دانلود تحقیق درمورد شلتوك

دانلود تحقیق درمورد شلتوك

0 1.4k
دانلود تحقیق درمورد شلتوك

با دانلود تحقیق در مورد شلتوك در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق شلتوك را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق شلتوك ادامه مطالب را بخوانید.

 

نام فایل:تحقیق در مورد شلتوك

فرمت فایل: word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:19 صفحه

قسمتی از فایل:

مقدمه

واژه شلتوك از كلمه هندي چلتو (chalto ) گرفته شده و در زبان انگليسي به شلتوك (دانه برنج همراه با پوست آن) Rice Paddy گفته مي شود. نام برنج از زبان هندي گرفته شده كه به آن Ariai   مي گويند.

در زبان انگليسي به برنج Rice  گفته مي شود كه همان نام عمومي برنج است. در زبان فرانسه  Riz ، در زبان ايتاليايي Rizo ، روسي Ris  و در زبان الماني Ries  مي گويند. نام علمي آن Oryza  Satival  مي باشد. در استان گيلان به برنج « بج» ( Bej ) به خوشه ان « ورزه » ( Vorze  ) و به شلتوك آن « جو» گفته مي شود.

 

خصوصيات گياهشناسي:

برنج با نام علمي Oryza Sativa از تيرة Gramineae  گياهي است يكساله و علفي به طول  1 متر با برگهاي كشيده و غلافي و نوك تيز و گل آذين به شكل سنبله بوده و دانه‌ها داراي يك پوشش قهوه‌اي رنگي به نام سبوس مي‌باشد.

زيستگاه: اين گياه بومي جنوب شرقي آسيا بوده ولي در كشورهايي مثل چين، ژاپن، هيماليا و كانادا گسترش يافته است وهمچنين در مناطق تروپيكال رشد مي‌كند.

 


تاريخچه:

برنج به عنوان يك محصول غذايي مهم در سراسر جهان محسوب مي‌شود تا آنجايي كه بيش از  غذاي جمعيت جهان را تشكيل مي‌دهد. در كشورهاي آسيايي بيش از 9.% از مردمان از برنح به عنوان يك غذاي اصلي استفاده مي‌كنند. از آب برنج براي شستشوي زخم، اسهال خوني، ورم معده و روده استفاده مي‌كردند و همچنين از دمكردة ريشه و ساقه زيرزميني برنج در افزايش ترشح  ادرار و دفع سموم از بدن استفاده مي‌شود و خوردن سبوس برنج در كشورهاي چيني به عنوان ماده ضد پيري است.

 

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر