دانلود تحقیق درمورد ارائه روشی فازی برای شناسایی الگو های عددی فارسی

دانلود تحقیق درمورد ارائه روشی فازی برای شناسایی الگو های عددی فارسی

0 1.5k
دانلود تحقیق درمورد ارائه روشی فازی برای شناسایی الگو های عددی فارسی

با دانلود تحقیق در مورد ارائه روشی فازی برای شناسایی الگو های عددی فارسی در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق ارائه روشی فازی برای شناسایی الگو های عددی فارسی را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق ارائه روشی فازی برای شناسایی الگو های عددی فارسی ادامه مطالب را بخوانید.

 

نام فایل:تحقیق در مورد ارائه روشی فازی برای شناسایی الگو های عددی فارسی

فرمت فایل: word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:25 صفحه

قسمتی از فایل:

فهرست 

 

-       تعریف پروژه

 

-       مروری بر کار های انجام شده

 

-       تحلیل موضوع

 

          -- پیش پردازش

          -- استخراج ویژگی ها

          -- شناسایی

 

      - مجموعه فازی و انتخاب تابع عضویت

 

-       تحليل كد هاي استفاده شده در شبيه سازي

 

-       شبیه سازی و ارائه نتایج تجربی

 

-       بررسی مزایا و معایب روش موجود

 

-       پیوست

 

-       مراجع

 

 

تعریف پروژه

 

تشخیص دست نوشته ها موضوعی است که در سه دهه اخیر مورد مطالعه و بررسی گسترده ای قرار گرفته است و با انفجار تکنولوژی اطلاعات پیشرفت های چشم گیری در این زمینه از تحقیقات اتفاق افتاده است .

دو روش کلی ومتفاوت  برای شناسایی دست نوشته وجود دارد :on_line و off_line .در سیستم های on_line با استفاده از یک قلم مخصوص بر روی سطحی الکترونیکی روند نوشتن انجام میشود و تشخیص به صورت on_line انجام می گیرد ٬ کاریرد این نوع سیستم ها  در حوزه های امنیتی از جمله امضای دیجیتال می باشد .در سیستم های off_line دست نوشته ها قبلا جمع آوری شده اند و شناسایی بر روی آنها انجام می گیرد٬ کاربرد این نوع سیستم ها در خواندن اتوماتیک چک های بانکی ٬آدرس های پستی [1]٬ خواندن نامه های تجاری و...می باشد[2].

یکی از کاربرد های موفق از تشخیص دست نوشته ٬ باز شناسی نویسه های نوری [1]  است که جندین سال است که موضوع تحقیقات قرار گرفته است ٬ برای اولین بار فقط کاراکتر های مجزا توسط این سیستم ها مورد شناسایی قرار می گرفتند ودر نتیجه روند تکامل٬ تمام کلمات مورد شناسایی توسط سیستم های ocr قرار گرفتند[3]  اسناد دست نوشته برای شناسایی از طریق این گونه سیستم ها باید کاملا تمیز و با کیفیت بالا باشند.

 

در این پروژه می خواهم با استفاده از ویژگی های روش فازی روشی برای شناسایی ارقام دست نویس فارسی ارائه دهم  .

برای شناسایی الگو های اعداد با قلم ها و اندازه های مختلف ، نرمالیزه کردن الگو ها امری اجتناب نا پذیر است ، بدین منظور از پنجره ای با اندازه ثابت استفاده کرده و اعداد را با مقیاس مناسبی در داخل این پنجره قرار می دهیم .

 

 

مهمترین عامل در شناسایی اعداد و حروف توسط چشم انسان ویژگی های مربوط به هر نویسه است ،چشم به طور طبیعی  در مقایسه ویژگی های حروف و اعداد به صورت فازی عمل می کند روش های مختلفی را می توان برای استخراج ویژگی ها مورد استفاده قرار داد مثلا می توان یک نویسه را به قطعات کوچکتری شامل : خطوط افقی ،عمودی ، مایل و همچنین منحنی های بسته و کمان های محدب ومقعر تجزیه کرد و نحوه اتصال قطعات را مورد بررسی قرار داد . در این پروژه برای استخراج ویژگی از روش چهار خانه استفاده می شود [14,15]

در این روش یک تصویر با ابعاد64*64 به جدولی با ابعاد 8*8 نگاشته می شود ،بنابر این جدولی شامل 64 خانه خواهد بود که ابعاد هر یک از خا نه های جدول 8*8 است.

برای هر خانه جدول یک ویژگی استخراج کرده ، ویژگی بر اساس فاصله برداری نرمالیزه در[14]  انتخاب می شود  ،مجموعه داده ای  به عنوان مجموعه مرجع در نظر گرفته می شود و میانگین ، واریانس ، تابع عضویت هر ویژگی و سپس متوسط تابع عضویت برای نمونه های مرجع را به دست می آوریم واز این به بعد هر عددی که به سیستم داده شود ویژگی هایش را استخراج می کنیم و تابع عضویت هر ویژگی را به دست آورده و با نمونه های مراجع مقایسه می شود و شناسایی بر اساس یک روش فازی صورت می گیرد.

در این پروژه دو تابع فازیگر را معرفی کرده ، در قسمت  های بعدی به چگونگی و جزییات مراحل کار می پردازم .



[1] Optical characters recognition

 

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر