دانلود مقاله درمورد طراحی و ساخت نمونه ای از شبكه‌هاي حسگر بي‌سيم در حوزه كشاورزي

دانلود مقاله درمورد طراحی و ساخت نمونه ای از شبكه‌هاي حسگر بي‌سيم در حوزه كشاورزي

0 2.6k
دانلود مقاله درمورد طراحی و ساخت نمونه ای از شبكه‌هاي حسگر بي‌سيم در حوزه كشاورزي

با دانلود مقاله در مورد طراحی و ساخت نمونه ای از شبكه‌هاي حسگر بي‌سيم در حوزه كشاورزي در خدمت شما عزیزان هستیم.این مقاله طراحی و ساخت نمونه ای از شبكه‌هاي حسگر بي‌سيم در حوزه كشاورزي را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود مقاله طراحی و ساخت نمونه ای از شبكه‌هاي حسگر بي‌سيم در حوزه كشاورزي ادامه مطالب را بخوانید.

 

نام فایل:مقاله در مورد طراحی و ساخت نمونه ای از شبكه‌هاي حسگر بي‌سيم در حوزه كشاورزي

فرمت فایل: word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:10 صفحه

قسمتی از فایل:

چكيده

       هر گونه عمليات كشاورزي متناسب با شرايط حاکم بر محيط زراعی مورد نظر انجام مي­شود. بنابراين دقت در برآورد شرايط محيطي باعث افزايش بازده مي­شود. اين شرايط زماني و مکاني مختلف متفاوت هستند. در نتيجه بهتر است كه عمليات كشاورزي متناسب با شرايط نواحی مختلف‌ مزرعه در هر زمان انجام شود. با افزايش دقت در اندازه‌گيري نقطه به نقطه، بازده افزايش مي­­يابد. جهت دست يابي به اهداف فوق، از ابزارهايي به نام حسگر استفاده مي­گردد كه به وسيله آن ها پارامترهاي مختلف محيطي اندازه‌ گرفته مي­شوند. اين حسگرها در گره‌هايي نصب شده‌اند كه وظيفه ارسال داده‌هاي دريافتي را به مركز اصلي براي نگهداري داده‌‌ها و عكس‌العمل لازم در شرايط خاص  بر عهده دارند. اين گره‌ها به طور بي‌سيم تشكيل شبكه‌اي از حسگرها را مي‌دهند كه به طور گسترده  می توانند در سطح مزرعه توزيع شوند و به دريافت اطلاعات لازم به كمك حسگرهاي تعبيه شده بر روي آنها مي‌پردازند. در اين مقاله به معرفي يك گره از اين شبكه و معرفي برد حسگر به كار رفته در آن مي پردازيم و وظايف هر يك از حسگرها در كمك به كشاورزي بيان مي‌شود. مدار طراحي شده گره شامل حسگر حرارتي، رطوبت و نوری می باشد که اطلاعات دریافتی را از طريق ارتباط بي‌سيم به گره ديگر ارسال مي‌كند. فرستنده و گيرنده هاي به كار برده شده در طراحي مدار در فركانس915 MHz  كار مي کنند. پردازنده مرکزي به کار رفته در گره نيز يک ميکروکنترلر AVR است که کليه اعمال پردازشي و نظارتي توسط آن انجام مي گيرد.

كليدواژه: شبكه حسگر بي‌سيم، میکروکنترلر، کاربرد حسگر در کشاورزی


مقدمه:

توسعه روزافزون شبکه‌هاي کامپيوتري و نياز به دست­يابي به اطلاعات و منابع بيشتر بدون دست­يابي فيزيکي و سخت‌افزاري موجب توسعه کاربردهای بي­سيم و موبايل شده است و هم اکنون مي­توان توسط ارتباطات بي­سيم با سراسر جهان بدون­­آنکه اتصال فيزيکي سيمي داشته باشيم، داده و اطلاعات خود را به مقصدهاي مورد نظر ارسال نمود. استفاده از تکنولوژي شبکه‌هاي بي­سيم در کنار سيستم‌هاي تعبيه شده(Embedded) منجر به ظهور تکنولوژي سيستم‌هاي ميکرو الکترومکانيکي شد که در آنها پردازشگرهاي ريز، حسگرها و مدارات مخابراتي در يک سيستم قرار گرفته، با همديگر در يک شبکه اهدافي را دنبال نمايند و با استفاده از تعدادي از اين سيستم‌ها در کنار يکديگر به شبکه‌اي دست يافت که راه‌حل خيلي از نيازهاي روزمره و ضروري بشر مي­باشد. اين سيستم‌ها گره‌هاي حسگر ناميده مي‌شوند و به شبکه‌اي که با يكديگر تشکيل مي‌دهند شبکه هاي حسگر گفته مي­شود و با توجه به اينکه به صورت اقتضایی(Ad-hoc) و بي­سيم به‌وجود مي‌آيند شبکه‌هاي حسگر اقتضايي بي سيم نام گرفته‌اند. کم مصرف بودن، هزينه پايين، اندازه کوچک، و قطعات توزيع شده در گره هاي حسگر بي سيم باعث شده است که پردازش محلي, ارتباطات بي سيم، جمع‌آوري و توزيع اطلاعات در شبکه هاي حسگر بي سيم به راحتي صورت پذيرد و به اطلاعاتي در مورد مکاني که امكان دسترسي به آن وجود ندارد به راحتي آگاهي داشت. هر گره حسگر داراي قابليت پردازش محدود مي‌باشد ولي با قرارگرفتن در يک شبکه به همراه ديگر گره‌هاي حسگر، مي توانند اطلاعات جزئي را در مورد يک موضوع خاص مورد پردازش قرار داده و اطلاعات کاملي را در اختيار کاربر قرار دهند

 

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر