دانلود تحقیق درمورد فناوري‌‌هاي اطلاعاتي‌ و ارتباطي درحال‌ ظهور‌

دانلود تحقیق درمورد فناوري‌‌هاي اطلاعاتي‌ و ارتباطي درحال‌ ظهور‌

0 1.5k
دانلود تحقیق درمورد فناوري‌‌هاي اطلاعاتي‌ و ارتباطي درحال‌ ظهور‌

با دانلود تحقیق در مورد فناوري‌‌هاي اطلاعاتي‌ و ارتباطي درحال‌ ظهور‌ در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق فناوري‌‌هاي اطلاعاتي‌ و ارتباطي درحال‌ ظهور‌ را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق فناوري‌‌هاي اطلاعاتي‌ و ارتباطي درحال‌ ظهور‌ ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد فناوري‌‌هاي اطلاعاتي‌ و ارتباطي درحال‌ ظهور‌

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:15 صفحه

قسمتی از فایل:

فناوري درحال‌ظهور 1: اينترنت X و خدمات وب

علي‌رغم توسعه‌هاي گسترده و مختلف در اينترنت و الگوي وب، به نظر مي‌رسد هنوز هم فناوري‌هاي وب فعلي مي‌توانند به عنوان يك نمونه الگويي اوليه در نظر گرفته شوند (مي‌توان آنرا نسخه 1.0 وب ناميد). وب كاملاً به‌صورت تصادفي رشد يافت و رويكرد مبتني بر استفاده از پويشگر, همانند آتشي زودگستر، رواج يافت، ‌اما بااين‌وجود خيلي محدود است.

فروشندگان فناوري اطلاعات و تحليلگران صنعت به طور فزاينده‌اي، موج بعدي وب را كه اينترنت X ناميده مي‌شود را در ذهن مي‌پرورند. از آنجاييكه اين يك چشم‌انداز مشترك نيست، اينكه اينترنت X شامل چيست و به چه چيزهاي اشاره دارد وابسته به اين است كه شما با چه كسي صحبت مي‌كنيد؛ اما درمجموع مي‌توان گفت كه به مسائل زير مي‌پردازد:

§        §        هويت[1][5]: نياز به هويت، ويژگي‌ها[2][6]، ترجيهات[3][7] و مجوزهاي كاربر[4][8] كه به‌گونه‌اي امن و استاندارد ذخيره شود و براي هر خدمتي كه به تعيين هويت يا اختصاصي‌سازي[5][9] نياز دارد, قابل‌دستيابي باشد.

§        §        تجربه كاربر[6][10]: تجربه‌هاي فراوان كاربر، ‌كه الزاماً ديگر به پويشگر مرتبط نيستند،‌ اما در يك كاربرد معمولي (مانند يك واژه‌پردازي مثل مايكروسافت Word) داراي اجزاي اينترنت[7][11] وجود دارند.

§        §        چندحالتي[8][12]: يك رويكرد استاندارد تامين دسترسي به چندين دستگاه.

§        §        خدمات نه كاربردها: كاركرد مورد نظر شما، به جاي اينكه نرم‌افزارهاي كاربردي باشد كه شما مي‌خريد، نصب مي‌كنيد و روي ديسك سخت كامپيوترتان قرار مي‌گيرد، در قالب خدماتي ارائه مي‌شوند كه شما اجاره مي‌كنيد؛ همچون خدمات ارايه‌كنندگان خدمات كاربردي ASP[9][13] كه صرفاً نيازمند اتصال مي‌باشند.

§        §        كشف خودكار خدمات[10][14]: يك راه استاندارد براي دستگاه‌ها و خدمات تا يكديگر را كشف كنند و حتي بر اساس ترجيح كاربر, روي بهترين خدمات با هم به توافق برسند.

§        §        كاربردهاي متصل ايستا[11][15]: كاربردهاي روي دستگاه‌هاي متحرك كه بايد قادر به داشتنِ استقلالِ عمل باشند و زمان اتصال مجدداً عمل همگام‌سازي[12][16] انجام شود (و احتمالاً در هنگام اتصال بهتر عمل مي‌كنند).

§        §        شبكه‌سازي خود به خود[13][17]: دستگاه‌ها اين توانايي را داشته باشند كه به طور خودكار همديگر را كشف وبا يكديگر كار كنند مانند يك دستيار ديجيتال شخصي[14][18] و يك چاپگر در سالن انتظار فرودگاه.

 

هر يك از فروشندگان بزرگ فناوري اطلاعات براي متمايزسازي سطح تكامل و تمركزشان، نام‌گذاري، چشم‌انداز و حوزه تعريف خاص خود را براي اينترنت X بيان مي‌دارند. چشم‌انداز مايكروسافت.NET است در حالي كه شركت سان (SUN)، معماري J2EE و J2ME با فناوري‌هاي ديگري همچون ONE و N1 را در سر مي‌پروراند.

فناوري‌هاي زيربنايي مهم در اين زمينه عبارتند از زبان توصيفي بسط‌پذير XML

7,000 تومان