دانلود تحقیق درمورد تئوری های چسبندگی و شکست اتصال

دانلود تحقیق درمورد تئوری های چسبندگی و شکست اتصال

0 1.6k
دانلود تحقیق درمورد تئوری های چسبندگی و شکست اتصال

با دانلود تحقیق در مورد تئوری های چسبندگی و شکست اتصال در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق تئوری های چسبندگی و شکست اتصال را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق تئوری های چسبندگی و شکست اتصال ادامه مطالب را بخوانید.

 

نام فایل:تحقیق در مورد تئوری های چسبندگی و شکست اتصال

فرمت فایل: word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:32 صفحه

قسمتی از فایل:

تئوری های چسبندگی و شکست اتصال:

اتصال دهندگی چسب، فرآیند یکی کردن موادکه به کمک یک چسب (یعنی ماده ای که توانائی نگه داشتن این گونه مواد را با یکدیگر دارا است) می باشند، چسبندگی دارای مکانیزم های خاصی می باشد که بستگی به ساختار شیمیایی چسب و جرم دارد. در این بخش، عمدتاٌ مکانیزم چسبندگی، عوامل مؤثر بر چسبندگی، مکانیزم شکست بین جسم و چسب و غیره بررسی خواهد شد.

1-1           وظایف چسب ها:

وظیفه اولیه چسب، اتصال دادن قطعات به همدیگر می باشد. یک چسب این عمل را با انتقال تنش انجام می دهد. به طوری که توزیع تنش بسیار یک نواخت تر از حالتی است که دو قطعه به وسیله روش های مرسوم مکانیکی محکم می گردند. چسبندگی چسب اغلب ساختمانی را فراهم می کند که از لحاظ مکانیکی معادل یا حتی قوی تر از روش های دیگر می باشد و همین طور دارای قیمت کمتر و وزن کمتر است در اتصال مکانیکی یا جوش نقطه استحکام ساختمانی سطوحی که اجزاء آن با تحکم کننده ها (مثل پیچ ها) و جوش ها متصل هستند، محدود می گردد. سطح صاف یک امتیاز ذاتی می باشد که در آن ساختمان اجسام به هم می چسبند.

معمولاٌ برای چسباندن اجسام سبک وزن، به جای استفاده از پیچ ها از چسب ها استفاده می کنند، زیرا در این حالت توزیع تنش یکنواخت تر و چسبندگی محکم تر خواهد بود.

مواد غیر همجنس را می توان توسط چسب ها مختلفی به هم متصل نمود، در صورتی که سطوح عملکرد مناسب باشد، اجسام فلزی که معمولاٌ به خاطر سری الکترونگاتیوی خورده می شوند، به وسیله لایه ای از چسب های غـیر هادی که نه تنهـا اجسـام را به هم می چسبـاند بکله آنـها را از تماس مستقیم مجزا می کند، حمایت می شود، همچنین چسب های هادی را نیز می توان تهیه نمود. چسب ها برای چسباندن فلز به پلاستیک، سرامیک، کرک، لاستیک یا ترکیبی از مواد دیگر مورد استفاده قرار می گیرد. البته، پلاستیک ها نیز می توانند به به پلاستیک ها و لاستیک ها و غیزه بچسبند.

در مواردی که در مرحله سرویس، دو جسم غیر هم جنس، با تغییرات دما مواجه می شود، چسبها وظیفه مفید دیگری را به عهده دارند. چسب های انعطاف پذیر می توانند با اختلاف ضرایب انبساط حرارتی اجسامی که به هم می چسبند مطابفت کنند و بدین ترتیب، از خسارات احتمالی که ممکن است در صورت استفاده از سیستم های چسباننده سفت اتفاق افتد، جلوگیری کنند.

درزگیری وظیفه مهم دیگر اتصال دهندگی چسب ها است. اتصال درزگیرهای مداوم، مایعات یا گازهایی را که به چسب (با سیستم چسب/ درزگیر) نمی چسبند، خارج می کند.

چسب/درزگیرها، اغلب به جای واشرهای جامد یا سلولی (شبکه ای) استفاده می شوند.

همچنین درزگیری یا استفاده از کپسوله کردن و در محفظه قرار دادن ترکیبات در صفحات دایره ای، موتورها و سایر تجهیزات الکترونیکی و الکتریکی انجام می گیرد، اما این مواد، عملاٌ چسب یا سیستم چسب/ درزگیر نمی باشد. افت مکانیکی خاصیت دیگر چسب ها است که برای این منظور می توان چسب های خاصی را فرموله کرد. یک مشخصه مربوط به این عمل، یعنی مقاومت در برابر کرنش های متناوب بدون این که شکاف بردارد، بهبود یابد. به طور کلی اگر نوع چسب به کار رفته برای چسباندن دو جسم مناسب طراحی شده باشد، در این صورت اگر جسم در برابر بارهای دینامیکی قرار گیرد خود زودتر از چسب می شکند.

 

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر