دانلود تحقیق درمورد تراورتن

دانلود تحقیق درمورد تراورتن

0 1.6k
دانلود تحقیق درمورد تراورتن

با دانلود تحقیق در مورد تراورتن در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق تراورتن را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق تراورتن ادامه مطالب را بخوانید.

 

نام فایل:تحقیق در مورد تراورتن

فرمت فایل: word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:46 صفحه

قسمتی از فایل:

سنگ‌هاى كربناته حدود  20 % سنگ‌هاى رسوبى را تشكيل مى‌دهند و تقريباً هميشه خالص مى‌باشند. اين سنگ‌ها عمدتاً از كانى‌هاى كربناته، نظير كلسيتCaCO3، آراگونيت CaCO3 و دولوميت CaMgCO3 تشكيل شده‌اند. بر اساس تقسيم بندى سنگهاى كربناته تراورتن يك نوع از سنگهاى كربناته مى باشد.

سنگ تراورتن حاصل رسوب‌گذاري چشمه‌هاي آهك‌ساز مي‌باشد و در محيط‌هاى غارى، چشمه‌ها و يا رودخانه‌ از تبخير آب‌هاى حاوى كربنات كلسيم بوجود مى‌آيد. بدين دليل متن سنگ داراي خلل و فرج بوده و برخي مواقع زيبايي خاصي به سنگ مي‌دهد. تراورتن سنگى با چگالى زياد و بلورى مى‌باشد استالاكتيت‌ها و استالاگميت‌ها از جنس تراورتن مى‌باشند. تراورتن نوعى سنگ زمينى بوده و در مجسمه‌سازى و سنگ‌هاى تزئينى كاربرد دارد. تراورتن‌ها از رخساره‌هاى جديد زمين‌شناسى هستند كه در رخساره‌‌هاى دوران چهارم در عهد حاضر گسترش دارند. سنگ تراورتن به رنگهاي قرمز، سفيد، سبز، زرد و ليمويي و ساير رنگها مي‌باشد و رنگ قرمز آن بسيار مرغوب و از ارزش صادراتي برخوردار مي‌باشد. پتانسيل معدني سنگ تراورتن كشور به خصوص در استانهاي مركزي، آذربايجان غربي و اصفهان متمركز مي‌باشد معادن سنگ تراورتن محلات، بزرگترين ومرغوبترين سنگ صادراتي کشوراست شهرستان محلات يکي از بزرگترين ذخاير سنگ " تراورتن  " کشور را دراختيار دارد، اين شهرستان با توليد ساليانه يک ميليون تن ماده معدني ، بزرگترين و مرغوبترين سنگ تراورتن کشور را در اختيار دارد.

معدن های تراورتن محلات

معدن حاجی آباد  با ذخیره ی قطعی بالغ بر 1.4901 میلیون تن تراورتن سفید.

معدن دره بخاری با ذخیره ی قطعی بالغ بر 874.204  هزار تن و ذخیره احتمالی بالغ بر 1.6 میلیون تن تراورتن سفید.

معدن چم محسن خان 1 با ذخیره ی قطعی بالغ بر 690 هزار تن و ذخیره احتمالی بالغ بر 1 میلیون تن تراورتن گردویی.

معدن سر طاق خمین با ذخیره ی قطعی بالغ بر 56.7 هزار تن تراورتن لیمویی.

معدن طوس 1 با ذخیره ی قطعی بالغ بر 58 هزار تن و ذخیره ی احتمالی 120 هزار تن تراورتن.

 

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر