دانلود تحقیق درمورد پيش‌بيني فناوري چيست؟

دانلود تحقیق درمورد پيش‌بيني فناوري چيست؟

0 2k
دانلود تحقیق درمورد پيش‌بيني فناوري چيست؟

با دانلود تحقیق در مورد پيش‌بيني فناوري چيست؟ در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق پيش‌بيني فناوري چيست؟ را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق پيش‌بيني فناوري چيست؟ ادامه مطالب را بخوانید.

 

نام فایل:تحقیق در مورد پيش‌بيني فناوري چيست؟

فرمت فایل: word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:19 صفحه

قسمتی از فایل:

مقدمه و تعريف

اين فصل به بررسي يافته‌هاي پروژه‌ي رصد بلندمدت‌ (پيش‌بيني فناوري) اختصاص دارد. از اين فصل،  درمي‌يابيم كه پيش‌بيني فناوري، رصد مستمر پيشرفت‌هاي فناورانه است و به شناسايي[1][2] به‌موقع (زودتر) كاربردهاي نويدبخش در آينده، و ارزيابي و اعتبارسنجي[2][3] پتانسيل‌هاي آنان منتهي مي‌شود. پيش‌بيني فناوري بر حوزه‌هاي خاصي از فناوري متمركز است؛ و هدف آن، شناسايي زمينه‌هايي است كه از پتانسيل بالايي بر‌خوردارند. از اين رو، فرصت‌هاي توليد محصولات جديد در دنباله اكتشافات علمي همانند شرايط ظهور، توسعه، و اشاعه‌ي نوآوري‌هاي فناورانه اهميتي كليدي دارد.

در عمل مي‌توان پيش‌بيني فناوري را فرآيندي دانست كه به نحوي يك يا تمامي مراحل زير را در بر مي‌گيرد:

مرحله‌ي1. شناسايي؛ در اين مرحله، زمينه‌هاي جديد و اغلب بين‌رشته‌اي، به همراه زمينه‌هاي علمي و فناورانه‌ي موجود، كه كاربردهاي نوين و پيشرفت‌هاي مهيج فناورانه را نويد مي‌دهند، از طريق پويش مستمر شناسايي مي‌شوند.

مرحله‌ي 2. اعتبارسنجي؛ اين مرحله، به اعتبارسنجي بازه‌‌ي زماني[3][4] اختصاص دارد كه طي آن اميدها به واقعيت و در واقع به محصولاتي قابل عرضه به بازار تبديل مي‌شوند؛ اينكه آيا اين محصولات به حل نيازهاي مهم اجتماعي و اقتصادي كمك مي‌كنند و در نتيجه تقاضاي قابل‌ملاحظه‌اي را برآورده خواهند ساخت؛ يا خير؟ اعتبارسنجي، بر مجموعه معيارهاي شفاف و قابل‌درك متكي است؛ و منابع اطلاعاتي آن عبارتند از: مطالعه‌ي نشريات و اختراع‌نامه‌ها، مصاحبه‌ و گفت‌و گو با متخصصان، پرسش و پرسشنامه‌هاي رسمي، تحليل برنامه‌هاي كارگاه‌ها و جلسه‌هاي علمي، شركت در رويدادهاي منتخب، تحليل بانك‌هاي اطلاعاتي مرتبط، و سازماندهي جلسات ارائه[4][5] و كارگاه‌هاي آموزشي. البته منابع اطلاعاتي  تنها به اينها محدود نمي‌شود.



[1][2]. Identification

[2][3]. Validation

[3][4] . Time Scale

[4][5].  Hearings

 

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر