دانلود مقاله درمورد اخلاق حرفه ای در مدیریت سلامت زمینه ساز رعایت حقوق بیمار

دانلود مقاله درمورد اخلاق حرفه ای در مدیریت سلامت زمینه ساز رعایت حقوق بیمار

0 2.4k
دانلود مقاله درمورد اخلاق حرفه ای در مدیریت سلامت زمینه ساز رعایت حقوق بیمار

با دانلود مقاله در مورد اخلاق حرفه ای در مدیریت سلامت زمینه ساز رعایت حقوق بیمار در خدمت شما عزیزان هستیم.این مقاله اخلاق حرفه ای در مدیریت سلامت زمینه ساز رعایت حقوق بیمار را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود مقاله اخلاق حرفه ای در مدیریت سلامت زمینه ساز رعایت حقوق بیمار ادامه مطالب را بخوانید.

 

نام فایل:مقاله در مورد اخلاق حرفه ای در مدیریت سلامت زمینه ساز رعایت حقوق بیمار

فرمت فایل: word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:10 صفحه

قسمتی از فایل:

چکیده

حفظ حریم افراد و رعایت حقوق آنان، مفهومی مهم و نیازی اساسی در زندگی انسان شناخته شده است. برای حفظ حریم اطلاعاتی بیمار و پیشگیری از افشای اطلاعات، مدیران و مسؤولان بیمارستان ها بایستی راهکارهای جدیدی را به کار برده تا حریم بیماران کمتر به خطر افت.

مدیریت بهداشت و درمان موجب تأمین و حفظ سلامت انسان ها، رعایت حقوق و حریم بیمار و پاسخگوی یک نیاز اساسی و مستمر انسان ها می باشد. همچنین از مسائل بسیار مهمی است که که برکت و ثمربخشی حقیقی آن وابسته به آمیختگی آن خدمات با موازین اخلاقی و فضائل انسانی می باشد. این آمیختگی موجب رضای پروردگار و تأمین نیاز مردم به صورتی مناسب و در جهت کمال انسان می باشد؛ بدین لحاظ پرداختن به بحث کاربرد اخلاق حرفه ای در بخش بهداشت و درمان علی الخصوص در سیستم مدیریتی آن و در جهت رعایت حقوق بیمار ،بی گمان اقدامی ضروری و شایسته است. حقیقت این است که ویژگی های اخلاقی باید در رفتار آدمی به ظهور برسند تا موجب افزایش ارزش های اخلاقی شوند .در این مسیر، روح خدمت گذاری و خداجویی جایگزین خودبینی ها و خودخواهی های برخاسته از نفس و خودمحوری می گردد.

این مقاله بر اساس مروری بر متون علمی مرتبط، نظری اجمالی بر مفهوم اخلاق و حفظ حریم و خلوت بیمار داشته و نقش مدیریت بهداشت و درمان در بیمارستان ها بر این مقوله را مورد بررسی قرار می دهد.

واژگان کلیدی: اخلاق حرفه ای، مدیریت سلامت، حقوق بیمار

مقدمه

حقوق بیماران چیزی جز حمایت از حقوق بشر در حوزه معینی که همانا خدمات در حوزه بهداشت و سلامت است نمی باشد. حمایت از این حقوق نشانگر تعارض

7,000 تومان