دانلود تحقیق درمورد بنگاههاي برتر جهاني شركت رويال داچ شل

دانلود تحقیق درمورد بنگاههاي برتر جهاني شركت رويال داچ شل

0 1.4k
دانلود تحقیق درمورد بنگاههاي برتر جهاني شركت رويال داچ شل

با دانلود تحقیق در مورد بنگاههاي برتر جهاني شركت رويال داچ شل در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق بنگاههاي برتر جهاني شركت رويال داچ شل را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق بنگاههاي برتر جهاني شركت رويال داچ شل ادامه مطالب را بخوانید.

 

نام فایل:تحقیق در مورد بنگاههاي برتر جهاني شركت رويال داچ شل

فرمت فایل: word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:3 صفحه

قسمتی از فایل:

شايد بتوان شركتهاي بسياري را در جهان نشان داد كه به مرور زمان حوزه فعاليت اوليه خود را تغيير داده و پس از مدتي، در حوزه‌اي كاملا جديد و بديع به فعاليت پرداخته‌اند. اما بي‌ترديد تعداد شركتهايي كه اين تحول كسب و كار در آنها رخ داده و براي آنها جهشي رو به جلو بوده و باعث تثبيت و تحكيم و حتي پيشرفت فوق‌العاده آنها شده، انگشت‌شمار است. اگر متغير قدمت زماني را نيز به اين معادله بيفزاييم مسلما اين دامنه تنگ‌تر خواهد شد. شركت هلندي – انگليسي رويال داچ شل يكي از اين شركتهاست. 174 سال پيش كه ماركوس ساموئل پدر، تجارت اشياي عتيقه را آغاز كرد و صادرات و واردات صدف دريايي را به آن افزود، هيچ‌گاه تصور نمي‌رفت كه صدفهاي زيردريا آرام آرام به سطح دريا بيايند و به نفتكشهاي غول پيكري تبديل شوند كه نفت و فرآورده‌هاي آن را جابجا مي‌كنند. اما اين استحاله به‌مرور انجام شد. ساموئل پسر گرچه راه پدر را در پيش گرفت، اما در اواخر عمر خود شركت حمل و نقل و تجارت شل را تاسيس كرد كه پس از ادغام، در سالهاي آغازين قرن بيستم، شركت نفتي رويال داچ شل متولد شد. شل تاكنون خود را به قله برترينها در حوزه نفت و فرآورده‌هاي نفتي كشانده است و با بكارگيري مديرعامل اسطوره‌اي قبلي شركت نوكيا در هيئت مديره خود، روياي كسب مقام برتر در اين حوزه را دارد. باتوجه به اختلاف اندك با دو شركت نفتي و غيرنفتي بالاتر از خود و دورخيز شل در سرمايه‌گذاري وسيع در حوزه استراتژي‌هاي نوين و سوختهاي پاك و تجديدپذير، بعيد نمي‌نمايد كه در آينده‌اي نه‌چندان دور، صدف نمادين شركت را در راس شركتهاي برتر جهاني ببينيم.

تاريخچه
فعاليت اوليه شركت شل در قالبي غيرنفتي شكل گرفت. در سال 1833، ماركوس ساموئل، يك فروشنده جوان اشياي عتيقه در شرق لندن تصميم مي‌گيرد تجارت خود را گسترش دهد. او صدفهاي دريايي را براي كار خود برمي‌گزيند كه در آن روزها بازار خوبي داشت و همين كار، موفقيت او را در صادرات و واردات رقم زد.نيم قرن بعد، ماركوس ساموئل پسر و برادرش، كسب وكار خانوادگي را گسترش دادند. آنها ماشين‌آلات، پارچه و ابزار صادر و از خاور دور، برنج و چيني‌آلات وارد مي‌كردند. در برگشت از سفر ژاپن، ماركوس به كسب وكار صادرات نفت به باكو و روسيه علاقه‌مند شد. اما هسته اوليه شل نفتي در 1890، زماني شكل گرفت كه توسعه نفت در سوماترا مطرح شده بود. تحت مديريت آگوست كسلر و هنري دترونيگ، سازماني تشكيل شد كه از استراتژي انتقال و ذخيره نفت، شبيه برادران ساموئل استفاده مي‌كرد

 

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر