دانلود تحقیق درمورد سخن چینی

دانلود تحقیق درمورد سخن چینی

0 1.6k
دانلود تحقیق درمورد سخن چینی

با دانلود تحقیق در مورد سخن چینی در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق سخن چینی را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق سخن چینی ادامه مطالب را بخوانید.

 

نام فایل:تحقیق در مورد سخن چینی

فرمت فایل: word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:18 صفحه

قسمتی از فایل:

چکیده مطالب :

 

 سخن چین عبارت است از شخصی که سخن یا راز کسی را برای دیگری بازگو کند و بدین وسیله میان افراد ،ناراحتی ،اختلاف و درگیری ایجاد کنند

دلايل و انگيزه‌هاي سخن چيني را می توان درموارد زیر بیان کرد:

نظر سوء داشتن به ديگران و در صدد بدنام کردن شان ،برای تفريح و سرگرمي، جهت هرزه گويي و مجلس آرايي و همنشینی با اهل باطل،برای تفرقه افكني و ايجاد تشويش و اضطراب در اذهان عمومی ، حسد (حسود نمی­تواند آرامش ديگران را تحمل كند) ، عقدۀ حقارت در مقابل دیگران، انتقام جويي از دیگران، جهت جلب توجه و اظهار محبت نسبت به مخاطب

وظيفۀ ما در برابر سخن چين:

اینکه سخن او را تصديق نكنيم، حضرت علی (ع) در این مورد مي‌فرمايد:

«ألْكِذْب السَّعايَةَ و النَميمَةَ باطِلَةً كانَتْ اوْ صَحيحَةً »

«سعايت و سخن چيني را دروغ شمار، نادرست باشد يا درست »

شخص را از اين كار منع كنيم چون سخن چيني از منكرات است ونهي از منكر واجب است.

و به شخصي كه از او سخن چيني مي‌شود گمان بد نبريم،و همچنین  دربارۀ سخن نمام تجسس و تحقيق نبايد كرد و سخن وي را بازگو نكنيم.

 براي درمان رذيله سخن چيني ابتدا بايد به سراغ انگيزه‌هاي آن رفت، عوامل آن كه به برخي از آنها اشاره شد از قبيل حسد و دنيا پرستي و... بايد از ميان برود، دقت در پيامدهاي سوء نمامي چه در سطح خانواده چه در سطح جامعه، توجه به عذاب و مجازات سخن چين، برخورد مردم با ايمان با آنها (توجه نكردن، مطرود ساختن و ...) از مهمترين طرق درمان اين پديدۀ شوم است.

قران کریم در نکوهش از فرد سخن چین، وی را به آتش جهنم تهدید میکند و پی روی از او را جایز نمی داند ، در مواردی آن را مشاء بِنَميم می نامد .و زنیم خطاب می کند که به معنی بی اصل و نسب می باشد ائمه معصومین نیز سخن چینان را در روایات بدترین افراد معرفی نموده و بهشت را بر آنان حرام می دانند و عذاب قبری سخت در انتظار آنان خواهد بود که کنترل زبان بهترین راه برای دوری از آن می باشد .

 

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر