دانلود تحقیق درمورد نماز شناسي

دانلود تحقیق درمورد نماز شناسي

0 1.6k
دانلود تحقیق درمورد نماز شناسي

با دانلود تحقیق در مورد نماز شناسي در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق نماز شناسي را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق نماز شناسي ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد نماز شناسي

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:35 صفحه

قسمتی از فایل:

فهرست

 

 

مقدمه ـــــــــــــــــــــــــــــــ2

 

فصل اول: آثار بهداشتي و درماني ـــــــــ9

بهداشت عمومي بدن  ـــــــــــــــــــ10

نمـاز و نيايـش و اثر شفا بخش ـــــــــ12

 

 

فصل دوم: آثار روحي و رواني ــــــــــ15

بهداشت رواني در اسلام ـــــــــــــــــ16

تاثير نماز در درمان بيماريهاــــــــــ17

نماز چگونه ايجاد امنيت رواني ميكند ــــ18

نماز مائده اي آسماني براي روح بشر ـــــ20

تاثير نمازدر تلطيف روح و روان ــــــــ21

 

فصل سوم: آثار اخلاقي و تربيتي ــــــــ24

نماز، نظم و انضباط ــــــــــــــــــ25

تاثير تسبيحات در تمركز ـــــــــــــــ26

تاثير تربيت نماز در پذيرش مرگ ــــــــ27

تاثير نماز در نشاط عقلاني ــــــــــــــ28

نمازو بازداري از فحشا و منكر ــــــــ29

تطهير در نظام تكوين و تشريع ـــــــــ30

 

فصل چهارم:آثار فكري اعتقادي عرفاني ــ34

استقامت اراده و انديشه ـــــــــــــ35

حفظ دين ــــــــــــــــــــــــــــ37

 

 

منابع و ماخذ ـــــــــــــــــــــــ40

 

 

 

         

 

   مقدمه

 

نماز داراى ابعاد گوناگون و ژرفايي بس عميق است كه با دو سه گام پيمودن، محيط و اطراف آن طي نمي شود و تمام گوهرهاي آن صيد نمي گردد. بلكه همگان را بايسته است از عامي و عارف پيوسته و مكرر درباره نماز بيانديشند تا  به قدر وسع و تلاش به بخشي از معارف نماز و اسرار آن وقوف يابند. البته اين تكرار همانند تكرار خود نماز هيچ گاه ايجاد دلزدگي نمي كند.به يقين در هر مرتبه از انديشيدن دريچه اي فراختر به باغ سبز نيايش باز مي شود و رايحه روح و ريحان بهشت نماز،سجاده نشينان كوي دوست را به خود طلب مي كند. گام ها شتابناك تر در پيمودن و بازوان پر توان تر در دست يافتن به حقايق آن مي شوند و دل با شادابي بيشتر طراوت بهار جاودان نماز را احساس مي كند.

اميد است اين تلاش در ديده اهل نظر مورد قبول واقع شود و موجبات خرسندي خاطر صاحب نماز را،كه نور چشم او در آن است، فراهم آورد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نماز، نيازي حقيقي و ضروري  

 

نماز،يك نياز حقيقي و ضروري انسان است و به ميزان ضرورتي كه براي فرد و اجتماع دارد،داراي فايده ها و آثار نيكوي فردي و جمعي است،و به همان نسبت كه وجود آن منشا بركات و خيرات است فقدان آن نيز زيانبار است.

در آيات قرآني و روايات اسلامي،هم بسياري از فوايد آثار نيكوي آن مذكور است و هم زيانهاي فردي و جمعي ناشي از ترك آن آمده است.اما اين نكته در خور تحقيق است كه آيا آن آثار نيكو بر همه نماز هايي كه خوانده مي شود مترتب است يا فقط نماز هاي مقبول داراي چنين آثاري است.

قدر مسلم در آيات و روايات،نفس نماز،مورد نظر بوده است.يعني نمازي كه مطلوب دين باشد اما اگر نمازي كه مطلوب اسلام است،داراي حداكثر اين آثار است،بايد همه نماز هاي حقيقي كه براي خدا خوانده مي شود و از نظر كيفي در سطوح پايين تري هستند،به تناسب كيفيت خود داراي آن فوايد و آثار نيكو باشند به جز نماز هاي ساختگي و ريايي كه هيچ گونه عقيده و انگيزه خدايي در آنها نيست و ما در تقسيم نماز ها آن نماز را بي اثر ناميديم.

 

 

 

 

 

 

 

اقسام نماز،بر حسب آثار

 

از بررسي آيات و روايات مربوط به صلات،به دست مي آيد كه نماز ها از حيث اثر گذاري بر پنج گونه اند.البته اين تقسيم بر اساس كيفيت نماز ها و اقسام نماز گذاران است.

 

نماز ناب:نماز ناب،نمازي است كه با بالاترين درجه از عشق و معرفت و بيشترين خضوع و خشوع و حضور خوانده شود.نمازي كه در آن خاطر نماز گذار آني غافل از خدا و معطوف به دنيا نشود.و نماز كننده به گونه اي در آن غرق شود كه اگر تير از پايش در آورند،متوجه نشود.نماز ناب،مخصوص انبيا و اوصياست و مقام والايشان مرهون همين نماز است.آري نماز ناب چنين اثري دارد.عارفي،چون محمد و علي و علي بن حسين بايد كه چنين نماز بگزارد. انسان هاي معصوم و بر گزيده كه دسترسي به مقام نماز آنان براي ديگران ميسر نيسست.

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر