتنوع ژنتيكي در هر موجود بيولوژيكي و در دنياي گياهي عبارتست از تنوع ژنتيكي موجود در گياهان زراعي اهلي و گونه هاي وحشي وابسته به آنها . انواع منابع تنوع ژنتيكي عبارتند از گونه هاي وحشي ، واريته‌هاي بومي ، اشكال ابتدائي گياهان زراعي در مراكز تنوع اوليه آنها ، گياهان مهاجرت كرده به مراكز ثانويه كه ممكن است تنوع آنها در اين مراكز زيادتر باشد و بالاخره واريته‌هاي زراعي (8) .

از بين رفتن ذخاير توراثي يا ژرم پلاسم گياهي را فرسايش ژنتيكي مي نامند . عواملي كه باعث فرسايش ژنتيكي ميگردند عبارتند از :

1-استفاده از واريته‌هاي پر محصول و اصلاح شده يكنواخت بجاي واريته‌هاي بومي .

2-اعمال روشهاي مدرن زراعي ، مانند استفاده از سموم علف‌كش به صورت وسيع براي از بين بردن علفهاي هرز يعني اجداد و خويشاوندان گياهان زراعي .

3-ايجاد مراتع ، چراگاهها و مزارع يكنواخت .

4-رشد شهرها ، راهها و مراكز صنعتي .

براي جلوگيري و پيشگيري از فرسايش ژنتيكي مي توان اعمال زير را انجام داد :

1-كشف و جمع‌آوري و نگهداري و ذخيره ژرم پلاسم

2- ارزيابي ژرم پلاسم

3-استفاده از ژرم پلاسم (8)

1-1-2-  لزوم ارزيابي ژرم پلاسم :

ارزيابي به معناي وسيع كلمه عبارتست از تشريح و توصيف مواد گياهي موجود در كلكسيون ها يا بانك هاي ژن . پتانسيل ژنتيكي ژرم پلاسمي كه در حال حاضر در دسترس اصلاحگران است تنها در صورتي مي تواند به طور كامل مورد استفاده قرار گيرد كه ارزيابي سيستماتيك براي صفات مهم گياهي از قبيل صفات مورفولوژيكي ، فيزيولوژيكي ، ژنتيكي و پاتولوژيكي انجام گيرد و صفات مذكور بعد از ارزيابي ، به عنوان شناسنامه هر گياه يادداشت شوند . ارزيابي موجب شناخت هر چه بيشتر و دقيق‌تر پتانسيل ذخاير توارثي گرديده و امكان بهره‌گيري واقعي از اين منابع را فراهم مي سازد و بانك ژن بدون ارزيابي مواد ، شباهت به انبار بذري دارد كه نمي‌توان از محتويات آن استفاده نمود (8) .

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر