دانلود تحقیق درمورد انواع بسته های نرم افزاری در محیط لینوکس

دانلود تحقیق درمورد انواع بسته های نرم افزاری در محیط لینوکس

0 1.6k
دانلود تحقیق درمورد انواع بسته های نرم افزاری در محیط لینوکس

با دانلود تحقیق در مورد انواع بسته های نرم افزاری در محیط لینوکس در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق انواع بسته های نرم افزاری در محیط لینوکس را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق انواع بسته های نرم افزاری در محیط لینوکس ادامه مطالب را بخوانید.

 

نام فایل:تحقیق در مورد انواع بسته های نرم افزاری در محیط لینوکس

فرمت فایل: word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:23 صفحه

قسمتی از فایل:

بسته‌های نرم‌افزاری کار نصب نرم‌افزارهای کاربردی را در لینوكس آسان کرده‌اند. دیگر لازم نیست برای نصب هر نرم‌افزار، کاربر کدهای منبع را دریافت کرده، آنها را کامپایل نموده و نصب کند. کاری که بسیاری از کاربران از انجام آن ناتوان هستند.

همانطور که متوجه شدید، بسته‌های نرم‌افزاری حاوی برنامه‌های قابل اجرا و آماده برای نصب هستند. ممکن است در اینترنت به انواع مختلفی از بسته‌های نرم‌افزاری برخورد نمایید که البته همه آنها حاوی نرم‌افزارهای آماده برای نصب نیستند که جلوتر درباره آنها توضیح خواهم داد. پر کاربردترین بسته‌های آماده نصب نرم‌افزارهای کاربردی، بسته‌های نوع rpm و deb هستند. در این مقاله ما به بررسی بسته‌های نرم‌افزاری با فرمت rpm و مدیریت آنها خواهیم پرداخت و در مقاله جداگانه‌ای، مدیریت بسته‌های deb را که مخصوص لینوكس debian و توزیع‌های مبتنی بر آن است را بررسی خواهیم کرد.

در سيستم عامل لينوكس (Redhat) براي خواندن ديسك (فلاپي) يا CD-Rom ابتدا بايد فلاپي يا CD مورد نظر را Mount (اتصال) كنيم. براي اين كار بر روي ناحيه‌ي خالي ميز كار (Desktop) راست كليك كرده، از منوي ظاهر شده گزينه Mount سپس اگر فلاپي ديسك داشتيم، گزينه فلاپي (ديسك) و اگر CD-Rom داشتيم، گزينه فوق را انتخاب مي‌كنيم. براي نصب Package يا بسته‌هاي نرم‌افزاري ابتدا بايد CD مورد نظر را Mount كنيم كه اگر به صورت Auto Run  باشد، به صورت خودكار اجرا مي‌شود، در غير اين صورت بايد مراحل نصب را طي كرد.

براي نصب در محيط متني بايد دستوراتي را در پنجره Terminal براي نصب Package تايپ كرده كه در اين تحقيق به بررسي اين روش مي‌پردازيم.

 

دلايل استفاده از محيط متني در لينوكس

1.   برخي دستورات و فرامين پايه‌اي سيستم‌هاي عامل، از جمله پيكربندي اوليه‌ي سيستم‌ها و حتي شبكه‌هاي كامپيوتري را هنوز هم فقط در محيط متني مي‌توان به اجرا درآورد.

2.   اصولاً كار در خط فرمان به دليل اجتناب از بكارگيري رابط‌هاي گرافيكي كه حجم بالايي از منابع سيستم، از جمله حافظه را اشغال مي‌كنند، بسيار بيشتر و كم‌خطرتر است.

 

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر