دانلود مقاله درمورد استقامت

دانلود مقاله درمورد استقامت

0 1.7k
دانلود مقاله درمورد استقامت

با دانلود مقاله در مورد استقامت در خدمت شما عزیزان هستیم.این مقاله استقامت را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود مقاله استقامت ادامه مطالب را بخوانید.

 

نام فایل:مقاله در مورد استقامت

فرمت فایل: word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:5 صفحه

قسمتی از فایل:

استقامت از مباحث مهم سياسى و اجتماعى است. در قرآن كريم از واژه (استقامت) و (صبر) بسيار ياد شده است. استقامت سرآمد صفت هاى پسنديده است، زيرا براى دست يازيدن به هر صفت پسنديده اى، بايد صبورى كرد. قرآن پيامبر و مؤمنان را به استقامت توصيه مى كند: (فاستقم كما أمرت؛ استقامت كن، همان طورى كه به آن مأموريت يافته اى.)

انسان همواره در زندگى مادى و معنوى خود، اهداف و آرزوهايى دارد كه براى دست يابى به آن علاوه بر كوشش و جديت، نيازمند صبر و استقامت در برابر مشكلات احتمالى است. البته در اين مقال، روى سخن با اهداف و آرزوهاى مقدس و مشروع است، زيرا بسيارى از پليدى ها و بدبختى هاى فرد و جامعه از آرزوهاى پست و هدف هاى زشت سرچشمه مى گيرد كه موجب تحولات منفى در جامعه مى گردد.

اگر انسان در راه تحصيل، استقامت كند، هرچند استعدادى خوب و هوش و حافظه اى مناسب نداشته باشد و حتى وسايل و امكانات كافى براى تحصيل در اختيارش نباشد، باز موفق خواهد شد.

گرچه رمز موفقيت، استعداد و پشتكار است، لكن اگر استقامت و پشتكار باشد، استعداد ضعيف يا پنهان شكوفا مى شود. بسيارى از دانشمندان معروف در ابتداى تحصيل، هوش و استعداد و امكانات مالى مناسبى نداشتند، اما در اثر صبر و استقامت، به تحصيلات عالى رسيدند و شهرت جهانى پيدا كردند.

مسئله بسيار مهم اين است كه همان طورى كه بشر براى رسيدن به آمال، آرزوها و اهداف خود نيازمند صبر و استقامت است، در حفظ و نگه دارى و بقاى آن نيز بايد استقامت كند تا مبادا آن را از كف بدهد. براى نگه دارى از ايمان، تهذيب، تزكيه نفس و مقام علمى بايد صبور بود و در برابر مشكلات و موانع آن صبر پيشه كرد تا به موفقيت نايل شد. وقتى ياسر و سميه به خدا و رسولش ايمان آوردند، در مقابلِ دشمنان اسلام سخت استقامت كردند و در حفظ و حراست از ايمان خود شكنجه ها را تحمل كردند، ولى تسليم انديشه هاى جاهليت و كفرآميز آنان نشدند.

استقامت و صبر از رموز موفقيت هر انسانى است و هدف هاى بزرگ و ارزش مند، هيچ گاه بدون صبر و استقامت و تحمل رنج و مشقت به دست نمى آيند.

استقامت يا خشونت

نكته بسيار مهم اين است كه استقامت با خشونت متفاوت است و به ديگر بيان، استقامت با عصبانيت و يا خشونت سازگارى ندارد، بلكه مى بايستى با نرمى و خون سردى، صبر و استقامت كرد. هرگاه استقامت با خشونت و عصبانيت همراه باشد، نتيجه مطلوبى نخواهد داشت، زيرا انسان هنگام خشونت و حالات غير عادى، تصميمات عجولانه و غير معقول خواهد گرفت و دست به كارهاى ناپسند خواهد زد كه نتيجه عكس خواهد داشت. پس (استقامت بايد همواره با متانت و ملايمت همراه باشد تا انسان را به موفقيت و پيروزى برساند.)

زمينه هاى استقامت

براى ورود به عرصه استقامت، مى بايست مراحل مختلفى را پشت سر گذاشت تا به اين صفت زيبا دست يافت و بدون طى اين مراحل، استقامت، بى حاصل و بى ثمر خواهد بود و از عاقل هم چنين كارى بعيد به نظر مى آيد. اين مراحل عبارت اند از:

1. تفكر و انديشه در هدف:

انسان بايد قبل از هر اقدامى، ابتدا هدف را ارزش سنجى كند و پس از آن كه به درستى و صحت آن مطمئن شد، آن گاه بينديشد كه آيا براى رسيدن به هدف خود تحمل اين همه مشكلات و سختى ها ارزش دارد يا خير؟

2.شناسايى راه ها:

 

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر