دانلود تحقیق درمورد نرم افزار LabVIEW

دانلود تحقیق درمورد نرم افزار LabVIEW

0 2.3k
دانلود تحقیق درمورد نرم افزار LabVIEW

با دانلود تحقیق در مورد نرم افزار LabVIEW در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق نرم افزار LabVIEW را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق نرم افزار LabVIEW ادامه مطالب را بخوانید.

 

نام فایل:تحقیق در مورد نرم افزار LabVIEW

فرمت فایل: word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:33 صفحه

قسمتی از فایل:

Lab VIFW

 

مقدمه

نرم افزار LabVIEW كه مخفف عبارات Laboratory Virtual Instrument Engineering Workbench مي باشد، يك زبان برنامه نويسي گرافيكي است كه به صورت گسترده اي براي كاربردهاي مختلفي در صنايع، تحصيلات، آموزش و تحقيقات آزمايشگاهي به عنوان يك مدل استاندارد براي جمع آوري و پردازش داده ها و همچنين وسيله اي جهت كنترل و شبيه سازي ابزارهاي مجازي درآمده است. اين برنامه بر روي تمام سيستم هاي Hp, Sun SPARC, Macintosh و رايانه هاي شخصي تحت نرم افزارهاي Windows 3.1 و Win95/NT/XP قابل اجراست.

اين برنامه يك نرم افزار قدرتمند و قابل انعطاف جهت تجزيه و تحليل سيستم هاي اندازه گيري است. همان گونه كه مي دانيد رايانه ها نسبت به ابزارهاي اندازه گيري استاندارد از قابليتهاي بيشتري برخوردار هستند. ايجاد يك برنامه در محيط LabVIEW بسيار ساده است. ارتباط شهودي و مستقيم كاربري كه در حال كار با labVIEW است نوشتن و استفاده از برنامه هاي موجود در اين بسته نرم افزاري را بسيار جالب و سرگرم گننده مي سازد.

عملكرد نرم افزار labVIEW كاملا از طبيعت ترتيبي و زنجيره اي موجود در زبانهاي برنامه نويسي متني متداول و مرسوم مجزاست و يك محيط گرافيكي را براي كاربر فراهم ساخته است. در اين راه از تمامي ابزارهاي لازم جهت جمع آوري، پردازش و تحليل داده ها و نمايش نتايج استفاده مي شود. به كمك اين زبان برنامه نويسي گرافيكي كه با «G» نشان داده مي شود، در برنامه ي نوشته شده از يك نمودار بلوكي استفاده مي شود و سپس اين نمودار به كدهاي ماشين تبديل مي گردد. اين نرم افزار براي موارد بيشماري از كاربردهاي علمي و مهندسي، ايده آل و عملي است و به شما كمك مي كند تا مسائل و مشكلات موجود در برنامه نويسي را در مدت زمان كوتاهي حل كنيد.

 

مطالبي در مورد labVIEW

نرم افزار labVIEW آن چنان راه خود را در طيف وسيعي از كاربردها و برنامه هاي «ابزار مجازي» باز كرده است كه به سختي مي توان دريافت كه به راستي اين مسير از كجا آغاز شده است. همان گونه كه از نام اين نرم افزار استنباط مي شود، اين برنامه اولين بار از آزمايشگاه نشأت گرفته و هنوز هم در آزمايشگاههاي مختلف در زمينه تحقيق و توسعه، پرطرفدار باقي مانده است. كاربرد اين نرم افزار پرانعطاف به آزمايشگاهها خاتمه نمي يابد. رد پاي اين برنامه را ميتوان در كلاسهاي درسي دانشگاههاي سراسر دنيا به خصوص در رشته هاي مختلفي از جمله مهندسي برق، مكانيك و فيزيك كاربردي يافت.

گستردگي labVIEW در زمينه ي آزمايشگاهها داراي ابعاد مختلفي است. سيستم هاي «ابزار مجازي» نظير labVIEW از لحاظ هزينه ي پايين آنها در زمينه ي سخت افزار و همچنين قابليت انعطاف بالاي آنها در زمينه ي نرم افزار كاملا معروف و شناخته شده اند. بنابراين جاي تعجب نيست كه اين سيستم ها تا به اين حد عمومي و پرطرفدار هستند.

شايد بهترين دليل براي گسترش كاربرد برنامه ي labVIEW، عمومي و فراگير بودن آن است. به عنوان مثال در صنايع گوناگون در مواردي كه بايد اندازه گيري هايي از قبيل دما انجام گيرد، مي توان از اين نرم افزار استفاده نمود. اين دما ممكن است دماي يك كوره، يك سيستم سردكننده مانند يخچال، يك محيط گلخانه اي، يك اتاق و يا يك ديگ سوپ باشد. علاوه بر دما مي توان موارد ديگري نظير فشار، نيرو، جابه جايي، كشش، PH و ... را نام برد. از رايانه هاي شخصي به همراه نرم افزار labVIEW مي توان ابزارهاي اندازه گيري حقيقي را در محل هاي گوناگون به صورت مجازي شبيه سازي كرد. با استفاده از labVIEW نه تنها اندازه گيري ها بسيار ساده تر انجام مي گيرد، بلكه قادر خواهد بود كميت اندازه گيري شده را تجزيه و تحليل نموده، آ‹ را به نمايش درآوريد و يا در صورت تمايل، آن را از طريق رايانه به هر نقطه از جهان ارسال نماييد.

 

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر