دانلود تحقیق درمورد جنگ نرم

دانلود تحقیق درمورد جنگ نرم

0 1.8k
دانلود تحقیق درمورد جنگ نرم

با دانلود تحقیق در مورد جنگ نرم در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق جنگ نرم را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق جنگ نرم ادامه مطالب را بخوانید.

 

نام فایل:تحقیق در مورد جنگ نرم

فرمت فایل: word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:21 صفحه

قسمتی از فایل:

دریک تقسیم بندی کلی جنگ شامل:soft warجنگ نرم وhard warجنگ سخت است.این نوع تکنیک ابتدا توسط پرفسور مولانا و جوزف نای صورت گرفته و سپس در دهه اخیر توسط سایر دانشمندان تکامل یافته است.

 

 

چیستی جنگ نرم

 

جنگ نرم(soft war)در حقیقت شامل هرگونه اقدام نرم افزار گونه اعم از روانی،تبلیغاتی،رسانه ای،فرهنگی،و اجتماعی است که جامعه یا گروه هدف را نشانه می گیرد و بدون درگیری نظامی و گشوده شدن اتش،رقیب را به انفعال یا شکست وا می دارد.

در تعریف درگیری برای جنگ نرم چنین آمده است:جنگ نرم،مجموعه اقدامات خصومت آمیز،تعمدی و برنامه ریزی شده است  که موجب دگرگونی در هویت فرهنگی،(ارزش ها و نگرش های پایه و بنیادین ) و القاء ناکارآمدی مدل سیاسی مورد قبول مردم دریک نظام سیاسی می شود. این جنگ همه عرصه های اجتماعی یک نظام سیاسی  را میتواند تحت تاثیر قرار دهد.

 

 

تعریف جنگ نرم از دیدگاه مقام معظم رهبری

 

مقام معظم رهبری حضرت آیت ا... خامنه ای در آذر ماه سال (1388)جنگ نرم را به معنای ایجاد تردید در دل ها و ذ هن های مردم تعریف فرمودند.

 

در کنار مفهوم جنگ نرم،دو مفهوم دیگر نیز در این حوزه وجود دارد،قدرت نرم (soft power)و تهدید نرم (soft threat)

(جوزف نای) در مقدمه کتاب خود که در خصوص جنگ نرم است اذعان دارد  که با الگو گیری از قیام  مردم ایران در انقلاب اسلامی در سال 1990 تئوری جنگ نرم را ارائه داده است.

((او در تعریف قدرت نرم می گوید:قدرت نرم عبارتست از توانایی کسب مطلوب از طریق اجبار یا تطمیع....

قدرت نرم از جذابیت فرهنگ ،ایده آل های سیاسی و سیا ست های یک کشور ناشی می شود و وقتی سیاست ها و فرهنگ ما از منظر دیگران مشروع و مورد قبول باشد، قدرت نرم ما افزایش می یابد.))

 

قدرت نرم محصول و برآیند تصویر سازی مثبت ،ارائه چهره موجه از خود ،کسب اعتبار در افکار عمومی داخلی و خارجی و قدرت تاثیر گذاری غیر مستقیم توأم با رضایت به دیگران دانسته شده است. پس می توان با توجه به مفهوم قدرت نرم چنین گفت که:حکومت اسلامی خودش مؤلفه قدرت نرم است یعنی غرب مورد هجوم قدرت نرم انقلاب اسلامی قرار گرفته است  قدرت نرم انقلاب همه مبانی دنیای سکولار را به چالش کشیده و وحشت دنیای غرب  را موجب شده است.پس اصل قدرت نرم متعلق به جهان اسلام است و جهان غرب متناسب با قدرت موجود در جهان اسلام واکنش نشان داده ا ند و نوع پدا فند خود در جنگ نرم را طراحی کرده ا ند.

 

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر